Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Då tycker jag att det är dags att vi inför en email-skatt, som sen slussas vidare till Posten. Man bör även beskatta mobiltelefon-försäljning lite extra och ta de pengarna för att stödja företag som tillverkar telefon-kiosker. Även bilskatten borde ökas, då skulle man kunna få undan pengar och starta företag som ägnar sig åt transporter med häst&vagn. Det borde ju ligga helt rätt i tiden med miljötänk och sånt. Flygplansbranschen borde också få betala straff-avgift. Den kan man använda för att försöka öka tillgängligheten av luftballonger och zeppelinare. Fabriker som tillverkar sådana kan ju inte ha det lät nuförtiden, och blir säkert glada över lite extra stöd.

du kan uppenbarligen fortfarande inte göra skillnad på att något konkurreras ut av något bättre legalt alt å när en bransch får benen undanslagna av ett olagligt förfarande

patetiskt

Det finns ingen skillnad. Skillnaden ligger bara i vad man väljer att göra olagligt och inte. Eller jag lovade ju mig själv att inte ge mig in i den här diskussionen igen... aja, nu trycker jag på skicka svar.

Postat
Så det är helt okej att alla branscher som är personligt och ekomiskt involverade tillåts ta över delar av polisens jobb? Vi kan alltså börja tillämpa det på flera håll.

MEN JAAAAAAA FÖR I H-VETE! HUR KAN DET UNDÅ DIG ATT JAG TYCKET DET ÄR EN BRA IDÉ???

JAAAA JAAAAA JAAAAAA JAAAAAA! Jag tycker det är en bra idé!

Du msået lyssna på folk Soxic!

Lapplisor är för övrigt en helt värdelös jämförelse.

Det finns gott om privata lapliseföretag. Privata vaktbolag som agerar lapplisa.. Vad är skillnaden?

Den är privat, vinstdrivande och utför ett jobb åt staten (och deras arbetsgivare som tjänar stålar på det).

Så jämförelsen är ganska bra tycker jag! Mitt resonemang håller!

privata vaktbolag som lappar på privat mark har inget som helst med lag och ordning att göra eller polismyndigheten heller.

En privat parkering kanske inte berörs av sveriges lagar? Det vet jag inte!

Men jag talar om de privata lapliseföretagen som lappar bilarna på min gata tex.

Så mitt resonemang om lapplisor håller! Och även om det inte gör det fullt ut så är det ett bevis på att om staten väljer att lägga ut tjänster på privata instanser så betyder det inte massarresteringar och landets undergång.

/Pär

/Pär

Postat
frågan var enkel

- gäller din inställning endast fildelning eller gäller det överlag?

Svaret var lika enkelt. Läs om, läs rätt.

förstår du ens frågan?

Postat
Så det är helt okej att alla branscher som är personligt och ekomiskt involverade tillåts ta över delar av polisens jobb? Vi kan alltså börja tillämpa det på flera håll. Lapplisor är för övrigt en helt värdelös jämförelse.

det är ju det vi redan har gjort i många år

och varför är lapplisor ett dåligt exempel?

förklara

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
Så mitt resonemang om lapplisor håller! Och även om det inte gör det fullt ut så är det ett bevis på att om staten väljer att lägga ut tjänster på privata instanser så betyder det inte massarresteringar och landets undergång.

/Pär

/Pär

Du kanske skulle bli lapplisa då och så kan ju du agera fildelar-lapplisa. Du verkar ju ha koll på det här du! :rolleyes:

Postat
Det finns ingen skillnad. Skillnaden ligger bara i vad man väljer att göra olagligt och inte.

det är väl i detta fall allldeles glasklart vad som är lagligt å inte?

du menar att det inte är nån skillnad mellan att en vara konkurreras ut av en annan vara - å att en vara konkurreras ut av sig själv för att den distribueras gratis av någon annan än den som har rätt till det?

Postat
frågan var enkel

- gäller din inställning endast fildelning eller gäller det överlag?

Svaret var lika enkelt. Läs om, läs rätt.

förstår du ens frågan?

Förstår du ens svaret?

inte som svar på min fråga

därför undrar jag om du förstod frågan

gör du?

Postat
Jag har ingen lust att spela med i dina eller demoproducentens lekar.

? :rolleyes:😉 Ok? eller jag vet inte vad jag skall skriva.. Hmm!

Återigen vilken del av "polisens jobb ska skötas av polisen" förstår du inte? Vill du inte förstå, kan du inte förstå eller är det ditt sätt att försöka vara lite intressant?

Ok. När man talar med varandra så säger den ena något, den andra LYSSNAR och sen svarar man. Helst så skall svaret ha något med det frågeställaren säger att göra. Sen byter man lixom..

Ok? Hänger du med?

Då tar vi det långsamt!

(nu är det du som pratar till mig)

Återigen vilken del av "polisens jobb ska skötas av polisen" förstår du inte? Vill du inte förstå, kan du inte förstå eller är det ditt sätt att försöka vara lite intressant?

(Nu är det jag som svarar på det du sa till mig här ovan)

Jag vet att du inte tycker att Polisens jobb skall skötas av någon annan än polisen.

(nu satte jag en punkt, det betyder inte att jag är klar utan lyssnaren får lyssna vidare)

Jag tycker att det är ok att privata instanser gör polisen jobb. Jag är INTE rädd för det pga vi har fungerande system med privata (du kan läsa om de olika alternativen jag har upgett här i tråden i tråden) instanser idag i samhället. Och det gör att din bild av hur ett samhälle rasar samman i och med detta inte stämmer.

