gwp Postat 15 december 2008 Postat 15 december 2008 (redigerat) Hej Jag bor i sydöstra Skåne och vill hitta folk att sammarbeta med för att göra musik inom rock, punk, grunge, alternativ m.m. Pop kan jag väl också tänka mig. Bra vore om det fanns någon som kunde sjunga för jag själv sjunger kasst. Jag orkar heller inte skriva texter även om jaq är ok på engelska. Jag tycker inte texterna behöver handla om något, sjunger man för mycket om fred och kärlek så kan det lätt bli pretentiöst och fånigt. Jag spelar gitarr, bas och kan lägga enkla saker på keyboard. Jag har rätt mycket material att jobba med, flera hundra skisser på låtar. Så jag letar efter dig / er som vill skapa musik, kan sjunga, spela och har egna ideer. Jag är öppen för förslag, även skamliga 🙁 Det skulle vara kul om det vore någon som ville spela gitarrbaserad 80-tals rock, typ Joy Division, Sisters of mercy, Cure, Echo and the Bunnymen, Nick Cave. Jag kan tänka mig mycket bara det är gitarrbaserat och ösigt. Jag lägger gärna på gitarrer åt andra också om det finns behov och ni gillar mitt sound. Inget märkvärdigt men kan ge lite råare sound. Jag har lagt upp några ex på låtar, mest så ni kan höra soundet, sången är bedrövlig och jag har inga texter. Jag bara slänger ur mig ord för att få en skiss av melodin. Hoppas inte jag blir utskrattad, själv har jag rätt roligt åt frasen "rivers run down" , floder slits ut, men det kvittar. Det fattas också sång på några ställen och jag har ändrat vissa partier. Men försök att tänka bort min sång och ersätt den din egen och varierande text. https://www.studio.se/index.php?autocom=d...or&id=19819 Börja lyssna på "lite grunge kanske" den är mest normal och den har jag fått beröm för, ...... av mamma! Hör av dig / er om intresse finns. Ha det bra /gwp Redigerat 15 december 2008 av gwp
DropYourSound Postat 21 december 2008 Postat 21 december 2008 Hej Jag bor i sydöstra Skåne och vill hitta folk att sammarbeta med för att göra musik inom rock, punk, grunge, alternativ m.m. Pop kan jag väl också tänka mig. Bra vore om det fanns någon som kunde sjunga för jag själv sjunger kasst. Jag orkar heller inte skriva texter även om jaq är ok på engelska. Jag tycker inte texterna behöver handla om något, sjunger man för mycket om fred och kärlek så kan det lätt bli pretentiöst och fånigt. Jag spelar gitarr, bas och kan lägga enkla saker på keyboard. Jag har rätt mycket material att jobba med, flera hundra skisser på låtar. Så jag letar efter dig / er som vill skapa musik, kan sjunga, spela och har egna ideer. Jag är öppen för förslag, även skamliga 🙂 Det skulle vara kul om det vore någon som ville spela gitarrbaserad 80-tals rock, typ Joy Division, Sisters of mercy, Cure, Echo and the Bunnymen, Nick Cave. Jag kan tänka mig mycket bara det är gitarrbaserat och ösigt. Jag lägger gärna på gitarrer åt andra också om det finns behov och ni gillar mitt sound. Inget märkvärdigt men kan ge lite råare sound. Jag har lagt upp några ex på låtar, mest så ni kan höra soundet, sången är bedrövlig och jag har inga texter. Jag bara slänger ur mig ord för att få en skiss av melodin. Hoppas inte jag blir utskrattad, själv har jag rätt roligt åt frasen "rivers run down" , floder slits ut, men det kvittar. Det fattas också sång på några ställen och jag har ändrat vissa partier. Men försök att tänka bort min sång och ersätt den din egen och varierande text. https://www.studio.se/index.php?autocom=d...or&id=19819 Börja lyssna på "lite grunge kanske" den är mest normal och den har jag fått beröm för, ...... av mamma! Hör av dig / er om intresse finns. Ha det bra /gwp Hej! jag gillar soundet 😛 vissa låtar påminner lite om alice in chains 😄 vilket är ett av mina favoritband btw annars spelar jag mest metal. skicka gärna nån låtidé så kan jag se om jag kan göra nåt av den! dropyoursound@hotmail.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.