Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Diktator var det ja 😉 Är det inte diktaturer som tar vad de vill ha? Ja, eller tystar meningsmotståndare.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Om fildelningslagen upphörde, skulle du lägga ner musiken då? Nej det skulle jag inte! Jag har sysslat med musik sedan barnsben och kommer att fortsätta med det tills jag dör! Då så. Det har jag också. Jag skapar musik av passion och för att beröra och inte minst för att jag tycker det är kul. Att min musik sprids tycker jag bara är kul. Det borde väl alla tycka. Varför skapar du musik? All sorts musik och har även tillsammans med en annan skrivit en musikal! Har även regisserat krogshower och musikaler! Skulle du vilja påstå att musiken på ett eller annat sätt är ditt jobb? Nej det är inte det jag försörjer mig på och all musik jag skriver ger jag bort gratis!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 (redigerat) Om fildelningslagen upphörde, skulle du lägga ner musiken då? Nej det skulle jag inte! Jag har sysslat med musik sedan barnsben och kommer att fortsätta med det tills jag dör! Då så. Det har jag också. Jag skapar musik av passion och för att beröra och inte minst för att jag tycker det är kul. Att min musik sprids tycker jag bara är kul. Det borde väl alla tycka. Varför skapar du musik? All sorts musik och har även tillsammans med en annan skrivit en musikal! Har även regisserat krogshower och musikaler! Skulle du vilja påstå att musiken på ett eller annat sätt är ditt jobb? Nej det är inte det jag försörjer mig på och all musik jag skriver ger jag bort gratis! Så dessa krogshower och musikalier gör du gratis? Redigerat 9 februari 2008 av Soxic
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Om fildelningslagen upphörde, skulle du lägga ner musiken då? Nej det skulle jag inte! Jag har sysslat med musik sedan barnsben och kommer att fortsätta med det tills jag dör! Då så. Det har jag också. Jag skapar musik av passion och för att beröra och inte minst för att jag tycker det är kul. Att min musik sprids tycker jag bara är kul. Det borde väl alla tycka. Varför skapar du musik? All sorts musik och har även tillsammans med en annan skrivit en musikal! Har även regisserat krogshower och musikaler! Skulle du vilja påstå att musiken på ett eller annat sätt är ditt jobb? Nej det är inte det jag försörjer mig på och all musik jag skriver ger jag bort gratis! Så dessa krogshower och musikalier gör du gratis? Ja! Har tom kostat mig pengar och naturligtvis massor av tid!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 (redigerat) Bra, då är du en förebild för att musik finns till för att sprida kärlek och glädje och inte grund för att stämma skiten ur ungdomar och fängsla folk som t om tagit en stor risk för att ladda ner musik. Jag och många andra lägger också ner massor av tid och pengar på att skapa musik som vi delar med oss av gratis. Redigerat 9 februari 2008 av Soxic
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Bra, då är du en förebild för att musik finns till för att sprida kärlek och glädje och inte grund för att stämma skiten ur ungdomar och fängsla folk som t om tagit en stor risk för att ladda ner musik. Jag vill inte fängsla folk utan jag vill att min musik skall skänkas bort av mig och ingen annan, jag vill vara den som omvandlar min musik till MP3 för bästa kvalitet och jag vill att den hämtas från mina sidor så jag vet hur många som laddar hem min musik. Detta pga egoistiska skäl då jag tycker det vore kul att veta hur många som laddar hem min musik. Om många hade laddat hem min musik och jag fått många besökare till min webbplats så skulle jag kunna sälja reklamplats istället för The Pirate Bay (och andra) och fått de pengarna istället för dem(som inte förtjänar att få en spänn på mitt arbete!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Man får ju sätta saker och ting i perspektiv också. Hur troligt är det att vi kan förhindra att någon snubbe smugglar in en liten mini mp-3 recorder och spelar in konserten som bootleg och sprider till sina vänner som sprider det till sina vänner. Hur troligt är det att vi lyckas stoppa fildelningen på internet som är massiv. Vad spelar det för roll vad ni sitter och säger här? Vad spelar det för roll vad jag säger? Sätt saker och ting i perspektiv. Fredrik skriver att han inte vill att hans musik sprids bortom hans kontroll, men hur troligt är det att han lyckas kontrollera detta? Går det att stoppa en sådan teknisk utveckling får man fråga sig. Man får helt enkelt agera efter vad som är troligt. Tycker man det är hemskt att ens musik sprids kanske man ska undvika att ta den risken från första början eftersom det ser ut som det gör. Man får väl göra en riskkalkyl eller nåt. Eller så välkomnar man utvecklingen och gör något positivt av den. Vad hjälper det att sitta och tjura och hata folk?
