KillwithSkill Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 (redigerat) Universal Audio har släppty ny version på mjukvara. Nu version 5.2 med en rejäl uppstädning med buggfixar. Dessutom så släpper dom två nya pluggar. Harrison 32C en fyrbands EQ design, Harrison Consoles Ltd och Bruce Swedien. Kostar249 USD Little Labs IBP Phase Alignment Tool en faskorrigerare. Kostar 99 USD Dessutom så släpper Universal Audio en nu bundle som dom valt att kalla OMNI Innehållande alla pluggarna fram till version 5.1 pris oklart(?) Finns dock bara i Duo och Quad! Och nu är oxå alla pluggarna från UAD-1 portade till UAD-2 Fixlista: New console EQ plug-ins: UAD Harrison 32C and 32C SE New phase utility plug-in: UAD Little Labs IBP Fixed issue with control values sometimes "jumping" in relative circular mode (RTAS) Includes Mellowmuse ATA automatic delay compensation plug-in (UAD-2) RTAS is fully supported (UAD-2) All UAD-1 Plug-Ins are now available for UAD-2 (UAD-2) New Pro Tools Configuration window for UAD-2 (UAD-2) All UAD-1 Plug-Ins are now available for UAD-2 (UAD-2) New Pro Tools Configuration window in UAD Meter & Control Panel (UAD-2) Global bypass now releases DSP resources (UAD-2) Parameters updated properly after global bypass re-enable (UAD-2) Roland Dimension D sonics now match UAD-1 (UAD-2) Neve 1081 sonics now match UAD-1 (UAD-2) Plate 140 controls mode modulation parameters now active (UAD-2) Plate 140(m) no longer louder than UAD-1 equivalent (UAD-2) Precision Maximizer now outputs audio when Limit is enabled (UAD-2) UAD Meter & Control Panel prompts for authorization when needed Windows: File replace confirmation now appears saving presets via plug-in toolbar (UAD-2) VCA VU is now installed correctly (UAD-1) Authorization files can now be dragged to meter in Vista x64 Macintosh: (UAD-2) Sleep support is implemented (AU) Scroll wheel control of parameters now updates hosts and automation (AU) AU plug-ins host load no longer higher than VST versions (AU) Plug-in bar paste settings now updates automation values (AU-Logic) Plug-in buffers (residual sounds) now cleared in Logic (AU-Logic) Reduced host load/CPU spikes in Logic with "live" tracks Källa: http://www.uaudio.com Bra jobbat där UA! 😏 Redigerat 19 december 2008 av KillwithSkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 Mjukvara? Vad är det för plojty plojty? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 19 december 2008 Trådstartare Dela Postat 19 december 2008 Mjukvara? Vad är det för plojty plojty? http://sv.wikipedia.org/wiki/Programvara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 Precis laddat ned. Ska nu testa EQ:n 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TorbjornP (oregistrerad) Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 Jag har en 1,5 år gammal iMac med tre USB-portar och 2 FW-portar. Jag har fattat det så att jag inte kan använda UAD-2 eftersom det inte går att anbringa UA´s dsp-kort till datorn. Bekräfta helst att jag har förstått saken fel, men hur som helst bekräfta hur det är. Om det är så att jag fattat saken rätt, d v s att det inte går att lösa med ett dsp-kort - hur gör jag då för att använda dessa UA-produkter? / T Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 Jag har en 1,5 år gammal iMac med tre USB-portar och 2 FW-portar. Jag har fattat det så att jag inte kan använda UAD-2 eftersom det inte går att anbringa UA´s dsp-kort till datorn. Bekräfta helst att jag har förstått saken fel, men hur som helst bekräfta hur det är. Om det är så att jag fattat saken rätt, d v s att det inte går att lösa med ett dsp-kort - hur gör jag då för att använda dessa UA-produkter? / T Universal Audios pluggar är hårdvarubaserade kan man säga med en liten knyck. Pluggarna är skrivna för DSP-korten exklusivt. Om du inte har ett DSP-kort så kan du inte använda pluggarna! Lösningen på ditt problem är att anförskaffa en ny dator. Har du inga kortplatser i din dator???? /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 19 december 2008 Dela Postat 19 december 2008 Jag har en 1,5 år gammal iMac med tre USB-portar och 2 FW-portar. Jag har fattat det så att jag inte kan använda UAD-2 eftersom det inte går att anbringa UA´s dsp-kort till datorn. Bekräfta helst att jag har förstått saken fel, men hur som helst bekräfta hur det är. Om det är så att jag fattat saken rätt, d v s att det inte går att lösa med ett dsp-kort - hur gör jag då för att använda dessa UA-produkter? / T Universal Audios pluggar är hårdvarubaserade kan man säga med en liten knyck. Pluggarna är skrivna för DSP-korten exklusivt. Om du inte har ett DSP-kort så kan du inte använda pluggarna! Lösningen på ditt problem är att anförskaffa en ny dator. Har du inga kortplatser i din dator???? /Cruncharn' iMac har inga kortplatser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 20 december 2008 Dela Postat 20 december 2008 Jag har en 1,5 år gammal iMac med tre USB-portar och 2 FW-portar. Jag har fattat det så att jag inte kan använda UAD-2 eftersom det inte går att anbringa UA´s dsp-kort till datorn. Bekräfta helst att jag har förstått saken fel, men hur som helst bekräfta hur det är. Om det är så att jag fattat saken rätt, d v s att det inte går att lösa med ett dsp-kort - hur gör jag då för att använda dessa UA-produkter? / T Universal Audios pluggar är hårdvarubaserade kan man säga med en liten knyck. Pluggarna är skrivna för DSP-korten exklusivt. Om du inte har ett DSP-kort så kan du inte använda pluggarna! Lösningen på ditt problem är att anförskaffa en ny dator. Har du inga kortplatser i din dator???? /Cruncharn' iMac har inga kortplatser. Aoch...! Missade att det var en sån där platt sak! Men det borde finnas externa PCI-e rack för firewire? Så du kan köra UAD korten i ett rack externt...!? Hittade nåt på Digidesigns webbsajt men det var länge sedan i samband med övergången för G5 MAC:ar och kompabilitetsproblem för ProTools HD interface. Fast det kanske var via PCI plats!? Sorry! /Cruncharn' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 20 december 2008 Dela Postat 20 december 2008 Hittade nåt på Digidesigns webbsajt men det var länge sedan i samband med övergången för G5 MAC:ar och kompabilitetsproblem för ProTools HD interface.Fast det kanske var via PCI plats!? Magma chassin kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laxlaxlax Postat 21 december 2008 Dela Postat 21 december 2008 Hittade nåt på Digidesigns webbsajt men det var länge sedan i samband med övergången för G5 MAC:ar och kompabilitetsproblem för ProTools HD interface.Fast det kanske var via PCI plats!? Magma chassin kanske? Dyyyrt Kostar flera tusen för ett sådant. Jag ringde en gång Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 21 december 2008 Trådstartare Dela Postat 21 december 2008 Hittade nåt på Digidesigns webbsajt men det var länge sedan i samband med övergången för G5 MAC:ar och kompabilitetsproblem för ProTools HD interface.Fast det kanske var via PCI plats!? Magma chassin kanske? Dyyyrt Kostar flera tusen för ett sådant. Jag ringde en gång Ja det är helt sicka priser! Typ 27 papp för en pci-e 7 slots! 😆 Man undrar ju VAD det är som kostar? Ett datorchassi med nätagg ett "proppfritt moderkort" och en å en annan fläkt?!! 😲 Tillverkningskostnaden för ett sånt lär ju hamna under 500:-! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.