Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag spelar in vst instrument i realtid så blir det dubbla anslag i key editor och låter ungefär som en sämre fasförskjutning. Det funkar inte att gå in i

midi-functions-delete double. Det enda som funkar är att man går i key editor och kör med suddet en gång på alla anslag, men det är väl inte meningen. Vad är det för fel.

Jag kör med sx3 och ljudkortet är ett DMX 6fire 24/96

Annons
Postat

Menar du att du har ett keyboard som du spelar in midi med och att det då blir dubbla noter?

Jag är inte helt 100 på detta, men jag har för mig att midiimpulsen då ibland studsar ut från datorn igen, in i keyboardet och sen till datorn igen. Förskjutningen i tid mellan de signaler som kommer in till datorn kan var förklaringen att det inte går att ta bort dubbla noter, att de inte räknas som dubbletter. Om du vill köra kvantifierat kan du prova att kvantifiera alla noter först och sen ta bort dubbletter, det borde funka.

Annars kan du prova att slå på filtret för utgående midisignal, under File -> Preferences -> Midi -> Filter. Eller ta ut midi-in-sladden i keyboardet, om du har en sån.

Postat
Menar du att du har ett keyboard som du spelar in midi med och att det då blir dubbla noter?

Jag är inte helt 100 på detta, men jag har för mig att midiimpulsen då ibland studsar ut från datorn igen, in i keyboardet och sen till datorn igen. Förskjutningen i tid mellan de signaler som kommer in till datorn kan var förklaringen att det inte går att ta bort dubbla noter, att de inte räknas som dubbletter. Om du vill köra kvantifierat kan du prova att kvantifiera alla noter först och sen ta bort dubbletter, det borde funka.

Annars kan du prova att slå på filtret för utgående midisignal, under File -> Preferences -> Midi -> Filter. Eller ta ut midi-in-sladden i keyboardet, om du har en sån.

Tack Assar, det har löst sig tack vare dig. Jag hade både midi och usb kablarna anslutna i keyboardet, så det måste ha varit det som gjorde att det blev dubbelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.