Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Demonproducenten: Varför är det fildelningsförespråkarnas ansvar att hitta på ett nytt sätt att tjäna pengar på för de som tidigare levt på gamla distributionssätt? Det får ni väl komma på själva.

det är givetvis upp till branschen att hitta sina distributionsvägar

1v senare

Va fan, det här är ju precis vad jag säger och du ifåga sätter mig?

Om jag var oklar vilket jag verkligen inte va så .......ja , jag vet inte vad.

Annons
  • Svar 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
De som vill tjäna på sina digitalprodukter får ta tag i det själva. Sälj cyklar istället eller nåt!

så du vill inte ha digitalprodukter i framtiden?

är det så du menar?

Står det så?

Absolut inte!

Menar de som gnäller och väntar på att regeringen ska ta tag i det eller whatever kan ju sadla om och sälja cyklar!

nu får du förklara vad du menar

inte bara vad som står

alternativet till att vänta på regeringen är att sälja cyklar?

eller att fortsätta göra digitala produkter utan att få betalt?

eller finns det nån tredje väg menar du?

Jag tror att du är den enda som inte förstår.

Orkar inte svara på minsta lilla oklarhet som är självklar för alla andra!

Jag svarar inte på dina fortsatta inlägg!

Inget ont...

/Hasse

och jag tror inte det är nån - inte heller du själv - som förstår hur din lösning rent konkret ser ut

De som vill tjäna på sina digitalprodukter får ta tag i det själva.

det är ju inte ens i närheten av ett konkret förslag

Det här säger ju mot ditt föregående inlägg!!??

Redigerat av 4Trax
Postat
I grund och botten är det precis så alla tänker, även du.

Nej så är det inte.

Jag kan förstå att det i din egomaniska världsbild inte existerar begrepp som medmänsklighet och solidaritet, men utanför din lilla person finns det gott om människor som bryr sig om annat än sig själva.

Du och demonproducenten bryr er bara för att ni råkar tjäna pengar på musiken så varför ska jag tro att ni är bättre? Alla utgår alltid ifrån sina egna intressen så det är ingen idé att försöka lura mig eller någon annan.

Och medmänsklighet för dig innebär att köpa skivor av snorrika skivbolag eller hobbymusikspelade västerlänningar och inte att skänka pengar till fattiga länder? 😉

Vad gör de för musik de tjänar pengar på? Hänger inte riktigt med....

Ger en bättre grund att dissa ännu mer. 😎

Postat (redigerat)
I grund och botten är det precis så alla tänker, även du.

Nej så är det inte.

Jag kan förstå att det i din egomaniska världsbild inte existerar begrepp som medmänsklighet och solidaritet, men utanför din lilla person finns det gott om människor som bryr sig om annat än sig själva.

Du och demonproducenten bryr er bara för att ni råkar tjäna pengar på musiken så varför ska jag tro att ni är bättre? Alla utgår alltid ifrån sina egna intressen så det är ingen idé att försöka lura mig eller någon annan.

Och medmänsklighet för dig innebär att köpa skivor av snorrika skivbolag eller hobbymusikspelade västerlänningar och inte att skänka pengar till fattiga länder? 😉

Vad gör de för musik de tjänar pengar på? Hänger inte riktigt med....

Ger en bättre grund att dissa ännu mer. 😎

God knows vad dom små liven håller på med. De kanske är utsända av antipiratbyrån eller något stort mediaföretag? De krigar i alla fall som om deras liv hängde på det. 😎

Redigerat av Soxic
Postat
Ärligt så är det sjukt om ni i piratpartiet här i sverige får genom er vilja då kan en dansk ta sig över till sverige och helt lagligt tanka hem musik, film, program som skulle vara olagligt i danmark.

Könsstymmpning är förbjudet i sverige men accepterat i andra länder, skall man åka till dessa länder och könsstympa lagligt eller skall sverige stoppa detta? (Hårt exempel men bara för att förstå hur krångligt det blir när vissa saker är tillåtna i vissa länder för att vara förbjudna i andra)!

