Jump to content
Annons

Better then Life

Kringlan

11 röster

1. 1. Better then Life

• Mycke bra
      1
    • Bra
      1
    • Okaj
      3
    • Dålig
      2
    • Mycket Dålig
      1

Recommended Posts

LÅTNAMN: Better then Life

ARTIST/GRUPP: kringlan

GENRE: Rock/punk

LÅTLÄNGD: oh 5 min kanske?

KOMPOSITÖR: kringlan

PRODUCENT: kringlan

EV. MEDVERKANDE: harald och PO slutmix

INSPELNINGSÅR:2004

FORMAT: mp3

STORLEK: osäker

STATUS: Så gott som klar, som förra inga trummor 🙂

LÅTLÄNK:

Uh, slänger upp denna med. Vore kul med feedback. Lite plojlåt.

ni som tycker att det blir för mycket kringla just nu kan ju bara skippa denna 🙂.

Är osäker på en del i denna låt. Speciellt dom första verserna som inte riktigt flyter på bra + att kompressorn verkligen får med alla andningar och annars mycket låga ljud som man inte hör. Det låter verkligen rätt gay och krystat då 🙁. Fast det ska fixas.

Texten.

Running through life an caring in vain

walking trough crossroads again and again

I get the feeling that it's all the same

walking and running and playing the game

And i know..

Awakening goes slower alone in the bed

It's to hot, it's to cold, it's alive and it's dead

chasing the dreams that haunts in your head

Facing the facts is feeding the fed

And i know..

Some dreams is not made for real life

They are meant for your head and not for your eyes

Making them real will reveal the lies (you know)

That dreaming is often much better then life

This aint right let's do it twice, close your eyes don't mind the lies cuz

Dreaming is often much better then life.

And i know, i know, i know...

Fading away, covered in a blanket of morning twilight

A long lost pray has escaped the life-fight

It's safe to say

That the reason for this life is to get away

Sweet dreams, Sweet dreams...

This aint right let's do it twice, close your eyes let's do it twice cuz

Dreaming is often much better then life.

And i know, i know, i know...

Redigerat av Kringlan
Dela på andra sajter

Annons

Du har en bra röst. Låtidéen är helt okej, arrangemanget sämre: tappar orienteringen efter ett par minuter. Allt efter fyra minuter är onödigt.

Ps. Inte för att jag tycker att du gör det , men att låta gay är positivt i min bok! Ds.

Dela på andra sajter

Ja, du har nog rätt. Fast jag måste säga att får jag chansen ska någon annan sjunga godamn vad jag hatar min röst. Den är så pretansiös (eller hur det stavas), enda gången då den inte låter så förjävligt är när jag använder min Han röst (ni vet djävulen i powerpufpinglorna) och den kan man ju inte sjunga en hel låt med 😄.

Ja som den förra flyter den liksom ihop lite om det är det du menar. Blir kanske bättre med trummor?

Dela på andra sajter

tack 😎

Ps. fick tillbaka min dator idag 😄.. så snart kan jag nog ändra och fixa till dessa låtar. Eller spela om dom helt.. fast först måste jag naturligtvis formatera om datorn och optimera den. bwah .. så jag antar att jag kommer sitta här 24/7 ett tag till.

[edit] Är det bara jag eller känns det här forumet läskigt mycke msn ibland?

Redigerat av Kringlan
Dela på andra sajter

Kan möjligen påpeka att rösten inte bär ibland i låten (t.ex 0:54), du låter väldigt ansträngd. Men som helhetsintryck vet jag inte om det sänker låten egentligen. Sången distar även lite men i övrigt har du en skön och egen stil. Jobba vidare.

Saknar faktiskt egentligen inte trummor.

Dela på andra sajter

Tack 🙂

Jao jag jobbar vidare .. har fått allt att funka igen. nu ska jag bara köpa mixer så ska jag nog kunna fixa allt.

