Jump to content
Annons

Kopplings schema till Delta 1010

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Jag har ett delta 1010 som verkar vara sönder för jag får inte igång break out boxen, jag har en polare som är haj på elektronik som kanske kan fixa det men då behövs ett kopplings schema. Vet nån var man hittar ett sånt, jag har sökt och även frågat på M-audios forum. Jag har skruvat isär det men det syns inget som skulle kunna tyda på att det har brunnit eller så. Tacksam för svar

Annons
Postat

Tjena och tack för svar.

Jag har testat i två olika, den första byggd på ett ga p35-ds3r och den andra på ett ep45-ds3 och båda har en q6600 processor. Jag har haft det utlånat och är lite rädd för att man kopplat loss datakabeln när datorn har varit igång.

Jag har läst lite på m-audios forum och det enda jag kan hitta det är att man pratar om att kondingarna kan sticka ibland, fick tips om att man kan ohm mäta dom för att se om dom är kortslutna. Jag har gjort det och alla har oändligt motstånd utom en som varierar från oändligt till runt 200 ohm så den verkar vara lite si så där, frågan är bara om det i sig kan räcka för att den inte ska starta.

Datorn som jag har haft det i förut en Asus P4 P800 se mobo med en p4 3 ghz processor har jag inte här just nu, frågan är om det kan bli nåt strul iom quadcore propparna och andra chipset på mina nya datorer typ om det kan göra att det strular.

Ska ohm mäta datakabeln för säkerhets skull oxå men jag tror den är ok faktiskt den är ju ganska rejäl.

Postat

OK tack bra info. Ja det är lite märkligt för jag läste nåt om att man var tvungen att uppgradera nåt i win xp sp3 får att få full och tillförlitlig funktionalitet med quadcore proppar i datorn. Själv kör jag sp1 och det verkar funka som vanligt. Dessutom så har jag till och med fått igång mitt Delta 44 när jag kör dom här quadcore datorerna som hackmacar och drivarna som gör det möjligt är samma som ska även funka för Delta 1010. Så att det funkar med min hårdvara det verkar det inte vara nåt tvivel om iom att 44an funkar bra både i pc läget och i mac läget.

Kablaget verkar vara ok så nu återstår det bara att montera det i min gamla P4a dator och sen blir det väl tippen om det inte går igång.

Det är ju själva jävulen oxå så mycket stålar man har fått lägga ner på ljudkort under åren iom alla jävla standardbyten typ från pci till pcie etc etc som branschen hela tiden gör för att klå oss på stålar. Jag närmar mig 20 000 kr strecket faktiskt. Så det är väl iofs skönt om det här är sönder så man slipper ha det ligga på hyllan osäljbart på grund av utgången standard.

Postat
Jag har ett delta 1010 som verkar vara sönder för jag får inte igång break out boxen, jag har en polare som är haj på elektronik som kanske kan fixa det men då behövs ett kopplings schema. Vet nån var man hittar ett sånt, jag har sökt och även frågat på M-audios forum. Jag har skruvat isär det men det syns inget som skulle kunna tyda på att det har brunnit eller så. Tacksam för svar

M-audio Delta 1010, ...ja vilka minnen :rolleyes:

Hade själv ett sånt och blev tvungen att sälja den då den inte fungerade alls med min nya dator. Typ datorn vägrade starta med kortet i, saknar det idag väldigt mkt då det var ett mycket bra och stabilt kort. Synd att du fått problem med den. Lyser några lampor i rackenheten? Är den helt död? min fungerade inte alls men däremot så lös midi-out lampan konstant när den fick ström, trodde först det var fel på kortet, men den funkade helt enkelt inte i mitt dåvarande moderkort.

Vet tyvärr inte vart du kan få tag på kopplingsschemat. Lycka till med lagandet iaf! Tjo!

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.