Jump to content
Annons

Vad tyckte du?  

11 röster

1. 1. Vad tyckte du?

• 5 - Grattis den här låten stannar på min hårddisk
      3
    • 4 - Helt ok
      3
    • 3 - Funkar väl
      3
    • 2 - Jag drar inte från festen bara för att de spelar den här låten.
      1
    • 1 - Sluta lägg upp sån här skit
      0

Recommended Posts

Postat

Ok nu var det dags igen. Uppföljaren till min förra hyperglada "The too fucking happy song" finns nu att ladda ner. Låten heter "The Very First Day" och kan laddas ner från

http://www.angelfire.com/folk/shadows1/

Tryck på länken "The Very First Day"

Som vanligt så är jag intresserad av alla kommentarer som ni har att komma med. Det spelar ingen större roll vad ni tyckte om den bara ni tyckte något om den. Alla ni som tar er tid att ladda ner den och lyssna igenom den. Tack, det är en stor del av det som gör det kul att göra musik.

/Fredrik

Annons
jappe (oregistrerad)
Postat

Smittande glad låt. Jag väntar hela tiden på att sången ska komma, förvissad om att den kommer att vara lika klockren som musiken...och så kommer den inte 🙂 Ett matchande sångspår till denna skulle vara guld att få lyssna på!

Det lät som om ett pianoljud drunknade lite bakom gitarren vid 3:22

...men låten stannar på hårddisken 🙁

Postat

Jo det va en helt okej låt. Som gitarristnörd hör man D, A, Bm, G kompet (eller sviker mitt gehör mig?) 😄😆

låten skulle nog må bra av att ha pianot i mitten eftersom det just nu känns väldigt utpanorerat med för mycket luft i mitten.

Men helt klart en rolig grej 🙂

Postat
Jo det va en helt okej låt. Som gitarristnörd hör man D, A, Bm, G kompet (eller sviker mitt gehör mig?) 😎🙂

låten skulle nog må bra av att ha pianot i mitten eftersom det just nu känns väldigt utpanorerat med för mycket luft i mitten.

Men helt klart en rolig grej 🙂

Ditt gehör fungerar utmärkt. Förutom den klassisk D, A, Bm, G så finns även den aningens mer oortodoxa ackordföljden Hm, F#m, C, H med där ifall inte mitt minne sviker mig 😏

För utpanorerat? Jag har värdelös lyssning så jag har svårt att avgöra sådant men jag skall testa att lägga lite mer kraft i mitten. Tack för tipsen!

Jappe: Skall kolla upp pianot. Angående sången - Eftersom min sångröst är ungefär lika förtjusande som en död hamsters så kan jag ju inte lägga någon höjande sång själv och dessvärre för min del så är jag så våldsamt asocial att jag inte har några skönsjungande vänner som kan hjälpa mig.

😎

Kringlan: Tack, något mer specifikt?

Postat

Äh har bara alltid älskat utrycket. och nu när jag fick en så bra chans liksom.

Jag är gitarrnörd jag med så i like it!

Inte så illa pinkat kort sagt.

Har inge vettig kritik.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.