Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. 😲 Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Postat (redigerat)

Cry baby 535Q är min klara favorit.

Den har massor med inställningsmöjligheter + boostfunktion, till skillnad från en vanlig dunlop som bara låter på ett sätt.

Kolla om det finns någon till salu på vendolin eller tradera. En grym pedal.

Redigerat av Magpie
Postat

Hej, jag kör en Crybaby 535 Q hemma och en Crybaby 95 Q live och i repis och är jättenöjd. 95 Q åker automatiskt tillbaka till off-läge när du lyfter på foten. Praktiskt efter några öl så att man slipper att glömma bort att stänga av den 😛

Postat

Den "vanliga" Crybabyn funkar bäst i långa loppet, enligt mig. Är lite som en Marshall: Låter inte alltid jättespännande när man bara kopplar in och spelar för sig själv men sitter alltid bra i en ljudbild. 😛

Postat (redigerat)

hmm, har en Roland Wah Beat AW-10, vettifan vad det är för kvalité, någon som vet? ;P

edit: hittade nått om att det är en kultpryl från 70 talet jallefall ^^

Redigerat av Fangus
Postat
Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. :rolleyes: Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Har lånat en crybaby av en polare, behöver smörjas. Inte så kul när det låter som en gnisslande säng när man kör på lite låg volym på stärkaren. Vad smörjer du din med?

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag skulle prova klarinettfett.

Postat
Jag har bara testat 2 men jag är jäkligt nöjd med min crybaby sen tjaaa....ca 15 år. Det är en riktigt tung stabil analog wahwah som behöver smörjas ibland. Hur vill du låta? Funk eller Hendrix? Det är en jäkla konst att spela wahwah bra. Den kan även ge magiska effekter till åhöraren så att dom upplever ens gitarrspel bättre än vad det eg är. 😛 Crybaby är billig åxå.

Keep rockin´!

Har lånat en crybaby av en polare, behöver smörjas. Inte så kul när det låter som en gnisslande säng när man kör på lite låg volym på stärkaren. Vad smörjer du din med?

CRC 5-56. Det går nog bra med vilken universalolja som helst. Och vips så slutar den gnissla.

Postat
Morley Power Wah helt klart. Byggd som en tank och låter skitbra.

Slår även jag ett slag för Morley, inget knaster när man stampar av eller på.

Postat

Tjena

Tycker att Rolands PW-10 är värd att kolla in.

Info

Grymt flexibel då den simulerar ett gäng kända wha´s och distar. Enda minuset jag kan komma på är att det inte klickar till i switchen när man aktitiverar den. En diod tänds då om man mot förmodan inte skulle höra om den är på... 🙂

Ha de.

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.