darkjak Postat 22 december 2008 Postat 22 december 2008 Jag är som sagt en rappare, så jag undrar vad ni tycker om min text hittills. KpistrapJag e hardcore i allt jag gör. Starkare för var dag. Da hodge, Sista terminen i gymnasiet, tio prov på tre veckor sen student och inryck lämnade ett permanent intryck. Aldrig mer någon matematik, för oavsett hur mycket ni vill kommer jag aldrig uttrycka någon patetik. Hårdare än kevlar, råare än sushi, för det som inte dödar mig gör mig starkare. *Detta e hogges kpistrap, den svider som ett piskrapp. Ni andra kan åka hem o fappa, för här finns ingen tid att slappa, man kan bara veta att man inte är död om man lever var dag till fullo. Jag lyssnar inte på nåt fyllo som slurkar öl och vodka om vartannat, för hos er har ingen flicka stannat.* Det spelar ingen roll om du kommer från Rosengård eller Stureplan, e du lat blir du dissad likförbannat, för här finns ingen plats för den som inte vill kämpa sig fram genom livet. BTW, BWO, de e jag som snodde era organ, jag sålde dom för några SEK på KFC, nu är ni RIP helt utan uppmärksamhet från SVT. Jag kommer aldrig bli MIA för min käft går som en kpist. Inte som en ksp eller en AK5, nej, som en kpist, även när det gör ont som en PSG! Här finns ingen tid för nån Q’n A, för hänger ni inte med är det dags att börja på SFI. Jag sitter konstant och knåpar på nya rimm, men det känns som att det kommer ta evigheter innan jag får ihop en helt egen låt. Så jag ber så snällt på feedback angående den som lyrik som finns, och vad för rimm jag skulle kunna lägga till.
illerrre Postat 25 december 2008 Postat 25 december 2008 Skriv det i bars istället annars blir det jobbigt att läsa.
darkjak Postat 26 december 2008 Trådstartare Postat 26 december 2008 Skriv det i bars istället annars blir det jobbigt att läsa. I bars? 😄 Vad menar du då?
Hellpig Postat 26 december 2008 Postat 26 december 2008 Skriv det i bars istället annars blir det jobbigt att läsa. I bars? 😄 Vad menar du då? Jag antar att han menar "icke-löpande-text", exempelvis: "Put your hand in my pocket, and grab onto my rocket, feels so good to see you tonight" Snarare än... "Put your hand in my pocket and grab onto my rocket feels so good to see you tonight"
PSG Postat 26 december 2008 Postat 26 december 2008 håller med ovanstående! skriv så att det byter rad där det ska rimma, eller, byter rad varje bar (fyra slag i takten). gillade grejen med PSG, men du menade nog inte mig så det var kanske inte så fett ändå.. själv är jag lite av en rimonanist, det skulle kunna vara fler rim per rad.. tänker du igenom ordvalen brukar det ofta finnas synonymer eller andra uppbyggnader av meningen som rimmar mer. annars var det helt ok, lite mycket vapenfetisch, men å andra sidan inleder du ju låten med att du rycker in, så då har du ju i princip satt ett tema.. kluven där! kul med alla förkortningar! får du till flytet så du bokstaverar varje förkortning kan det bli riktigt fett! men det är bara en idé..
darkjak Postat 27 december 2008 Trådstartare Postat 27 december 2008 Här kommer en ny version: Jag e hardcore i allt jag gör. Starkare för var dag. Da hodge, lyssna på mina ord, dom kan stoppa mord. *Detta e hogges kpistrap, den svider som ett piskrapp. Ni andra kan åka hem o fappa, för här finns ingen tid att slappa, man kan bara veta att man inte är död om man lever var dag till fullo. Jag lyssnar inte på nåt fyllo som slurkar öl och vodka om vartannat, för hos er har ingen flicka stannat.* Sista terminen i gymnasiet, tio prov på tre veckor sen student och inryck lämnade ett permanent intryck. Aldrig mer någon matematik, för oavsett hur mycket ni vill kommer jag aldrig uttrycka någon patetik. Hårdare än kevlar, råare än sushi, för det som inte dödar mig gör mig starkare. *Detta e hogges kpistrap, den svider som ett piskrapp. Ni andra kan åka hem o fappa, för här finns ingen tid att slappa, man kan bara veta att man inte är död om man lever var dag till fullo. Jag lyssnar inte på nåt fyllo som slurkar öl och vodka om vartannat, för hos er har ingen flicka stannat.* Det spelar ingen roll om du kommer från Rosengård eller Stureplan, e du lat blir du dissad likförbannat, för här finns ingen plats för den som inte vill kämpa sig fram genom livet, ingen mening att ta nåt för givet. Det är som skrivet att det som går runt kommer runt, du kommer inte alltid dricka vin om du beter dig som ett svin, oavsett grin. Här äger ingen kommunistskåning tillträde, revolutionen har gått i graven, det är bara att anpassa sig till kraven, för det gäller att vara driven och hängiven. De räcker inte me se mig, ge mig, det gäller att göra det rätta, ingen idé att hjärntvätta din nästa. *Detta e hogges kpistrap, den svider som ett piskrapp. Ni andra kan åka hem o fappa, för här finns ingen tid att slappa, man kan bara veta att man inte är död om man lever var dag till fullo. Jag lyssnar inte på nåt fyllo som slurkar öl och vodka om vartannat, för hos er har ingen flicka stannat.* BTW, BWO, de e jag som snodde era organ, jag sålde dom för några SEK på KFC, nu är ni RIP utan uppmärksamhet från SVT. Jag kommer aldrig bli MIA för min käft går som en kpist. Inte som en ksp eller en AK5, nej, som en kpist, även när det gör ont som en PSG! Här finns ingen tid för nån Q’n A, för hänger ni inte med är det dags att börja på SFI. Kan nån komma på några definitiva förslag på förbättringar?
Fimp06 Postat 27 december 2008 Postat 27 december 2008 njaa, vill se mer stavelser, mer självironi osv 😛 bara å fortsätta jobba
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.