Jag ska inte lägga på trummor till dom här låtarna jag ska i så fall spela om dom om jag orkar... Hopplöst att lägga på trummor i efterhand 😎.

Några åsikter om mittendelen? passar den in?

Redigerat av Kringlan
Dela på andra sajter

60-talspunk! Inte helt fel, en hel del potential finns där men det är slarvigt gjort och man ledsnar lite efter en stund. Jag gillar såna där lugna psykadeliska partier som kommer in i mitten, men det håller inte riktigt i den här låten (lyssna på proffsen Maxmaxmax och Henke som briljerar inom området) . Nä jag röstar för att du ska koncentrera dig på pop/punklåten och göra en kort 2:46 version istället typ.

Petnoga: Och om du ska lansera låten borde du kanske stava titeln "than life" stället för "then life" eller ska det va så? 😆

Dela på andra sajter

Ok, Nu e det väll min tur att ge lite kritik då. :rolleyes:

Efter som jag inte är så erfaren av den ljud.tenkniska bitten så går jag lite på kännslan direkt. (Åh gud Kant skulle älska mig.)

Låten är okej men trummor behövs för att förstärka intrycket av "punk" gärna med ett skön och centrerad virvel.

Och texten kanske du behöver tänka över längd mässing.

För mig känns det som om dett är samma sak som når ytan varje vers på något vis, men rösten är excelent för endamålet.

Guran käns väldig beach boys och jag skulle gärna se en annan efekt på den. skulle vara väldigt intressant att höara om inte annat.

Så om man ska summera skiten som jag säger så; Trummer med en "skön" virvel och lite rivigare efekt på guran.

Dela på andra sajter

Tack ja.. jag kan inte spela in trummor tyvärr.. jag har ju spelat in allt själv och har inget band för tillfället 😉..

Har en hemmastudio men trummorna kommer när allt funkar och jag spelar om den 🙂..

Tack för kritiken :rolleyes:

[edit] intresserad av filosofi?

Redigerat av Kringlan
Dela på andra sajter

60-talspunk! Inte helt fel, en hel del potential finns där men det är slarvigt gjort och man ledsnar lite efter en stund. Jag gillar såna där lugna psykadeliska partier som kommer in i mitten, men det håller inte riktigt i den här låten (lyssna på proffsen Maxmaxmax och Henke som briljerar inom området) . Nä jag röstar för att du ska koncentrera dig på pop/punklåten och göra en kort 2:46 version istället typ.

Petnoga: Och om du ska lansera låten borde du kanske stava titeln "than life" stället för "then life" eller ska det va så?  😉

naturligtvis har du rätt.

Fast faktum är att det lugna partiets problem är att gitarrerna är för låga. I original var dom hägre och en lite annan choirus effekt på rösten som gjorde underverk. Det lät verkligen Helsjukt.

Angående stavningen ska det naturligtvis inte vara then utan than.. vet inte varför jag ALLTID stavar det fel :rolleyes:

Fan är det bara jag eler skulle det kunna bli rätt fett drag live med denna låt? Inte i nuvarande skick utan med trummor och allt? 🙂

Redigerat av Kringlan
Dela på andra sajter

Kringlan : Ja, mycket intresserad! 😄

Just nu läser jag Platon för att kunna förstå närmare den Romantiska filosofin.

Har precis betata av Kant och Fiche har även nosat lite på Schelling.

Ursäkta "Offtopic " 😛

Ja anignen offtopic kanske 🙂.. Om du vill diskutera kan du alltid posta en filosofi topic där jag är ju intresserad.

Dela på andra sajter

Kringlan : Ja, mycket intresserad! 🙂

Just nu läser jag Platon för att kunna förstå närmare den Romantiska filosofin.

Har precis betata av Kant och Fiche har även nosat lite på Schelling.

Ursäkta "Offtopic " 😮

Ja anignen offtopic kanske 😛.. Om du vill diskutera kan du alltid posta en filosofi topic där jag är ju intresserad.

....eller använda den ypperliga PM-funktionen.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.