ArcheType Postat 26 december 2008 Postat 26 december 2008 tja, jag vill kunna mixa lite med ljud klipp i nn-xt. vill göra så att man spelar in å drar loop end från 0% och uppåt, men det verkar inte gå att göra så?.. ganska dåligt tycker jag... hoppas nån förstår vad jag menar 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 26 december 2008 Postat 26 december 2008 Du har start och end på samplingen. Och sedan har du start och end på loopen. Vill du loopa eller klippa?
ArcheType Postat 26 december 2008 Trådstartare Postat 26 december 2008 Du har start och end på samplingen. Och sedan har du start och end på loopen. Vill du loopa eller klippa? Jag vet vart dom finns, jag vill loopa. men det går ju inte å recorda de verkar det som.
chrisB Postat 26 december 2008 Postat 26 december 2008 Det är korrekt, det går inte att spela in audio i NN_XT eller Reason för den delen.
ArcheType Postat 28 december 2008 Trådstartare Postat 28 december 2008 Det är korrekt, det går inte att spela in audio i NN_XT eller Reason för den delen. Okej:( Men ja kom på att man kanske skulle kunna spela in i wavelab, men det kanske inte blir så bra ljudkvalite.
Assar Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 En nyfiken fråga ... Varför köper du Reason och WaveLab när du inte vet vad de kan göra? Det är ju inte direkt några billiga program ... 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 28 december 2008 Postat 28 december 2008 En nyfiken fråga ...Varför köper du Reason och WaveLab när du inte vet vad de kan göra? Det är ju inte direkt några billiga program ... 🙂 Höhö God Jul!
Assar Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem har sagt att jag köpt nå?.. ... bara förutsatte det eftersom forumreglerna ser ut som de gör ... 🙂 3. Inga olagliga eller stötande inlägg eller länkar.Inlägg/länkar till /.../ upphovsrättsligt skyddat material, beskrivningar på hur man får tag på sådant, diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material /.../tolereras inte. /...
svante Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem har sagt att jag köpt nå?.. ... bara förutsatte det eftersom forumreglerna ser ut som de gör ... 3. Inga olagliga eller stötande inlägg eller länkar.Inlägg/länkar till /.../ upphovsrättsligt skyddat material, beskrivningar på hur man får tag på sådant, diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material /.../tolereras inte. /... Om han inte har köpt det så MÅSTE han ju inte ha gjort något olagligt? Jobbet kanske sponsrar honom med mjukvara eller så vart tomten eller nån annan extra snäll mot killen....?
ArcheType Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 (redigerat) vem har sagt att jag köpt nå?.. ... bara förutsatte det eftersom forumreglerna ser ut som de gör ... 🙂 3. Inga olagliga eller stötande inlägg eller länkar.Inlägg/länkar till /.../ upphovsrättsligt skyddat material, beskrivningar på hur man får tag på sådant, diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material /.../tolereras inte. /... Om han inte har köpt det så MÅSTE han ju inte ha gjort något olagligt? Jobbet kanske sponsrar honom med mjukvara eller så vart tomten eller nån annan extra snäll mot killen....? Redigerat 7 januari 2009 av ArcheType
ArcheType Postat 7 januari 2009 Trådstartare Postat 7 januari 2009 Ja har ju inte sagt att jag har laddat ner det olagligt heller?...
Overkill Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 vem har sagt att jag köpt nå?.. ... bara förutsatte det eftersom forumreglerna ser ut som de gör ... 🙂 3. Inga olagliga eller stötande inlägg eller länkar.Inlägg/länkar till /.../ upphovsrättsligt skyddat material, beskrivningar på hur man får tag på sådant, diskussioner om hur man ska bära sig åt för att använda piratkopierat material, uppmaningar till kopiering av upphovsrättsligt skyddat material /.../tolereras inte. /... Fast i ärlighetens namn ska det väl sägas att det var du som drog upp det.
svante Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Fast i ärlighetens namn ska det väl sägas att det var du som drog upp det. Nä, vänta nu. Arche Type drog aldrig upp något om piratkopiering. Han sa bara att han inte hade köpt programmen. Assar nämner piratkopiering genom att hänvisa till forumregel nr 3.
laxlaxlax Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jo, folk som köper själva tenderar att bli lite hårda och reagera extra mot andra, ungefär som nyblivna ickerökare. Men ibland blir det lite som att skjuta sparvar med bazooka, eller se spöken i dagsljus. Vi kanske borde ha en virtuell dummy nånstans? Med en piratebay-logga i grenen som folk kan avreagera sig på med ett virtuellt bollträ? Det verkar ju onekligen finnas ett behov när en tråd på sex inlägg glider från nn-xt till piratkopiering.
joachime Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Det verkar ju onekligen finnas ett behov när en tråd på sex inlägg glider från nn-xt till piratkopiering. Jag ser kopplingen jag ser kopplingen! Ser du inte kopplingen ser du inte kopplingen??!! Förlåt, jag har druckit för mycket kaffe. Behöver något att avreagera mig på...
