nasakenai Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Jag har fått problem med mitt pro tools. som ni kan se på bilden så visar det att det är ljud när från audio 1, de skumma är att jag har inget inkopplat som kan ge ifrån sig ljud, har testat att trycka på alla knappar på mbox 2an men de hjälper inte. är otroligt störande. de här "ljudfelet" är bara när jag trycker på rec och de blir bara så när input 1 och 2 är inblandade. har jag ex S/PDIF in så försvinner det och visar att de inte är något ljud alls. snälla hjälp mig. Kort sammanfattning: När rec är på med input 1 eller 2 så visar det är de är ljud fast det inte är de, de visar alltid ljud även om jag inte har ens en sladd inkopplad i mboxen. detta är störande. hjälp mig lösa problemet!!!
Gäst Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Är själv väldigt ny på Pro Tools men det kan inte vara så att du har en "vanlig" mick inkopplad till datorn som tar upp signalen? Eller kan det bero på någon rundgång/brus etc kanske? Mvh. Robin
nasakenai Postat 21 december 2008 Trådstartare Postat 21 december 2008 Är själv väldigt ny på Pro Tools men det kan inte vara så att du har en "vanlig" mick inkopplad till datorn som tar upp signalen? Eller kan det bero på någon rundgång/brus etc kanske? Mvh. Robin Det är inget brus eller något sånt, de är så även om en gitarr, mick eller inget är inkopplat. jag förstår inget alls? kan de vara något fel på mboxen? jag vaknade en dag och skulle spela in och så var de så... riktigt frustrerande.
nasakenai Postat 22 december 2008 Trådstartare Postat 22 december 2008 har testat att istallera om och göra systemåterställning, nu är datorn helt cp. ska re boota den imorng
oscar28 Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Jag har haft ett liknade problem. Fick det först i Cubase och nu har jag bytt till Pro Tools och får det även där. I PT så händer det när spåret är "record enabled" och men för mig händer det främst när jag byter fönster till PT. Samma som för dig verkar det bara beröra input 1 och 2 för MIDI är helt ok. Tyvärr har jag inte löst det ännu.
Anders F Postat 5 januari 2009 Postat 5 januari 2009 Hejsan Det enda som jag varit med om har skapat en signal utan att man har något inkopplat är om du får intern rundgång. Detta kan du få om du har en send på kanalen som även är input på samma kanal. Om inte detta är fallet så skulle jag nog kontakta digidesigns support. Lycka till! MVH Anders
MistyMono Postat 7 januari 2009 Postat 7 januari 2009 Hej. Jag har en Imac och använder Mac os x (version 10.4.11) Till det har jag en Mbox mini 2 som jag kör pro tools LE igenom. Inga köpta pluggar förutom auto tune evo som körs genom ilock. En dag då jag skulle sätta mig och jobba lite med mina låtar öppnades inte Pro tools, alltså när jag klickar på ikonen händer ingenting!! Inte ens någon text dyker upp. Jag har tagit bort och om installerat Pro tools samt bytt usb uttag. Men det vägrar öppna, det händer absolut ingenting.... KAN NÅGON HJÄLPA MIG!!??? Jag hade vart så tacksam.. MVH MM
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.