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Om många hade laddat hem min musik och jag fått många besökare till min webbplats så skulle jag kunna sälja reklamplats istället för The Pirate Bay (och andra) och fått de pengarna istället för dem(som inte förtjänar att få en spänn på mitt arbete! Det är den bästa poäng jag hört här efter 6000 inlägg måste jag erkänna.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Om många hade laddat hem min musik och jag fått många besökare till min webbplats så skulle jag kunna sälja reklamplats istället för The Pirate Bay (och andra) och fått de pengarna istället för dem(som inte förtjänar att få en spänn på mitt arbete! Det är den bästa poäng jag hört här efter 6000 inlägg måste jag erkänna. Kul att vi kan tycka lika i nåt i alla fall 😉
Gain Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Den gamla världen försöker på många sätt möta den nya världen, men med en ny värld bestående av människor med ett beteende som ditt omöjliggör all vettig dialog. Lustigt, jag skulle vilja säga samma sak om den andra sidan. Att du dessutom har mage (jag antar att du sitter på en crackad) - att med dina argument om en gratis och fri värld - använda en programvara från den "nya" världen som INTE är gratis. Du har ju en uppsjö att välja mellan därute - duger inte dom åt dig?? Jag skiljer mig nog inte nämnvärt från alla andra som laddar ner egentligen. Bekvämt, enkelt, snabbt, effektivt, gratis. Tycker du det är konstigt? Med din världsbild över att ALLA bara vill SITT eget bästa i alla lägen och i många stycken saknar förmågan till helikopterperspektiv på tillvaron och alla aspekter som påverkar och formar ett fungerande samhälle blir din utgångspunkt en tarvlig fälla som du fastnar i - igen och igen Och du tänker främst på andras bästa och inte ditt eget bästa? Att ord som bekvämt, enkelt, snabbt och effektivt är några av internets fördelar behöver du nog inte sitta om snacka om på ett forum på ehh...internet, där många samarbetar och t ex skickar filer mellan sig. Det är ju så att när det gäller pluggar, daws, synthar så finns det tillverkare på såväl hemmanivå eller etablerade aktörer som väljer att dela med sig av alla/vissa/versioner av sina produkter gratis - vad är ditt problem?? Och det sista.. Allt gott för dig själv och andra måste naturligtvis utgå från dig själv...och det har du visst missat..Hur man själv vill bli behandlad!!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Om många hade laddat hem min musik och jag fått många besökare till min webbplats så skulle jag kunna sälja reklamplats istället för The Pirate Bay (och andra) och fått de pengarna istället för dem(som inte förtjänar att få en spänn på mitt arbete! Det är den bästa poäng jag hört här efter 6000 inlägg måste jag erkänna. Kul att vi kan tycka lika i nåt i alla fall 😛 Jag vill dock påpeka att det i sådana fall är TPB som är skurken och inte den som laddar ner. Han tjänar ju inga pengar på det och är nog knappast ute efter det.
Valle Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Snacka om att "komma med personangrepp (...) när man helt saknar argument" ... Tänk vad enkelt det var att lista ut att det var exakt det du skulle skriva. Tyvärr visade du med följande inlägg... Bra, då har du ju åtminstone deklarerat för allmänheten att du inte är så jävla dum i huvudet! ...att det är den enda nivån du förstår. Alltså, man ska aldrig bli irriterad eller upprörd under en debatt. Men det som gör mig lite besviken är att du citerar mig mycket orättvist och missvisande, både vad gäller min person och syftet med inlägget vars innehåll du godtyckligt citerar. Tyck att jag är dum, lågnivå, antipirat etc, så mycket du vill. Det är helt OK. Men om du är ute efter att offentligt idiotförklara mig, så uppmanar jag dig att köra renhårigt spel.
