Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Behöver tips av er när det gäller vettiga mediaspelare när man ska lyssna på samplingar m.m som man har på datorn.

Jag har ett gäng .wav-filer som jag vill kunna bara köra igång i en enkel å snabbstartad spelare. Även kunna t.ex spela upp en hel mapp med filer för att hitta ljudet jag letar efter. Vanliga Windows Media player är lite slöstartad samt har ibland problem med mycket korta samplingar, under en sekund alltså, vilka många trumljud är. Dessutom kan inte windows media player spela upp 24-bits-samplingar, iaf inte på min dator.

Har testat VLC-player, som klarar att spela upp 24-bits, men den är lite bökig när man ska lägga upp en playlist eller spela upp alla filer i en mapp t.ex.

Fler tips någon?

Annons
Postat

bara för det lägger jag in.... Winamp... men det kanske är rätt dåligt med ^^

Postat

Winamp gillar jag inte alls. Foobar2000 ser lite plottrigt ut, men kanske är desto mer funktionellt för mitt syfte. Ska testa det.

Finns det inga enkla, snygga spelare utöver windows media player? 😛

Nej tack till quicktime player, nej tack till itunes ;-P

Postat
Foobar2000 ser lite plottrigt ut, men kanske är desto mer funktionellt för mitt syfte. Ska testa det.

Plottrigt. Vafalls.

foobar2000cs5.th.jpg

Postat
Foobar2000 ser lite plottrigt ut, men kanske är desto mer funktionellt för mitt syfte. Ska testa det.

Plottrigt. Vafalls.

foobar2000cs5.th.jpg

Jo jag upptäckte att man kunde ändar om lite å inte behövde ha alla fönster uppe samtidigt 😆

Har testat det lite nu å fått det funka som jag vill. Perfekt, tack för tipset

Postat

vad kör du för sequencer limpan? varför browsar du inte direkt med dit tprogram som cubase,nuendo, FL etc etc etc.. verkar lite meckigt och ha nånting vid sidan om

Postat
vad kör du för sequencer limpan? varför browsar du inte direkt med dit tprogram som cubase,nuendo, FL etc etc etc.. verkar lite meckigt och ha nånting vid sidan om

Därför att jag helt enkelt inte vill det 😆 Nejmen, Jag kör ProTools, går ju bra att lyssna på samplingar där oxå =) Har dock för mig att det ska gå på nå smidigare sätt än dialogrutan för "import audio" (där man måste välja samplingen, å sedan klicka play för att lyssna) Såg i nån PT-video att man kunde typ lyssna på sina samplingar i nån annan funktion? typ i project browser eller nått? Eller så var det nån ny funktion i 8:an...

...men ibland vill jag kunna kolla igenom samplingar utan att starta protools, sen så är den andra anledninga att jag behöver bara nån musikspelare som kan spela 24bit eftersom det inte funkar i windows media-player. Foobar2000 funkar fint. =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.