Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kanske en korkad fråga så här på småtimmarna.. Men frågar man inte så får man inget veta. Jag har nu ett Mbox2 system som fungerar perfekt, intrimmat och klart med de plugins jag behöver m.m. Dock skulle jag behöva några fler ingångar, och att kunna spela in i 88,2kHz kan ju inte heller vara fel. Frågan är nu: Kan jag bara byta ut Mboxen mot en 003 utan någon ominstallation eller liknande? Finns drivrutinerna i PT 7,4 färdigt för 003 så att säga? Jag skulle nämligen inte vilja installera om något, eller installera något nytt överhuvudettaget i systemet. Visst, jag får ju PT-8 "på köpet" vid köp av en ny 003, men det är inte nödvändigt nu som jag ser det. Är lite rädd och det ska bli problem nu när jag äntligen fått 7,4 att rulla på smärtfritt med diverse plugins m.m.

Men som sagt.. Någon som ersatt sin (USB) Mbox2 mot en (FW) 003? Och hur gjorde ni? Bara att plugga in?

Tack på förhand och ha en God Jul!

(ps, och datorn jag har PT på är inte uppkopplad på nätet, så några ev drivrutiner kan ej laddas ner den vägen. Ds)

Annons
Postat

Hejsan

Min kompis hade en mbox 1. Han köpte min digi002r. För honom va det bara att plugga in och köra. Så med största sannolikhet är det samma för dig 😛

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.