Jump to content
Annons

MIDI kabel för synten Casio LK90?

Recommended Posts

alexx (oregistrerad)
Postat

Jag vill överföra ljudet från min synt Casio LK90 via MIDI till Fl Studio, men vet inte vilken typ av kabel jag måste införskaffa. Synten har stöd för enbart USB. Innebär detta att man inte kan koppla ihop den med mitt externa ljudkort som har dessa dessa portar?

Alla förslag på kablar är välkomna. 😄

Annons
Postat
Jag vill överföra ljudet från min synt Casio LK90 via MIDI till Fl Studio, men vet inte vilken typ av kabel jag måste införskaffa. Synten har stöd för enbart USB. Innebär detta att man inte kan koppla ihop den med mitt externa ljudkort som har dessa dessa portar?

Alla förslag på kablar är välkomna. 😄

Om jag inte missförstått någonting grovt så går det inte överföra ljud via midi... jag ser heller ingen midiutgång via länken... däremot en massa andra spännande utgångar som du kan använda =)

alexx (oregistrerad)
Postat
Om jag inte missförstått någonting grovt så går det inte överföra ljud via midi...
Jag menar att jag med hjälp av MIDI teknologin vill kunna överföra piano noter till datorn.
jag ser heller ingen midiutgång via länken...
Dessa utgångar tillhör det externa ljudkortet, inte synten.
däremot en massa andra spännande utgångar som du kan använda =)

☺️

Postat
Om jag inte missförstått någonting grovt så går det inte överföra ljud via midi...
Jag menar att jag med hjälp av MIDI teknologin vill kunna överföra piano noter till datorn.
jag ser heller ingen midiutgång via länken...
Dessa utgångar tillhör det externa ljudkortet, inte synten.
däremot en massa andra spännande utgångar som du kan använda =)

☺️

nu var jag väldigt dum, ursäkta =)

Postat

Hej alexx!

Du behöver inte blanda in ljudkortet, utan kan ansluta klaviaturen direkt till datorn via usb. Funkar allt som det ska kommer det dyka upp en post i listan över tillgängliga styrenheter i ditt inspelningsprogram som heter "USB MIDI Device" eller något liknande. Alternativt kan du antagligen få fatt i några drivrutiner från Casio som du kan installera.

alexx (oregistrerad)
Postat

Har nu köpt en kabel, men drivrutiner för MIDI från Casio är tydligen väldigt svåra att få tag på.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.