Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Jag har precis grejat i logic audio platinum 5.5 så att jag har automatiserat "knappar" på synten. "play", "stop" osv.

Men när det kommer till att rattar och reglar på synten ska styra "volym" tex så hittar jag ingen inställning för det.

För o automatisera knappar så är det "options"-->"preferences"--> "key commands"

Men hur gör man för att automatisera "rattar" och "reglar"?

Har hittat för nya versioner av logic på mac osv men ingenting om hur man gör på logic 5.5.... Do you know?

mvh // andreas

Annons
Postat

vilken e det du tänker kontrollera med? vad hr du för synth?

Postat

Det är en MAudio Axiom 25

Det jag vill kunna reglera är volym och även rattar på mjukvarusyntar. Jag vill kunna vrida på rattarna på klaviaturen så att det rattas på mjukvarusynten så att säga. Tex "Freq" osv.

vilken e det du tänker kontrollera med? vad hr du för synth?
Postat

det du får kolla e ju om synthen i sig för det första har midilearn.. inte alla som har det.. på logics kanalstrip får du ställa om till latch om du ska automatisera nåt.. men vet inte hur du ska få ditt klav och integrera med logc i sig.. jag har novaitons remote serie och den SKA funka men den gör inte det till fullo(logic 8) det e lite trix och fix med just såna grejer

Postat

Jo men den ska gå att använda som en midi-controller vad jag förstått men jag kan ju inte bara ta latch och sedan ratta då händer det ju inget. För att jag ska kunna använda "latch" måste den redan vara automatiserad på rattarna. Och det är det jag inte får att fungera 😉

Jasså du får det inte heller att funka. Hmm 😛

det du får kolla e ju om synthen i sig för det första har midilearn.. inte alla som har det.. på logics kanalstrip får du ställa om till latch om du ska automatisera nåt.. men vet inte hur du ska få ditt klav och integrera med logc i sig.. jag har novaitons remote serie och den SKA funka men den gör inte det till fullo(logic 8) det e lite trix och fix med just såna grejer
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag har ett komplett Logic audio 5 big box (ink. manual) till salu på blocket för 500 spänn + frakt.

Postat

va? vad hade det med automatiseringen av rattarna till min Axiom o göra? 😄

Jag har ett komplett Logic audio 5 big box (ink. manual) till salu på blocket för 500 spänn + frakt.
Postat

förutsatt att dina synthar har midilearn så funkar det med ditt klaviatur.. annars får du bygga controllers i logic vad jag förstår

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Det står nog i manualen (hur man meckar med det där) som inte direkt är skitlätt att hitta nu för tiden till dom gamla goda PC versionerna. Men är det macversionen du har så följer den oxå med, uppgraderingsbar och allt äre mä. God Jul pris oxå.

Föresten var det inte automatiseringen av audioinstrumentens reglage (rattar, knappar, eq och sånt) du ville skulle funka att sköta från din synt oxå?

Postat

Tjena. Jo jag hittade midilearn på någon vst men logics egna syntar är det jag vill mappa.

Jag får ta och leta fram manualen då till mitt logic.

Jo jag vill kunna styra reglage på audioinstrumenten också.

Tack för snabba svar!

Det står nog i manualen (hur man meckar med det där) som inte direkt är skitlätt att hitta nu för tiden till dom gamla goda PC versionerna. Men är det macversionen du har så följer den oxå med, uppgraderingsbar och allt äre mä. God Jul pris oxå.

Föresten var det inte automatiseringen av audioinstrumentens reglage (rattar, knappar, eq och sånt) du ville skulle funka att sköta från din synt oxå?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.