Jump to content
Annons

Nytt ljudkort - inget ljud, tacksam för tips

Recommended Posts

Eva (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej !

Har köpt ett ljudkort nu till jul, har sett fram mot att lära mig det här, jag är alltså nybörjare på externa ljudkort. Får inget ljud.

Jag har letat här förra natten när jag slet mitt hår, men hittade inget ämne som verkar innehålla tips och lösningar på problemet, så jag startar ett ämne.

Men om jag har missat ett redan befintligt ljudproblemämne som kan funka får du gärna länka in det här, så är jag tacksam.

Här har jag försökt beskrivit problemet (+ mina "åtgärder") närmare här:

http://www.fotot.se/ljud/

Är innerligt tacksam för detta forum, har tassat runt och läst lite då och då i år.

Förstår ju om alla har fullt upp inför jul, men skulle någon få lust att ge mig nyttiga råd är det välkommet och jättesnällt.

Redigerat av Eva
Annons
Postat
2) >Systeminställningar > Ljud, > Ljud in: ProFire 610. > Ljud ut: Hörlurar.

Kommentar: När valet är gjort av ProFire som ljud kommer en textinformation upp angående "saknas volymreglage" och det verkar ju rätt och riktigt.

Väljer du "Hörlur" så kommer det vara inbyggda hörlursutgången, inte den på ditt Profire, så välj Profire även som ljud ut.

Postat

Okej.

Vi börjar med liten felsökning:

• Hittar datorn kortet i /systeminställningar/Ljud ?
    ljud.jpg
  • Avinstallerade du den gamla drivrutinen innan den nya?
  • Ser du att nivåmätarna i m-audio kontrollpanel / mixer?
    kp1.jpg
  • Har du provat att ändra sanplerate m-audio kontrollpanel?
    kp2.jpg

Kolla allt detta förts.

Prova även att avinstallera alla drivrutiner till kortet sedan kör du en reparation av skrivbehörigheter på din startskiva och gör en omstart.

Installera kortet ihen (utan att det är anslutet), stängav datorn och kopplain det och starta datorn igen.

I värsta fall kan det vara ett trasigt kort, detta hände mig med mitt fw410, jag fick ett nytt!

Eva (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket för svar.