Assar Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Jaja... överreagera nu inte ... Jag skrev att jag förutsatte att han köpt den eftersom forumreglerna inte tillåter stöd för piratering, en 'lätt' raljerande formulering. Det är inte nån särskild vild gissning, men behöver inte nödvändigtvis vara korrekt. Självklart kan man få programvara från jobbet eller som julklapp, men då är det ändå väldigt troligt att någon ändå gjort en bedöming av vad programvarorna klarar av innan sköna tusenlappar pungas ut. Alltså, med tanke på hur stor pirattankningen av dyra programvaror är så är det är hyfsad kvalificerad gissning att den som inte själv betalar för sina program har fultankat dem.
drloop (oregistrerad) Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Det är korrekt, det går inte att spela in audio i NN_XT eller Reason för den delen. Okej:( Men ja kom på att man kanske skulle kunna spela in i wavelab, men det kanske inte blir så bra ljudkvalite. Du kan använda Audacity, windowsinspelaren eller Wavelab för att spela in en wav som du sedan kan använda i NN-XT. Programmet som spelar in spelar ingen roll för ljudkvalitén. Det som spelar roll är ditt ljudkort.
laxlaxlax Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Förlåt, jag har druckit för mycket kaffe. Behöver något att avreagera mig på... Åh, gamla grejjer bortträngda saker kommer så snabbt till ytan ibland. Men lugn, doktor lax hjälper: Jag kan göra ett slöjdhantverk åt dig! En illustration i textil av fenomenet sladdglapp. Min analys är att det som kom fram nu är dina dolda aggressioner mot gamla peaveykablar i repan. Så då kan du ta ut det på det som förtjänar det och inte basha random forumtrådar.
joachime Postat 8 januari 2009 Postat 8 januari 2009 Thank you, dr Lax! Jag kommer snarast skaffa en Peavey-instrumentkabel (6 m) som jag ouppringlad placerar på en skärbräda av ett helt stycke akaciaträ och sedan choppar upp med en vanlig santokukniv av märket Tamahagane.
Overkill Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Jaja... överreagera nu inte ... Jag skrev att jag förutsatte att han köpt den eftersom forumreglerna inte tillåter stöd för piratering, en 'lätt' raljerande formulering. Det är inte nån särskild vild gissning, men behöver inte nödvändigtvis vara korrekt. Självklart kan man få programvara från jobbet eller som julklapp, men då är det ändå väldigt troligt att någon ändå gjort en bedöming av vad programvarorna klarar av innan sköna tusenlappar pungas ut. Alltså, med tanke på hur stor pirattankningen av dyra programvaror är så är det är hyfsad kvalificerad gissning att den som inte själv betalar för sina program har fultankat dem. Jag tolkar det väl snarare som att man inte får diskutera hur man använder piratkopior, dvs hur man mountar isofiler och liknande. Min gissning är att de allra flesta här har piratkopior, och alla vinner ju på att även de som har piratkopior får diskutera – det gör ju att kunskapsbanken för de som har köpt det blir större också. 😊 Min poäng var i alla fall att skitsamma hur någon har fått programmen, så länge det inte öppet diskuteras hur man hittar dem, fixar koder, etc. Och för övrigt är det rätt konfunderande med laxlaxlaxs och joachimes avatarer. 🙂
laxlaxlax Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Jaja... överreagera nu inte ... Och för övrigt är det rätt konfunderande med laxlaxlaxs och joachimes avatarer. 😎 Okej jag gör en lathund: Joachime = 😊 laxlaxlax = 🙂 Resten är lediga. Men det är sepiaton & mustasch som gäller. undrar vem som tar solbrillorna först..
Pazo Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 JAFAN!! Jag trodde laxlaxlax pratade med sig själv! HAHAHA!
joachime Postat 9 januari 2009 Postat 9 januari 2009 Okej jag gör en lathund: Joachime = 😎 laxlaxlax = 😊 Vaff... Jag trodde jag var 🙂 Iofs vore det inte helt fel att leva ett helt liv konstant förvånad. . . . . . . . . ...va? 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.