Ursäkta mig, men tänkte du verkligen efter där? Alla länder kan väl inte anpassa sig efter varandra hela tiden, då skulle det ju inte finnas nån poäng med nationell lagstiftning överhuvudtaget. Är det i så fall fel att vi inte förbjuder homosexuella handlingar och otrohet, bara för att det är förbjudet i Iran? Varje land bestämmer vad som är tillåtet i det landet, och om danskarna då vill komma hit och fildela får de väl göra det. Inte för jag tror att det är särskilt troligt att danskarna skulle bry sig om att åka över hit för att minska risken för att åka fast för att tanka senaste Harry Potter-filmen med 0,002%.

Jo jag har verkligen tänkt efter!

Om det blir lagligt att ladda ner tex musik i Sverige men är förbjudet tex i USA, om någon då laddar ner Amerikansk musik i Sverige och då bryter mot Amerikansk lagstiftning, skall då den Amerikanska artisten stämma landet Sverige eller personen som laddat ner musiken?

Postat
Soxic: var det inte du som bad om ursäkt i nån annan pirattråd för ditt sätt att dra i väg å debattera som du gör - å nu gör samma sak igen?

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=682679

Jo, det är möjligt. Jag tycker inte det är kul att diskussionen drar iväg som den gör, men när demomannen och hans vänner i all sin ilska och brist på argument sätter igång med pajkastning då är det lätt att man dras med. Och Demonproducenten, jag respekterar dig och tycker du är en bra kille. Du har hjälpt mig med mina frågor och det är jag tacksam för så dig vill jag verkligen inte tjafsa med. Om du säger att jag ska chilla, då gör jag det. 🙁

Pajkastning?

Det är ju du som helt öppet skryter med att du tankar olagligt och anser tom att du är en bättre person som gör så.. fattar du inte att det är olagligt, även om det blir lagligt i framtiden så ÄR det OLAGLIGT idag!

Såg tom att i en OT tråd så "käftar" du tom med en representant för MI7 som har distrubutionen av Cubase fastän att du har en olaglig SX3?

Postat

Halvleksfunderingar...

I skrivande stund visar resultatet på gallupens första fråga, "Är det rätt att tjäna pengar på att erbjuda andras material utan lov?", följande:

JA — 7 st (9.21%)

NEJ — 69 (90.79%)

Jag tror inte att någon människa är så jävla dum i huvudet att h*n tycker det är OK att olovligen tjäna pengar på skyddat material. Så jag är nog helt övertygad om att de 7 som röstat JA har ett dräpande argument för sin röst.

Någon chans att ni 7 vill "träda fram" och presentera era respektive argument?

(Jag respekterar dock givetvis rätten till viss anonymitet i röstningen, om det är så att ni väljer att inte träda fram.)

Postat
Pajkastning?

Det är ju du som helt öppet skryter med att du tankar olagligt

Ja, och? Alla gör det så varför ska jag låtsas som att jag inte gör det? En majoritet på detta forum har gjort det, gör det eller kommer att göra det. Menar du att debatten blir bättre om man som vissa andra här säger en sak men gör en annan? Och jag skryter inte, det är ditt ordval. Jag skiter i vilket helt enkelt, jag fungerar bara som resten av Sveriges befolkning. Inget konstigt med det alls uppenbarligen. Jag jämnställer inte detta "hemska" brott med våldtäkt som du verkar göra. Du klarar bara inte av att jag är så rak på den punkten. Du förväntar dig att jag ska kyssa ditt arsle och be dig älska mig.

Och anser tom att du är en bättre person som gör så.

Nej, det är NI som tror att ni är bättre än människor som fildelar. NI moraliserar och dumförklarar pirater fast ni inte är ett dugg bättre. Just på den punkten kanske nï är "bättre" men det är ni bara för att ni med stor sannolikhet på ett eller annat sätt har ett personligt intresse i att fildelningen upphör. Annars skulle ni skita i det och koncentrera energin på något annat som gör att ni inte får in mer pengar i fickorna. Det är därför du blir så upprörd och sedan försöker du låtsas att du tycker synd om något litet band och målar upp en domedagsbild, som för övrigt aldrig verkar infalla, trots över 10 år av fildelning, fast du tänker på dig själv och utgår ifrån dina egna intressen.

fattar du inte att det är olagligt, även om det blir lagligt i framtiden så ÄR det OLAGLIGT idag!