(Nu är jag färdig, som du märker så har jag ifrågasatt ditt uttalande om att polisen skall sköta sitt eget med ett argument som gör att ditt uttalande inte längre fungerar, så nu måste du förklara för mig varför)

Det är ungefär så det går till.

Och om det är otydligt så har jag förstått att du inte gillar att privata instanser gör "polisen jobb"

/Pär

Postat (redigerat)
Det finns ingen skillnad. Skillnaden ligger bara i vad man väljer att göra olagligt och inte.

det är väl i detta fall allldeles glasklart vad som är lagligt å inte?

du menar att det inte är nån skillnad mellan att en vara konkurreras ut av en annan vara - å att en vara konkurreras ut av sig själv för att den distribueras gratis av någon annan än den som har rätt till det?

Det här är ett problem som aldrig går att komma åt. Det är bara att inse! Produktionsbolagen kommer att gå under pga utvecklingen av digital-teknik.

Allt har sina baksidor och det här är en av baksidorna med dagens mjukvara. Så fort det utvecklas en mjukvara som skyddar en annan mjukvara... som utvecklas en mjukvara för att knäcka det skyddet... Det är så det hänger ihop... :rolleyes:

Redigerat av Analogfreak
Postat

En skärmdump är hur enkel som helst att redigera om i photoshop. Så vill man så går det att jävlas hur lätt som helst. :rolleyes:

Postat
Du kanske skulle bli lapplisa då och så kan ju du agera fildelar-lapplisa. Du verkar ju ha koll på det här du! :rolleyes:

Haha! Jo, det gäller o ha spejj när man skall parka här..

Bevakningstjänst heter företaget som lappar bilar åt staten hos mig. Tror de har hela Södermalm iallafall.

Nä det känns så tråkigt att man hela tiden måste försöka dra paraleller till andra brancher för att folk skall förstå. Det går ju såklart inte att göra det fullt ut. så det gäller att gripa sig fast i det lilla man hittar 😉😉

/Pär

Postat
Det här är ett problem som aldrig går att komma åt. Det är bara att inse! Produktionsbolagen kommer att gå under pga utvecklingen av digital-teknik.

Allt har sina baksidor och det här är en av baksidorna med dagens mjukvara. Så fort det utvecklas en mjukvara som skyddar en annan mjukvara... som utvecklas en mjukvara för att knäcka det skyddet... Det är så det hänger ihop... :rolleyes:

jodå det går 😉

men inte genom kopieringsskydd el liknande

för det knäcks som du säger eller gås runt förr eller senare

det gäller att släppa nedladdning fri å plocka in pengar via uppkopplingen

det är bristen på pengar in som är problemet - inte den digitala tekniken

Postat
En skärmbild, vilken är extremt enkel att förfalska, kommer att vara mer än tillräckligt.

och detta vet du innan ens första fallet prövats i domstol?

är det nu du ska berätta att du har en kompis som jobbar på justitiedepartementet eller HD?

det är inte så lite tramsigt att sitta å förutsäga exakt vad som kommer krävas i en domstolsförhandling - speciellt med tanke på att du själv säger att det är så lätt att förfalska

du tror ingen annan än du isf funderar på detta?

hur många parkeringsböter tror du förresten är förfalskade?

är nog inte så svårt det heller

Postat
Jag agerar precis som ni och alla andra gör, jag besvarar det jag finner lämpligt att besvara.

Hur menar du nu?

Spalta gärna upp vad du inte fått svar på.

Jag tycker jag har svarat dig på allt du har påstått och sen vet jag faktist inte om du har ställt några frågor? Hmm, jag skall skumma igenom men jag tror bara du har sagt samma sak senaste 3 sidorna och där var ingen fråga..

Och den loopen du hamnade i med DemonProddarn satte du helt klart "right locatorn" på (för att anknyta till musik). :rolleyes:

/Pär

Postat
Då är det knappast mitt problem att du inte kan förstå vad "polisen ska göra polisens jobb" betyder.

du verkar helt ha missat möjligheten att driva personliga processer helt vid sidan av polisens arbete

enskilt åtal tror jag det kallas

min fråga är om du tycker den möjligheten ska tas bort helt eller om det bara gäller nedladdning av illegalt distribuerat material?

Postat

jodå det går 😉

men inte genom kopieringsskydd el liknande

för det knäcks som du säger eller gås runt förr eller senare

det gäller att släppa nedladdning fri å plocka in pengar via uppkopplingen

det är bristen på pengar in som är problemet - inte den digitala tekniken

Skulle man ta ut höga avgifter på uppkopplingen så skulle alla internetanvändare påverkas. Jag tror inte det är aktuellt eftersom det skulle få väldigt negativa effekter som slår hårt på mot de företag / organisationer som bygger på nätverkskommunikation.

Postat
Då är Lapplisorna värre! De kan bara smacka på en böteslapp så äre klart! De behöver inte kolla ett skit med någon. De behöver inte ens veta vad du

Intressant, du medger alltså att det är "värre".

Javisst absolut!

De privata bacebollindrivarna som skickar räkning på olagligt överkomna licenser måste ju begära information och trilskas med domstolar innan de kan storma in och dra iväg folk i håret och slänga dem i finkan (eller de kan också skicka en räkning men det är klart staten helldre vill sätta dem i fängelse :rolleyes: )

Så lapplisorna är värre, de kan bara kolla upp ditt bilregnummer i registren (som FRA hemligt har på Irland) och sen storma in i lägenheten, spöa upp dig och slänga dig i fängelse.

😉

Ironi my man! /Pär

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.