slaptap Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 (redigerat) Jodå...runt 06:20...här var det en rejäl duns, sen vibrerade hela kåken svagt ca 5 sekunder... edit: En 4,7 på skalan var det, enligt European-Mediterranean Seismological Centre Redigerat 16 december 2008 av slaptap
Valle Postat 16 december 2008 Trådstartare Postat 16 december 2008 Jag låg och drog mig när hela övervåningen plötsligt började skaka. Först trodde jag att det var något större arbetsfordon som vräkte förbi precis utanför huset. Det var först när frugans drivor med halsband började pendla som några jävla pendelur på väggen som jag förstod... Det skulle dock ta en nästan en halvtimme innan jag fick det bekräftat (Sydsvenskan).
Twilight_Zound Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 (redigerat) Så det var det som mullrade här... Lät som en bil med taskig tomgång.. EDIT: 6mil sö om Kalmar Redigerat 16 december 2008 av Twilight_Zound
Pazo Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Märkte inget i uppsala! Å andra sidan sov jag fett djupt! 😏
allansson Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Jorå, visst kändes det. Slängdes runt lite i sängen, där jag låg vaken och kollade på Scrubs. Först vibrerade huset lite, och jag tänkte att det var en stor lastbil eller dyl. som åkte förbi. Men sen började allting i rummet skaka, och väggarna knaka och då insåg jag att det var ett jordskalv på gång. Lustigt nog låg information om skalvet uppe på Wikipedia ungefär tio minuter efter skalvet. (Var tvungen att lugna ner en tjej i korridoren och tänkte leta upp information om efterskalv). Jordbävningen i Skåne den 16 december (Wikipedia)
Pazo Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Eller förresten.. Jag vaknade ju kvart i sex så jag var uppe! Kände inget!
Carl Cadello Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Jag trodde det var frugan som hoppade i sängen..... Det enda som gick sönder var en av ungarnas fotbollsfigurer som föll ned från byrån. Det var bara Zlatan som tappade huvudet. Ingen skada skedd alltså 😏
nattvaktaren Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Som vanligt var Flashback först och bäst.
Overkill Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Som vanligt var Flashback först och bäst. 😏 "Största du stoppat i rumpan". Intressant tråd.
Valle Postat 16 december 2008 Trådstartare Postat 16 december 2008 "Största du stoppat i rumpan". Intressant tråd. Hur såååå?
Overkill Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 "Största du stoppat i rumpan". Intressant tråd. Hur såååå? Förtydligande: Intressant tråd[namn]. 😉
Fidden Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 nu har jag inte kollat på flashback, men jag gissar att det har dykt upp en hel drös med inlägg där folk tar på sig ansvaret för skalvet av typen "Förlåt, det var min flickvän som fick orgasm" eller nåt sånt...
tbruce Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Gick tydligen att känna det här (Växjö) också, tillräckligt för att vakna av det, men jag sov iaf som en stock... Får hoppas på nåt mysigt efterskalv istället.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.