Jump to content
Annons

Hur får jag in noterna till Cubase från Groove Agent?

Recommended Posts

Thomas_Cooper (oregistrerad)
Postat

Hej

Jag har alltid petat in egna noter i midi fönstret men nu vill jag att när jag trycker på "run" och spelar ett färdigt trumkomp i Groove Agent så ska det hamna som midinoter i Cubase.

Jag har försökt men inte hittat nån lösning, hur gör jag?

Jag vill få in midinoterna i midifönstret som en grund och sedan vidare bearbetning...

Utrustning: Cubase SE3, Studio Case 2 dvs Groove Agent 1, EMU 0404.

Tacksam för hjälp

/Thomas

Annons
Postat
Hej

Jag har alltid petat in egna noter i midi fönstret men nu vill jag att när jag trycker på "run" och spelar ett färdigt trumkomp i Groove Agent så ska det hamna som midinoter i Cubase.

Jag har försökt men inte hittat nån lösning, hur gör jag?

Jag vill få in midinoterna i midifönstret som en grund och sedan vidare bearbetning...

Utrustning: Cubase SE3, Studio Case 2 dvs Groove Agent 1, EMU 0404.

Tacksam för hjälp

/Thomas

Har själv inte gjort detta med Groove Agent men på MIDI-spåret du vill spela in outputen från Groove Agent ska du välja Groove Agent som input device och enabla Rec på spåret sedan spelar du in MIDI-outputen från Groove Agent som kommer när du trycker run.

Hoppas du får rätt på det.

Postat

Tack för ditt svar...

Det låter logiskt och jag har försökt att ändra miditrumspårets input från "all midi inputs" till Groove Agent som input device men det finns ingen text där om Groove Agent eller någon annan vst plugg heller för den delen? Behöver jag ändra på nån inställning så att jag kan få upp Groove Agent som "input device" ? Nyfiken på lösningen...Hur gör jag...?

/Thomas

Postat
Tack för ditt svar...

Det låter logiskt och jag har försökt att ändra miditrumspårets input från "all midi inputs" till Groove Agent som input device men det finns ingen text där om Groove Agent eller någon annan vst plugg heller för den delen? Behöver jag ändra på nån inställning så att jag kan få upp Groove Agent som "input device" ? Nyfiken på lösningen...Hur gör jag...?

/Thomas

Kanske är så att den bundlade version av Groove Agent inte tillåter MIDI-export, jag har en Groove Agent SE som inte gör det, också en bundlad version. Jag har inte behövt göra någon speciell inställning i Cubase SE3 för att se t.ex Broomstick Bass som möjlig MIDI-input för MIDI-spår.

Postat

Tackar för snabba svar, får kolla när jag kommer hem ikväll men just nu undrar jag var "switchen under luckan" finns i Groove Agent? Kan inte erinra mig om var den är...?

/Thomas

Postat

Kan du Claes eller någon annan vara snäll och tala om var den switchen och luckan är för jag hittar inte den...? 🙂 Jag har letat och kollat men "icke sa nicke", kanske går det inte i Groove Agent SE (version 1.0) eller ?

Jakten går vidare...och nu är jag riktigt nyfiken på var...?

Tackar på förhand, Thomas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.