Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en fråga... finns det någon bra blås plugin till cubase? jag har inte lyckats hitta något bra. För om vi tar ljuden som är i hypersonic så är det ju katastrofalt. Iaf det flesta blåsljuden. Hade velat hitta något som låter ganska realistiskt. Någon som vet vars det kan finnas? eller vars man kan köpa vst plugins någonstans??

Peter V

Annons
  • 3 veckor senare...
Postat

OKej tack för tipsen!!

Har hittat Chris Hein Horns - Solo instruments, någon som har testat det? Hittar det på en sida för 399$.

Går det att hitta billigare eller ??

Finns det något bättre?

Det jag är ute efter är bra blåsljud. Alltså saxofon, trumpet osv. Gärna som solo instrument men även i flertal!!

Jätte tacksam för hjälp!!

Peter V

Postat

Tackar!!

Går det inte att lyssna på några exempel??

Jag kan ju säga att jag har hypersonic 2, men jag tycker personligen att alla blåsljud suger.. Visst kommer en sådan vst plugin förbättra resultatet??

DieHard (oregistrerad)
Postat

Nu har jag ingen erfarenhet av spela något blåsinstrument. Det enda jag har med det är de som jag fick med till Miroslaz classic edition som jag inte gått igenom än. Men antar det är som fallet med gitarrer. Svårt göra något med pluggar och samplingar som låter helt äkta.

• 2 veckor senare...
Postat

Nu har jag just fått hem chris heins horns!!!

Jag är helt facsinerad av pluggen. Speciellt saxofonen...helt otroligt så bra det låter, och allt finns! Hur smidigt som helst!

Ett hett tips

Postat
Nu har jag just fått hem chris heins horns!!!

Jag är helt facsinerad av pluggen. Speciellt saxofonen...helt otroligt så bra det låter, och allt finns! Hur smidigt som helst!

Ett hett tips

Kul att höra. Lägg gärna upp några exempel!

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.