Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Jag vet inte om den här passar på akustiskt eller el, så jag lämnar det öppet för moderator att ev. flytta tråden.

Jag letar alltså efter en gitarr som jag kan ha på mitt jobb, arbetar i en kundtjänst och det kan stundtals vara över 10 minuter mellan varje samtal och är det då några samtal på rad som skall kopplas vidare eller liknande så är det rätt mycket tid då man bara sitter och glor. Däremot så kan ju medarbetare få längre ärenden eller helt enkelt inte vill höra mitt plinkande.

Finns det någon gitarr som man t.ex. kan koppla in hörlurar till som man kan lira på, som inte stör omgivningen, akustisk som el, förstärkarsimulator som ren... Spelar inte någon större roll vad det är för sorts gitarr så länge den inte gör något ljud ifrån sig...

Någon som vet?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Elgitarrer låter ju alltid lite grand rent akustiskt, men det är inte jättehögt så det kan ju gå ändå! Och så en Vox amplug efter smak till det så är det bara att koppla in hörlurar och riffa loss bäst du vill! 😛

Ska finnas någon typ av silentgitarrer också har jag för mig, kan inte alls komma på vad de heter dock.. Kunde inte hitta nu heller, så klart, men har för mig det ska finnas på jam, musikbörsen eller så!

Postat

Sådana där har man ju sett! Men hur mycket låter dem egentligen? Låter den stålsträngade versionen mindre än en vanlig elgitarr, fast akustiskt spelad? Jag menar, min SG låter rätt mycket ändå, när jag lirar på den hemma...

Och någon som vet var man kan hitta de där gurorna förutom på musikbörsen som bara verkar ha nylonversionen...? Jam hittade jag inte någon på, 4sound fanns det inte heller någon på... Skulle ju vilja ha möjlighet att testa en, innan man köper.

God jul på er förresten!

creel (oregistrerad)
Postat

Om du tycker en elgitarr låter för mycket akustiskt så kanske du kan göra en egen elgitarr istället. Köp dig en billig hals och bygg en egen, liten och död, kropp. Så liten kropp som möjligt som resonerar dåligt. Du behöver ju inte ha mickar och krångla. Du skulle få ner ljudnivån rejält då iaf. Sen kan du ha något dämpande material i halsfickan för att ta död på resonans. Stallet kan vara något billigt och som du monterar med något dämpande material.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.