Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Nån som har nåt att orda om sådana?

Ingen som haft eller har Event monitor?? 😏

Det hände en grej idag. Jag följde med frun in på Musikbörsen, (det brukar alltid vara hon som följer med mig) hon skulle köpa en julklappsgitarr åt dottern. När vi kom ut på gatan hade hon en Yamaha C45 med sig, jag två stycken Event asp6 monitorer. Har lyssnat på dem nu i kväll, jag tycker de låter så där clean och tråkigt som alla studiomonitorer. Tror de har hyfsad kräm 200 + 80 watt per styck. Vad det nu är för sorts watt. ☺️

Borde jag åka tillbaka med dem? Jag fick ett bra pris, om jag nu vill ha dem...

Postat

Har inte hört dem. Men de har fått en del bra kritik i många musiker och studio tidningar.

Postat (redigerat)
Har inte hört dem. Men de har fått en del bra kritik i många musiker och studio tidningar.

Har sett det jag med. De skriver om att de har sån ruskig punch i basen... Jag kan lyssna på "köp-cd" i digitalportan, alltså till monitor out och sen till monitorerna. Det enda man kan reglera då är volymen, ingen bas o diskant. Jag som mest spelat live i ett helt liv nästan med basister och trummisar som kan löda fett tycker alla studiomonitorer låter blekt o tunt, även de här. Men man kanske lär sig. Jag lyssnade på SRV och några till CD, inte är det här ljudet vad jag kallar fetbas... Men noterade att de lät ganska exakt lika som mina Beyerdynamics DT150, (slutna lurar typ)och dom liksom vet jag är bra, med dem har jag gjort bra mixar förr...

Jag har några dar på mig att fundera. Lådorna är lite beg, men i nyskick och Börsen vill ha 4300 kr för dem. Det är precis vad jag kan få fram nu. Killen som böt in dem köpte Event ASP8, de har likadana slutsteg 200 + 80 watt, lika diskant, fast 8" i stf 6" bas.

Signe du och råde skrek han.

Redigerat av Guitar Nilsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.