Det är olagligt att köra för fort också och du menar att du aldrig gör det när det passar dig? Vi har också gått igenom det i en tidigare debatt, angående den filosofiska aspekten av laglighet och olaglighet. Men vi kan ta det igen om du vill? På 1940-talet var det olagligt för svarta att sitta längst fram i bussen i USA, tycker du att en sådan lag är bra och rätt? Tycker du folk förtjänar sitta i fängelse för det? Tycker du folk ska fängslas bara för att de vapenvägrar? Finns och har funnits hur många puckade lagar som helst som inte borde finnas. Jag vågar också påstå att den lag som införts och som kriminaliserar i princip hela Sveriges ungdomsbefolkning inte har något verkligt folkligt stöd. Det finns till och med högt uppsatta politiker som undrar vad fan det är frågan om. Den här lagen finns bara för att mäktiga internationella branschorganisationer (som förövrigt är bland de rikaste i världen) fått polis och åklagare att dansa efter deras pipa.

Men du får gärna kalla mig och alla andra mördare och grov kriminell om det får dig att må bättre, det skiter jag i. Jag ser det inte som ett brott som någon förtjänar fängelse för, bara för att han/hon mer än något annat vill lyssna på sina favoritartister och till och med är beredda att ta en risk för att göra det. DET om något borde vara smickrande för en artist. Snacka om att ha tappat bort sig själva på vägen till $$$$.

Såg tom att i en OT tråd så "käftar" du tom med en representant för MI7 som har distrubutionen av Cubase fastän att du har en olaglig SX3?

Det är du som käftar. Det är du som inte tål att höra andra personers åsikter utan att få nervsammanbrott. Jag säger bara som det är. Jag döljer ingenting. Du, herr Antipiratrepresentant, kanske är vad vid att de du vanligtvis "diskuterar" med böjer sig för ditt hat, men inte jag. Tyvärr. Jag tänker inte be om ursäkt för att den tekniska utvecklingen och evolutionen ser ut som den gör. Den gamla världen får helt enkelt möta den nya världen på vägen eller skylla sig själva. De har helt enkelt inget annat val. En sådan utveckling går inte att stoppa utan att kränka demokratiska grundvärderingar.

Postat
Halvleksfunderingar...

I skrivande stund visar resultatet på gallupens första fråga, "Är det rätt att tjäna pengar på att erbjuda andras material utan lov?", följande:

JA — 7 st (9.21%)

NEJ — 69 (90.79%)

Jag tror inte att någon människa är så jävla dum i huvudet att h*n tycker det är OK att olovligen tjäna pengar på skyddat material.

För det första, jag har rösta nej i denna fråga och jag säger det bara för att du liksom alla andra antipirater inte ska få ett mentalt nervsammanbrott. Jag undrar dock vad denna fråga egentligen har med fildelning att göra. Eller är det någon som påstår att vanliga svenssons bränner cd-skivor och går runt på plattan och kränger dom? Vem fan vill köpa brända musikalbum när varenda kotte vet hur man laddar ner själv. De kan inte vara många. Kanske på någon loppis eller två. Jag tycker hela frågan är korkad och är bara ett propagandaknep. Självklart är det fel att tjäna pengar på andras verk. Fildelningen handlar inte om att göra ekonomisk vinst, sådant får pengakåta artister syssla med. Nej, det handlar om effektiv teknisk utveckling i en värld där 1 + 1 = 2. Märkligare än så är det inte. Lägg ihop 100Mbit, dator, koppla samman människor runt hela världen i nätverk. Vad tror ni händer? De börjar chatta, dela med sig av personliga bilder, hey vad gillar du för musik? Skicka mig den låten...och på den vägen är det, vad fan tror ni egentligen? Hur jäkla naiv får man vara. Hur kan man inbilla sig att det är en kultur och utveckling som går att stoppa genom att kriminalisera fildelare? Idiotiskt.

Postat
På 1940-talet var det olagligt för svarta att sitta längst fram i bussen i USA, tycker du att en sådan lag är bra och rätt? Tycker du folk förtjänar sitta i fängelse för det? Tycker du folk ska fängslas bara för att de vapenvägrar? Finns och har funnits hur många puckade lagar som helst som inte borde finnas. Jag vågar också påstå att den lag som införts och som kriminaliserar i princip hela Sveriges ungdomsbefolkning inte har något verkligt folkligt stöd. Det finns till och med högt uppsatta politiker som undrar vad fan det är frågan om. Den här lagen finns bara för att mäktiga internationella branschorganisationer (som förövrigt är bland de rikaste i världen) fått polis och åklagare att dansa efter deras pipa.

