Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag lämnade nyligen in min dator för en undersökning då ljudkortet inte fungerade.

Svaret jag fick var att jag skulle formatera om datorn för ljudkortets drivrutiner blev ändrade av Office och/eller Norton Antivirus.

jag skulle vilja höra mig för bland amatörerna och proffsen här om det bara är jag som får sår i öronen av att höra detta? Det verkar underligt.

Annons
Postat
Svaret jag fick var att jag skulle formatera om datorn för ljudkortets drivrutiner blev ändrade av Office och/eller Norton Antivirus.

Låter helsjukt. Och vad skulle en omformatering hjälpa om du tänker installera Office och Norton AV igen???

Har du bara ett ljudkort eller flera i datorn? Mitt Emu 1212M kräver ibland en omstart för att fungera efter att jag kört tex ett spel som använder mitt Audigykort. Men det fungerar ju tills jag liksom lämnat över kontrollen till Audigyt. Tänkte att om man har en massa systemljud aktiverade kanske det blir lite samma sak...om man har flera kort alltså 🙂

Postat

jag har bara ett kort.

Tipset jag fick var det att omformatera hela datorn inte installera norton eller office eller någonting utom musikprylar. Då kanske möjligen skulle det faktiskt efter 2,5 månaders slit faktiskt funka.

Om det är rätt borde det ju faktiskt vara så att du har grymma problem eftersom du kör två kort och FAKTISKT spelar såel på din studiodator 🙂

Postat

Nortons produkter har en väldig förmåga att spöka till datorn. Och Microsofts produkter är inte mycket bättre.

Men att dem skulle röra till ljudkort-drivrutinerna låter väldigt otroligt.

Postat
Om det är rätt borde det ju faktiskt vara så att du har grymma problem eftersom du kör två kort och FAKTISKT spelar såel på din studiodator 🙁

Bortsett från det tidigare nämnda har jag inga problem, och jag har både Office och NAV på burken utan att det strular till det. Testa att installera om drivrutinerna (se till att ta bort de gamla först), eller det har du väl förmodligen gjort ett antal gånger redan. I övrigt låter förklaringen du fått lite "Ah, jag kommer inte på vad det är för fel...hitta på nå't skit att säga till kunden så att han går hem" 🙂

Postat

Ja jag fick den känslan med och pressade honom lite, då sa han något om att han stött på liknande problem ett antal gånger och att det verkade rimligt att det var samma.

Det var mycket om och men, så mycket om och men att jag itne tänker betala han något 😄.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.