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 (redigerat) Att ord som bekvämt, enkelt, snabbt och effektivt är några av internets fördelar behöver du nog inte sitta om snacka om på ett forum på ehh...internet, där många samarbetar och t ex skickar filer mellan sig. Jag försöker bara påminna vissa som vägrar förstå varför fildelning existerar. Varför måla upp en bild av dessa människor som demoner fast man mycket väl vet hur människan fungerar. Tycker du på fullaste allvar att det är märkligt att vanligt folk laddar ner film och musik? Det är ju så att när det gäller pluggar, daws, synthar så finns det tillverkare på såväl hemmanivå eller etablerade aktörer som väljer att dela med sig av alla/vissa/versioner av sina produkter gratis - vad är ditt problem?? Jag tycker det verkar vara du som har problem. Du hittar två påsar i skogen, på den ena står det 10.000:- var så god och ta och på den andra 1 miljon tag ej. Vilken påse tror du personen kommer ta? Alltså, du måste fatta hur människor fungerar och inte vara så jäkla naiv. Och tro inte för en sekund om att jag är ensam om det. Poliser, brandmän, läkare, ungdomar, socionomer, advokater = fildelare (eller nedladdare är en mer korrekt term) finns överallt! Det är ingen hemsk bacill eller nåt, det kallas att vara människa. Varför tror du att det är så utbrett som det är? Tror du att folk kommer att säga "ah, han har rätt. Jag laddar ner Soxics album istället som är grattis och inte Bruce Springsteen trots att det ligger ett knapptryck ifrån. Nä, jag åker till Åhlens och köper det för 160:- eller får helt enkelt undvika att lyssna på det". Du kanske är Gud själv, vad vet jag, men för de flesta människor är fildelning ingen viktig fråga, de bryr sig helt enkelt inte. De lägger nog hellre dessa pengar på sina barn istället eller är lyckliga över att de har möjlighet att skänka sina barn glädje i form av musik och filmer som de annars inte skulle kunna. Så varför ska de lyssna på dig och inte tänka på sina barn heller? Jag menar allvar. Men för många handlar det inte ens alltid om pengar. Jag gör det för att det blivit en vana och förefaller fullständigt naturligt. Jag reflekterar inte ens över det. Jag hade gjort det även om jag haft haft 50 mille på banken av ren lathet och vana. Och det sista.. Allt gott för dig själv och andra måste naturligtvis utgå från dig själv...och det har du visst missat..Hur man själv vill bli behandlad!! I grund och botten utgår alla ALLTID ifrån sitt eget och sina nära och käras bästa. När en båt sjunker skiter man i andra och räddar först och främst sig själv. Det är den naturliga instinkten och det är inte jag som uppfunnit den. Redigerat 9 februari 2008 av Soxic
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Demonproducenten, jag försökte chilla, men det gick inte 😛 Fuck it, jag är inte här för att skaffa mig ovänner, men jag är inte ute efter att bli älskad heller. Tycker bara det är tråkigt att flera här vägrar förstå varför det är som det är. Men samtidigt förstår jag att den andra sidan slåss som den gör. Den måste ju värna om sina intressen. Det är också helt naturligt.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 När en båt sjunker skiter man i andra och räddar först och främst sig själv. Det är den naturliga instinkten och det är inte jag som uppfunnit den. Alla är inte sådana! Men du är sådan det vet jag efter att jag läst massor av dina inlägg där du hävdar om och om igen att det är naturligt att vara egoistisk! Angående den sjunkande båten så hade jag inte räddat mig själv före nåt litet gråtande flickebarn etc.. det kan jag lova dig!