Fan Soxic, hela din för övrigt OK poäng raserades pga det löjliga (fetstilade) påståendet i slutet...

Postat
På 1940-talet var det olagligt för svarta att sitta längst fram i bussen i USA, tycker du att en sådan lag är bra och rätt? Tycker du folk förtjänar sitta i fängelse för det? Tycker du folk ska fängslas bara för att de vapenvägrar? Finns och har funnits hur många puckade lagar som helst som inte borde finnas. Jag vågar också påstå att den lag som införts och som kriminaliserar i princip hela Sveriges ungdomsbefolkning inte har något verkligt folkligt stöd. Det finns till och med högt uppsatta politiker som undrar vad fan det är frågan om. Den här lagen finns bara för att mäktiga internationella branschorganisationer (som förövrigt är bland de rikaste i världen) fått polis och åklagare att dansa efter deras pipa.

Fan Soxic, hela din för övrigt OK poäng raserades pga det löjliga (fetstilade) påståendet i slutet...

Jag tror aldrig min poäng gick fram till dig överhuvudtaget.

Postat (redigerat)
Halvleksfunderingar...

JA — 7 st (9.21%)

NEJ — 69 (90.79%)

Jag tror inte att någon människa är så jävla dum i huvudet att h*n tycker det är OK att olovligen tjäna pengar på skyddat material.

För det första, jag har rösta nej i denna fråga och jag säger ... bla bla bla bla bla

Bra, då har du ju åtminstone deklarerat för allmänheten att du inte är så jävla dum i huvudet! Good for you!

Men du förstod väl att inlägget var riktad till JA-röstarna, eller?

Och förresten, vem har sagt att jag är "antipirat"?

Edit: syftningsfel

Redigerat av Valle
Postat
Typsikt att komma med personangrepp och skriva "bla bla bla" när man helt saknar argument.

Jag tror bara att du känner dig dum... 😉

Postat
Typsikt att komma med personangrepp och skriva "bla bla bla" när man helt saknar argument.

Jag tror bara att du känner dig dum... 😉

Jag tror bara att du är dum 🙂

Postat
Pajkastning?

Det är ju du som helt öppet skryter med att du tankar olagligt

Ja, och? Alla gör det så varför ska jag låtsas som att jag inte gör det? En majoritet på detta forum har gjort det, gör det eller kommer att göra det. Menar du att debatten blir bättre om man som vissa andra här säger en sak men gör en annan? Och jag skryter inte, det är ditt ordval. Jag skiter i vilket helt enkelt, jag fungerar bara som resten av Sveriges befolkning. Inget konstigt med det alls uppenbarligen. Jag jämnställer inte detta "hemska" brott med våldtäkt som du verkar göra. Du klarar bara inte av att jag är så rak på den punkten. Du förväntar dig att jag ska kyssa ditt arsle och be dig älska mig.

Och anser tom att du är en bättre person som gör så.

Nej, det är NI som tror att ni är bättre än människor som fildelar. NI moraliserar och dumförklarar pirater fast ni inte är ett dugg bättre. Just på den punkten kanske nï är "bättre" men det är ni bara för att ni med stor sannolikhet på ett eller annat sätt har ett personligt intresse i att fildelningen upphör. Annars skulle ni skita i det och koncentrera energin på något annat som gör att ni inte får in mer pengar i fickorna. Det är därför du blir så upprörd och sedan försöker du låtsas att du tycker synd om något litet band och målar upp en domedagsbild, som för övrigt aldrig verkar infalla, trots över 10 år av fildelning, fast du tänker på dig själv och utgår ifrån dina egna intressen.

fattar du inte att det är olagligt, även om det blir lagligt i framtiden så ÄR det OLAGLIGT idag!

