Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har nu gjort en jämförelse av mickar. Det jag har kommit fram till är att Audio Technica är undervärderade.

Äger själv en Neuman TLM 49 och har sjungit i alla dom andra dyra Neumannmickarna.

Äger även en Brauner Phantom och tycker att den låter bra samtidigt som som jag har sjungit i mycket dyrare mickar.

Tycker att alla mickar är bra men 40-serien är lysande.

Har själv en 4060 som spöar skiten ur en Neumann vilken dag som helst.

Tyckte dock att min första TSM-mick var bra och det är rätt. Tyckte även att Oktava 318 var bra. Min första Shure SM 7 är fortfarande bra men hela 40tioserien rockar,

Världens bästa mick är AT 4033 och har man råd så går man upp till 4060.

Har altid jobbat med AKG´s hörlurar men jag måste säga att AT m 40 även om det är lågbuget som regel spöar skiten ur alla AKG.

AT

Annons
Postat
Hej,

Jag har nu gjort en jämförelse av mickar. Det jag har kommit fram till är att Audio Technica är undervärderade.

Äger själv en Neuman TLM 49 och har sjungit i alla dom andra dyra Neumannmickarna.

Äger även en Brauner Phantom och tycker att den låter bra samtidigt som som jag har sjungit i mycket dyrare mickar.

Tyckte dock att min första TSM-mick var bra och det är rätt. Tyckte även att Oktava 318 var bra. Min första Shure SM 7 är fortfarande bra men hela 40tioserien rockar,

Har altid jobbat med AKG´s hörlurar men jag måste säga att AT m 40 även om det är lågbuget som regel spöar skiten ur alla AKG.

AT

Tjena

Köpte nyligen en AT4033a och är toknöjd. Rekomenderas!

// Klas

Postat

Vem säger att audiotechnica är skit? Har använt flera olika AT-mikar och alla har varit grymt bra. Det finns en dynamisk (minns ej namnet) typ SM58 som är en riktig favvo-mik. Har stött på dom som både vita och röda. Ser ut som en leksaksmik men låter apbra.

pme (oregistrerad)
Postat
Hej,

AT

Allt är väl relativt. Vilka mickar gillar du inte då? Alla mickar kan inte vara bäst på allt. AT lever på att sälja sina mickar idag, neumann lever på att de sålde mickar i forntiden. Lite som amerikanska bilar vs japanska bilar. Om den ny spöar skiten ur Neumann kan du plocka ut den i en blind test?
  • 3 veckor senare...
Postat

Jag kan definitivt plocka ut dom mickar jag gillar. Men det betyder inte mycket. Jag kan när som helst höra en Neuman U-87-a och jag är inte imponerad. Jag tycker att Neuman TLM 49 är hundra gånger bättre som sångmick för mig.

Tycker också att Brauner är bra men just min mick är inte bättre än en detaljerad Phantom.

Älskar Braunermicken men Audio Technica är bättre för mig.

Mina favoriter är AT4060 och Neumann TLM49

Postat

Jag måste säga att jag inte riktigt förstår ursprungsfrågan. Jag tror aldrig att jag har hört någon påstå att Audio-Technica är dåliga, utan de har varit med tillräckligt länge för att veta vad de pysslar med. 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.