Gain Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Att ord som bekvämt, enkelt, snabbt och effektivt är några av internets fördelar behöver du nog inte sitta om snacka om på ett forum på ehh...internet, där många samarbetar och t ex skickar filer mellan sig. Jag försöker bara påminna vissa som vägrar förstå varför fildelning existerar. Varför måla upp en bild av dessa människor som demoner fast man mycket väl vet hur människan fungerar. Tycker du på fullaste allvar att det är märkligt att vanligt folk laddar ner film och musik? Det är ju så att när det gäller pluggar, daws, synthar så finns det tillverkare på såväl hemmanivå eller etablerade aktörer som väljer att dela med sig av alla/vissa/versioner av sina produkter gratis - vad är ditt problem?? Jag tycker det verkar vara du som har problem. Du hittar två påsar i skogen, på den ena står det 10.000:- var så god och ta och på den andra 1 miljon tag ej. Vilken påse tror du personen kommer ta? Alltså, du måste fatta hur människor fungerar och inte vara så jäkla naiv. Och tro inte för en sekund om att jag är ensam om det. Poliser, brandmän, läkare, ungdomar, socionomer, advokater = fildelare (eller nedladdare är en mer korrekt term) finns överallt! Det är ingen hemsk bacill eller nåt, det kallas att vara människa. Varför tror du att det är så utbrett som det är? Tror du att folk kommer att säga "ah, han har rätt. Jag laddar ner Soxics album istället som är grattis och inte Bruce Springsteen trots att det ligger ett knapptryck ifrån. Nä, jag åker till Åhlens och köper det för 160:- eller får helt enkelt undvika att lyssna på det". Du kanske är Gud själv, vad vet jag, men för de flesta människor är fildelning ingen viktig fråga, de bryr sig helt enkelt inte. De lägger nog hellre dessa pengar på sina barn istället eller är lyckliga över att de har möjlighet att skänka sina barn glädje i form av musik och filmer som de annars inte skulle kunna. Så varför ska de lyssna på dig och inte tänka på sina barn heller? Jag menar allvar. Men för många handlar det inte ens alltid om pengar. Jag gör det för att det blivit en vana och förefaller fullständigt naturligt. Jag reflekterar inte ens över det. Jag hade gjort det även om jag haft haft 50 mille på banken av ren lathet och vana. Och det sista.. Allt gott för dig själv och andra måste naturligtvis utgå från dig själv...och det har du visst missat..Hur man själv vill bli behandlad!! I grund och botten utgår alla ALLTID ifrån sitt eget och sina nära och käras bästa. När en båt sjunker skiter man i andra och räddar först och främst sig själv. Det är den naturliga instinkten och det är inte jag som uppfunnit den. Jodå 😛 Jag förstår varför illegal nedladdning sker liksom andra kriminella handlingar, men inte hur man så förbannat dumnackat kan argumentera för det. Men nu är det förstår du att det "inte bara står" en säck med massa pengar där (läs:musikfiler, daws eller vad du vill). Utan det kräver en AKTIV handling från din sida. Du måste GÅ IN på just DEN sidan för att hitta pengarna. Och om du inte visste det så händer det faktiskt IRL att människor (inte du förstås som tänker på dig själv i alla lägen) lämnar in en borttappad plånbok även om den är full med pengar och även om de inte har det så fett själva.
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 När en båt sjunker skiter man i andra och räddar först och främst sig själv. Det är den naturliga instinkten och det är inte jag som uppfunnit den. Alla är inte sådana! Men du är sådan det vet jag efter att jag läst massor av dina inlägg där du hävdar om och om igen att det är naturligt att vara egoistisk! Angående den sjunkande båten så hade jag inte räddat mig själv före nåt litet gråtande flickebarn etc.. det kan jag lova dig! Det är nog många som vill tro det om sig själva. Det är en annan sak när det verkligen gäller. Men jag påstår inget om dig.
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 (redigerat) Jodå 😛 Jag förstår varför illegal nedladdning sker liksom andra kriminella handlingar Ha, ha du får ursäkta mig, men jag kan inte låta bli att skratta åt en sådan kommentar. Försöker du likställa denna hemska handling med vilka andra kriminella handlingar då? Det är just det som är problemet med denna lag, att man i ett svep kriminaliserat en så stor del av befolkningen utan att tänka sig för och ta tag i det som man anser är ett problem istället. Det är både korkat och oigenomtänkt. Jag förstår att du går i taket om du jämnför fildening som sker bland vanliga svenssons med våldtäkt, rån och grov förskingring. 😉 Du verkar helt detached från verkligheten tyvärr. Kom ner från pedistalen och tala med folk istället. Du beter dig som en politiker. Redigerat 9 februari 2008 av Soxic
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Jodå 😛 Jag förstår varför illegal nedladdning sker liksom andra kriminella handlingar från pedistalen och tala med folk istället. Du beter dig som en politiker. Det beror på vilken politíker du menar, personligen har jag haft en mejlkonversation med riskdagspolitikern Karl Sigfrid som är för fildelning! Han kunde inte alls förstå att jag tyckte det var fel att han med hjälp av lagändring skulle ha rätt att ge bort min musik utan att jag skulle ha något att säga till om, rena kommunismen snart skall de väl göra husranskan och ta min musik, texter, bilder osv.. och offentligöra på nätet hoppas jag får ha mina tankar kvar!