Det är olagligt att köra för fort också och du menar att du aldrig gör det när det passar dig? Vi har också gått igenom det i en tidigare debatt, angående den filosofiska aspekten av laglighet och olaglighet. Men vi kan ta det igen om du vill? På 1940-talet var det olagligt för svarta att sitta längst fram i bussen i USA, tycker du att en sådan lag är bra och rätt? Tycker du folk förtjänar sitta i fängelse för det? Tycker du folk ska fängslas bara för att de vapenvägrar? Finns och har funnits hur många puckade lagar som helst som inte borde finnas. Jag vågar också påstå att den lag som införts och som kriminaliserar i princip hela Sveriges ungdomsbefolkning inte har något verkligt folkligt stöd. Det finns till och med högt uppsatta politiker som undrar vad fan det är frågan om. Den här lagen finns bara för att mäktiga internationella branschorganisationer (som förövrigt är bland de rikaste i världen) fått polis och åklagare att dansa efter deras pipa.

Men du får gärna kalla mig och alla andra mördare och grov kriminell om det får dig att må bättre, det skiter jag i. Jag ser det inte som ett brott som någon förtjänar fängelse för, bara för att han/hon mer än något annat vill lyssna på sina favoritartister och till och med är beredda att ta en risk för att göra det. DET om något borde vara smickrande för en artist. Snacka om att ha tappat bort sig själva på vägen till $$$$.

Det är du som käftar. Det är du som inte tål att höra andra personers åsikter utan att få nervsammanbrott. Jag säger bara som det är. Jag döljer ingenting. Du, herr Antipiratrepresentant, kanske är vad vid att de du vanligtvis "diskuterar" med böjer sig för ditt hat, men inte jag. Tyvärr. Jag tänker inte be om ursäkt för att den tekniska utvecklingen och evolutionen ser ut som den gör. Den gamla världen får helt enkelt möta den nya världen på vägen eller skylla sig själva. De har helt enkelt inget annat val. En sådan utveckling går inte att stoppa utan att kränka demokratiska grundvärderingar.

Många beskyllningar på en gång och ingen stämmer!

Jag har inget personligt intresse i att fildelning upphör eftersom jag inte säljer min musik eftersom jag ger bort den!

"Herr Antipiratrepresentant" är jag inte, vet inte vilka de är och vad de exakt står för och vill inte veta heller!

Du säger att "Alla" fildelar, menar du olaglig fildelning så ljuger du, alla fildelar inte olagligt!

Om jag skriver ett musikstycke så skall det vara mitt och jag skall kunna bestämma om den skall skänkas eller var den skall användas.

Om någon sprider mitt material eller använder det vid något sammanhang som jag ogillar så är det olagligt och skall enligt mig så förbli!

Jag drog liknelsen i en annan tråd att skall jag kunna använda tex Benny och Björns musik som jag själv behagar?, skulle jag kunna sätta upp tex Mamma Mia utan tillstånd och ta hela vinsten själv?

Steget är inte långt från att ha rätt till att lägga upp andras material till att framföra dem live!

Postat
Jag har inget personligt intresse i att fildelning upphör eftersom jag inte säljer min musik eftersom jag ger bort den!

Det går i och för sig aldrig att lita på. Jag har sett antipiratrepresentanter som kör med fulare knep. 😉 Det behöver nödvändigtvis heller inte gälla just dig, utan folk i din omgivning som du känner personligt behov av att försvara.

Du säger att "Alla" fildelar, menar du olaglig fildelning så ljuger du, alla fildelar inte olagligt!

Givetvis överdrev jag när jag skrev alla, men bland dem som har dator och internet är det få som aldrig gjort det eller kommer att göra det. Många vet heller helt enkelt inte hur man gör och har därför aldrig kommit in i det, andra vågar inte men skulle gärna vilja. Att låtsas som att folk generellt sett skulle vara måna om att inte fildela är ointressant och stämmer inte. För de flesta är det en ointressant fråga. De har större problem än så.

Om jag skriver ett musikstycke så skall det vara mitt och jag skall kunna bestämma om den skall skänkas eller var den skall användas.

Uppenbarligen kan du ju inte det eftersom tekniken och utvecklingen ser ut som den gör. Är det inte bättre då att tänka om och försöka anpassa sig på något sätt än att ödsla energi och samhällsresurser på något som inte går att stoppa? Varför inte utnyttja situationen till sin fördel istället.

Om någon sprider mitt material eller använder det vid något sammanhang som jag ogillar så är det olagligt och skall enligt mig så förbli!

Om fildelningslagen upphörde, skulle du lägga ner musiken då?

Postat

Soxic!

Tycker det är konstigt att du överhuvudtaget får ha kvar ett konto här efter jag läst alla dina inlägg i olika trådar men det är ju inte jag som bestämmer!

