Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Skulle installera Win XP - Recovery dvds på min nya laptop, som kom med ett nästan helt installerat Vista (det tog 2.5 timme för pcn att genomlida resten av Vista-installationen). Gick bra ända tills det var vad jag trodde dags för återställningsskiva 2 av 2. Det stod redan 100 av 100 i processen. "Ta ur återställningsskivan och Avsluta". Jag tog ur skiva 1 av 2, men tänkte skiva 2 då?? Så jag la i den. Inget hände. Sedan tog jag ur den igen och tryckte på Avsluta.

Då hittade inte pcn Win XP.

Sedan fann den det och jag startade om pcn.

Men nu är det gula frågetecken i Enhetshanteraren för "Andra enheter" och "Nätverksstyrkort". När f¤n skulle jag ha stoppat in återställningsskiva 2 av 2???

Vad är Nätverksstyrkort?

Hur får jag in de 14 filerna från dvd 2 av 2 på pcn?

tpa och crc-filer bl.a.

//:debatt

Annons
Postat

En XP-installation på två skivor låter lite mycket. Är det en multilingual-licens?

Det kan iofs vara en extra skiva med program och drivrutiner. Det förklarar isf de gula utropstecknen i enhetshanteraren.

Starta XP och öppna den andra skivan i utförskaren. Finns det någon autostart eller program i rooten ac skivan? Kör isf igång och kolla vad som händer.

Postat (redigerat)

Filerna på skiva 2 är 14 till antalet. Två av dem har ändelsen CRC-fil och två tpa-fil. I övrigt slutar de på 001, 002 osv.

Talade med Toshiba-supporten idag och fick en i luren först och vi försökte på olika sätt. Sedan sa han att jag skulle installera Win XP på nytt för att hoppas att nätverksstyrenhetdrivrutinerna skulle fastna den gången och att jag skulle ringa tillbaka om det inte fungerade.

Det gjorde det inte så jag ringde tillbaka. Då fick jag en annan supporter (?) och han sa att jag skulle göra precis samma tryckningar igen... utan att installera om Win XP. Så då gick det plötsligt.

Märkligt.

Fick en adapter från Grenoble (pc card till express card) i brevlådan före 10 idag. Otroligt tidigt.

Ska prova den nån gång i denna månaden. Behövdes inga drivrutiner till den.

Jo, förresten, man nummer 1 sa att skiva 2 nog var för andra nordiska språk. Väldigt ologiskt installationsprogram.

🙂

Redigerat av debatt
Postat
Det gjorde det inte så jag ringde tillbaka. Då fick jag en annan supporter (?) och han sa att jag skulle göra precis samma tryckningar igen... utan att installera om Win XP. Så då gick det plötsligt.

Märkligt.

Så nu funkar allt? Wifi, bluetooth...

Inga utropstecken i enhetshanteraren?

Postat

Märkligt.

Så nu funkar allt? Wifi, bluetooth...

Inga utropstecken i enhetshanteraren?

Nej, inte ett dugg av de där varningstecknen längre. På fronten av laptopen finns en spak man kan flytta i sidled för trådlöst bredband. Den stod på off när jag installerade Win XP första gången. Det kunde ha varit det som var felet, men andra gången jag installerade Win XP så stod den i on, men det gjorde ingen skillnad. Om jag dock gick in i Intels SetUp-program GMDInst och körde det en gång till, så gick det andra gången (när spaken var i on-läge alltså). Så supporten löste problemet alltså.

Det enda lustiga var att när jag skulle förklara att jag inte hade Internet, så trodde inte man nummer 2 mig. Det tog halva samtalet...

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.