Gain Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Jodå 😛 Jag förstår varför illegal nedladdning sker liksom andra kriminella handlingar Ha, ha du får ursäkta mig, men jag kan inte låta bli att skratta åt en sådan kommentar. Försöker du likställa denna hemska handling med vilka andra kriminella handlingar då? Det är just det som är problemet med denna lag, att man i ett svep kriminaliserat en så stor del av befolkningen utan att tänka sig för och ta tag i det som man anser är ett problem istället. Det är både korkat och oigenomtänkt. Jag förstår att du går i taket om du jämnför fildening som sker bland vanliga svenssons med våldtäkt, rån och grov förskingring. 😉 Du verkar helt detached från verkligheten tyvärr. Kom ner från pedistalen och tala med folk istället. Du beter dig som en politiker. Nu är det problem med läsförståelsen... i det ingår också att tolka, sätta i sitt sammanhang osv. Men visst, väljer du att utelämna dina tidigare kommentarer liksom mina frågeställningar så förstår jag att DU gör just det - som det slitna uttrycket säger - lämnar politikersvar, häpp 😎
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Det talas om de rika artisterna, de rika skivbolagen, de rika filmbolagen osv.. Men om man tar ner det på en mera lokal nivå så kanske... Det lokala rockbandet med fyra fjortonåringar plockar jordgubbar en hel sommar för att spela in en skiva som de tänker sälja på skolan där de går och kommer fram till att de behöver sälja 100 skivor för at gå jämnt ut. Skolans avundsjuka rötägg köper en platta och kopierar 100 ex och står vid skolans entré och ger bort dem gratis så att bandet inte lyckas med att sälja några skivor.. Har skolans avundsjuka rötägg rätt till detta tycker ni?
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Klart du får problem att diskutera med folk om du ska envisas med att hänvisa till dom som kriminella fast problemet helt uppenbart inte ligger där. De är kriminella bara för att man inte kan lösa frågan på ett vettigt sätt. Helt fullkomligt galet att kriminalisera en så stor del av befolkningen i alla möjliga samhällsskikt. Här om dagen frågade en granne mig om jag kunde bränna någon tecknad film till hans dotter, är han kriminell nu? En polis jag är bekant med hade på en fest en liten hög med uppenbart brända skivor med nedladdade låtar, är han nu först och främst kriminell? Alltså, det är så töntigt att det inte är sant. Går du runt med inställningen att dessa människor är kriminella? Måste vara jobbigt för dig då eftersom alla i din omgivning begått kriminella handlingar. Du lyckas bara distansiera dig. Jag påstår egentligen inte att fildelning vare sig är rätt eller fel, jag svskyr att moralisera, det är sådant som jag alltid ansett att gamla tanter och tjurgubbar håller på med. Dessutom tycker jag det finns allvarligare saker att moralisera över än fildelning som de flesta uppfattar en fullkomligt oviktig fråga. Det jag egentligen säger är att jag tycker det är tragiskt att man inte lyckas relatera ens det minsta eller förstå varför vanligt folk laddar ner. Jag har inga politiska motiv, jag är inte dömd, ingen brottsling, har ett bra jobb, bra familj, har aldrig slagits, aldrig snattat i butik och avskyr våld. Och i din värld är jag bara en kriminell för att jag laddar ner och du kan inte ens förstå varför fildelningen existerar och är så utbredd som den är? Det är klart att du inte kommer att kunna diskutera med folk och få raka svar om du har den inställningen. Om du går in i en debatt med inställningen att hata de som är ärliga kommer du antingen stöta på någon som mig, som vägrar ta skit, eller folk som vänder kappan efter vinden och inte vill stöta sig med sådana som dig. Ta saker för vad de är och sluta inbilla er saker. Världen är inte perfekt, inte människor heller. Fildelningen är inte den viktigaste frågan på jorden, det är enligt många inte ens i närheten av en kriminel handling i relation till vad som anses vara kriminellt. Upphovsrätt är för de flesta av världens befolkning en lyxparagraf.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Tänk om det var 1959 och det lokala rockbandet hette The Beatles och tröttnade på att göra skivor och började spela covers på lokala puben istället!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Det lokala rockbandet med fyra fjortonåringar plockar jordgubbar en hel sommar för att spela in en skiva som de tänker sälja på skolan där de går och kommer fram till att de behöver sälja 100 skivor för at gå jämnt ut.Skolans avundsjuka rötägg köper en platta och kopierar 100 ex och står vid skolans entré och ger bort dem gratis så att bandet inte lyckas med att sälja några skivor.. Har skolans avundsjuka rötägg rätt till detta tycker ni? Jag har aldrig påstått något om detta. Jag konstaterar bara fakta. Om de är medvetna om hur tekniken och utvecklingen ser ut, samt dagens ungdomskultur som säkert är deras främst målgrupp, måste de vara medvetna om att de tar en risk. Vad vill du att jag ska säga? Det är ju som i vilken bransch som helst där förutsättningarna förändras. Sedan kämpar ju alla band i början av sin karriär, turnerar utan vinst i månader i sträck till ingen eller liten inkomst. De gör det av passion och kärlek till musiken och med förhoppning om att en dag bli miljonärer och rockstjärnor.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Upphovsrätt är för de flesta av världens befolkning en lyxparagraf. hmmm! Hur skulle världen se ut om Upphovsrätt inte fanns? Tex lilla Sverige utan upphovsrätten till hjullagret, volvo, saab, ericsson, tetra pac osv.. Vi hade nog varit rätt fattiga då!