Kan du inte bara avregga dig själv istället?

Postat (redigerat)
Soxic!

Tycker det är konstigt att du överhuvudtaget får ha kvar ett konto här efter jag läst alla dina inlägg i olika trådar men det är ju inte jag som bestämmer!

Mm, avregistrera alla som inte håller med dig så blir du säkert nöjd. 😉

Redigerat av Soxic
Postat

Nej det skulle jag inte!

Jag har sysslat med musik sedan barnsben och kommer att fortsätta med det tills jag dör!

Postat
Soxic!

Alla??

Jag frågade endast dig!

Postat

Den gamla världen försöker på många sätt möta den nya världen, men med en ny värld bestående av människor med ett beteende som ditt omöjliggör all vettig dialog. Att du dessutom har mage (jag antar att du sitter på en crackad) - att med dina argument om en gratis och fri värld - använda en programvara från den "nya" världen som INTE är gratis. Du har ju en uppsjö att välja mellan därute - duger inte dom åt dig??

Med din världsbild över att ALLA bara vill SITT eget bästa i alla lägen och i många stycken saknar förmågan till helikopterperspektiv på tillvaron och alla aspekter som påverkar och formar ett fungerande samhälle blir din utgångspunkt en tarvlig fälla som du fastnar i - igen och igen!

Postat

Nej det skulle jag inte!

Jag har sysslat med musik sedan barnsben och kommer att fortsätta med det tills jag dör!

Då så. Det har jag också. Jag skapar musik av passion och för att beröra och inte minst för att jag tycker det är kul. Att min musik sprids tycker jag bara är kul. Det borde väl alla tycka. Varför skapar du musik?

Postat
Soxic!

Alla??

Jag frågade endast dig!

Nja, jag tror du har visat tydligt vad du anser om meningsmotståndare herr diktator.

Postat
Soxic!

Alla??

Jag frågade endast dig!

Nja, jag tror du har visat tydligt vad du anser om meningsmotståndare herr diktator.

Snacka om att "komma med personangrepp (...) när man helt saknar argument" ...

Postat
Den gamla världen försöker på många sätt möta den nya världen, men med en ny värld bestående av människor med ett beteende som ditt omöjliggör all vettig dialog.

Lustigt, jag skulle vilja säga samma sak om den andra sidan.

Att du dessutom har mage (jag antar att du sitter på en crackad) - att med dina argument om en gratis och fri värld - använda en programvara från den "nya" världen som INTE är gratis. Du har ju en uppsjö att välja mellan därute - duger inte dom åt dig??

Jag skiljer mig nog inte nämnvärt från alla andra som laddar ner egentligen. Bekvämt, enkelt, snabbt, effektivt, gratis. Tycker du det är konstigt?

Med din världsbild över att ALLA bara vill SITT eget bästa i alla lägen och i många stycken saknar förmågan till helikopterperspektiv på tillvaron och alla aspekter som påverkar och formar ett fungerande samhälle blir din utgångspunkt en tarvlig fälla som du fastnar i - igen och igen

Och du tänker främst på andras bästa och inte ditt eget bästa?

Postat

Nej det skulle jag inte!

Då så. Det har jag också. Jag skapar musik av passion och för att beröra och inte minst för att jag tycker det är kul. Att min musik sprids tycker jag bara är kul. Det borde väl alla tycka. Varför skapar du musik?

All sorts musik och har även tillsammans med en annan skrivit en musikal!

Har även regisserat krogshower och musikaler!

Postat
Snacka om att "komma med personangrepp (...) när man helt saknar argument" ...

Tänk vad enkelt det var att lista ut att det var exakt det du skulle skriva.

Tyvärr visade du med följande inlägg...

Bra, då har du ju åtminstone deklarerat för allmänheten att du inte är så jävla dum i huvudet!

...att det är den enda nivån du förstår.

Postat
Soxic!

Alla??

Jag frågade endast dig!

Diktator var det ja 🙂

Är det inte diktaturer som tar vad de vill ha?

Postat

Nej det skulle jag inte!

All sorts musik och har även tillsammans med en annan skrivit en musikal!

Har även regisserat krogshower och musikaler!

Skulle du vilja påstå att musiken på ett eller annat sätt är ditt jobb?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.