Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja ha lite tips på bra ljudkort i för högst 3000 kronor. Jag vill ha ett ljudkort med mikrofonförstärkare, så att jag bara kan koppla in en mikrofon (typ shure sm-58) och spela in. Vad föreslås?

Annons
Postat

Vad mer? Hur många analoga ingångar/utgångar har du tänkt dig? Ska det vara mikrofonförstärkare på alla? Har du behov av digitala in/ut? Har du tänkt att jobba med midi?

Postat (redigerat)

Du kan få mitt gamla SB live för 2500 😄.. En riktig femetta med front och allt.

kålla in EMU sidan dom har ju faktiskt ett par riktigt bra. Den där som är lite fetare än 0404'n har jag suktat på som fan. glömmer vad den heter hela tiden bara.

Redigerat av Kringlan
Postat

1212M? Fast det har i och för sig ingen mickförstärkare. Å andra sidan kostar ju en de enklare mickpreamparna från t ex Art och Behringer runt 500 spänn. Och kortet ligger listat på 2500:-, så det går väl ihop sig ändå...

Postat

Tror inte jag har behov av digital in/ut, eller av så fasligt många analoga in/ut heller. Två skulle nog räcka, om kortet är bra i övrigt. Och, ja, jag har tänkt mig att använda midi.

Postat
Du kan få mitt gamla SB live för 2500

Köp! En sådan chans kommer knappast igen!

Postat
Du kan få mitt gamla SB live för 2500

Köp! En sådan chans kommer knappast igen!

Nä, det är nog ingen annan som är så dum så den försöker kränga skiten till samma pris 😆

Postat

Ljudkort EMU 1820 (Art: 138614) 3.450 Kr. På Musikbörsen

EMU kommer med en ny serie ljudkort av högsta klass samt EmulatorX, en ny banbrytande mjukvarusampler.

Utrustade med 24-bit/192 kHz konverters (samma som Protools HD 192 system), hårdvaru accelererade effekter och mixning(DSP), syncmöjligheter som Wordclock, SMPTE, MTC och stöd för alla populära sequencers som Cubase, Ableton Live och Reason etc.

EMU 1820. •2 st. TFPro Mic/Line/Hi-Z preamps med fantommatning. •6 st. Balancerade Ingångar. •8 st. Balancerade Utgångar. •RIAA Ingång. •24-bit/192 kHz ADAT I/O switchbara till S/PDIF. •24-bit/96 kHz koaxial S/PDIF I/O switchbara till AES/EBU. •24-bit/96 kHz koaxial S/PDIF ut switchbara till AES/EBU. •2 st. Midi I/O. •4 st. 1/8 högtalarutgångar.(kan köras som stereo eller 7.1). •Hörlursutgång. •Firewireport.

•Cubase VST 5.1

Postat (redigerat)
Ljudkort EMU 1820 (Art: 138614)  3.450 Kr. På Musikbörsen

EMU kommer med en ny serie ljudkort av högsta klass samt EmulatorX, en ny banbrytande mjukvarusampler.

Utrustade med 24-bit/192 kHz konverters (samma som Protools HD 192 system), hårdvaru accelererade effekter och mixning(DSP), syncmöjligheter som Wordclock, SMPTE, MTC och stöd för alla populära sequencers som Cubase, Ableton Live och Reason etc.

EMU 1820. •2 st. TFPro Mic/Line/Hi-Z preamps med fantommatning. •6 st. Balancerade Ingångar. •8 st. Balancerade Utgångar. •RIAA Ingång. •24-bit/192 kHz ADAT I/O switchbara till S/PDIF. •24-bit/96 kHz koaxial S/PDIF I/O switchbara till AES/EBU. •24-bit/96 kHz koaxial S/PDIF ut switchbara till AES/EBU. •2 st. Midi I/O. •4 st. 1/8 högtalarutgångar.(kan köras som stereo eller 7.1). •Hörlursutgång. •Firewireport.

•Cubase VST 5.1

Vill bara säga så att killen inte blir lurad. Det finns både Emu 1820 och 1820M modeller.

1820 har inte samma konverterare som 1820M.

Edit:

Musikbörsen bör ändra infon på sin sida annars kommer kunder bli rasande efter de köpt 1820 och sedan får reda på att det egentligen inte är det ljudkortet som de angav på Musikbörsens sida utan det är 1820M som är flaggskeppet

Redigerat av punkrockdude
Postat
Är det korrekt uppfattat att 1212M består av två separata kort?

Jag har nämligen bara en PCI-plats i min lilla ShuttlePC 🙂

Det stämmer... Men allvarligt talat, vilket ljudkort som helst för mellan 2-3000 kronor är bra. Möjligen med undantag av det där SB-kortet någon försöker kränga... 😉

Postat (redigerat)

Om jag fattat dig rätt så behöver du ett ljudkort som tar max en pci-plats, två analoga in (helst med preamp), två analoga ut och midi in/ut...

Jag föreslår att du kör med en separat preamp. Här är iaf ett par prisvärda pci-ljudkort med minst två analoga in/ut och midi:

ESI juli@ eller EMU 0404

Edit: skrivfel

Redigerat av joachime

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.