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Hur skulle världen se ut om Upphovsrätt inte fanns? Ja, hur skulle den se ut? Tänk om alla delade med sig och hjälpte varandra mer.
Fredrik Karlsson Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Det lokala rockbandet med fyra fjortonåringar plockar jordgubbar en hel sommar för att spela in en skiva som de tänker sälja på skolan där de går och kommer fram till att de behöver sälja 100 skivor för at gå jämnt ut.Skolans avundsjuka rötägg köper en platta och kopierar 100 ex och står vid skolans entré och ger bort dem gratis så att bandet inte lyckas med att sälja några skivor.. Har skolans avundsjuka rötägg rätt till detta tycker ni? Jag konstaterar bara fakta. Om de är medvetna om hur tekniken och utvecklingen ser ut Jo så är det ju men nu var och är frågan vilken skall man försöka gynna med lagstiftning, skolans avundsjuka rötägg eller rockbandet med de 4 fjortonåringarna?
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 (redigerat) Man ska gynna rockbandet om det går så klart. Redigerat 9 februari 2008 av Soxic
Gain Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Klart du får problem att diskutera med folk om du ska envisas med att hänvisa till dom som kriminella fast problemet helt uppenbart inte ligger där. De är kriminella bara för att man inte kan lösa frågan på ett vettigt sätt. Helt fullkomligt galet att kriminalisera en så stor del av befolkningen i alla möjliga samhällsskikt. Här om dagen frågade en granne mig om jag kunde bränna någon tecknad film till hans dotter, är han kriminell nu? En polis jag är bekant med hade på en fest en liten hög med uppenbart brända skivor med nedladdade låtar, är han nu först och främst kriminell? Alltså, det är så töntigt att det inte är sant. Går du runt med inställningen att dessa människor är kriminella? Måste vara jobbigt för dig då eftersom alla i din omgivning begått kriminella handlingar. Du lyckas bara distansiera dig. Jag påstår egentligen inte att fildelning vare sig är rätt eller fel, jag svskyr att moralisera, det är sådant som jag alltid ansett att gamla tanter och tjurgubbar håller på med. Dessutom tycker jag det finns allvarligare saker att moralisera över än fildelning som de flesta uppfattar en fullkomligt oviktig fråga. Det jag egentligen säger är att jag tycker det är tragiskt att man inte lyckas relatera ens det minsta eller förstå varför vanligt folk laddar ner. Jag har inga politiska motiv, jag är inte dömd, ingen brottsling, har ett bra jobb, bra familj, har aldrig slagits, aldrig snattat i butik och avskyr våld. Och i din värld är jag bara en kriminell för att jag laddar ner och du kan inte ens förstå varför fildelningen existerar och är så utbredd som den är? Det är klart att du inte kommer att kunna diskutera med folk och få raka svar om du har den inställningen. Om du går in i en debatt med inställningen att hata de som är ärliga kommer du antingen stöta på någon som mig, som vägrar ta skit, eller folk som vänder kappan efter vinden och inte vill stöta sig med sådana som dig. Ta saker för vad de är och sluta inbilla er saker. Världen är inte perfekt, inte människor heller. Fildelningen är inte den viktigaste frågan på jorden, det är enligt många inte ens i närheten av en kriminel handling i relation till vad som anses vara kriminellt. Upphovsrätt är för de flesta av världens befolkning en lyxparagraf. Att du ens orkar tjata om dom här argumenten. Nåväl - din bild av de som invänder mot några av dina åsikter får du gärna ha. Nu ska jag spela in lite. 😛 d
Soxic Postat 9 februari 2008 Postat 9 februari 2008 Jag är ledsen att ni avskyr mig och mina åsikter, jag är inte ute efter att provocera. Jag säger bara vad jag upplever som den bittra verkligheten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.