Nike (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Hejsan Kan inte bestämma mig för vilket kort jag ska välja. Kommer endast att ha ljudkortet till att lyssna på musik via försteg/processor. Missförstå mig inte nu ,jag ska ska köra filmer via S/pdif genom försteget och musik via analogt.. Eller har ni andra föslag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shape01 Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Hallå! Jadu, før mig ær valet enkelt. Jag hade sjælv ett 1212M kort, men fick aldrig igång midit på det. Visst fungerade det, men midi-timingen fick jag aldrig ordning på. Trots felsøkning hos både Luthman och M-audios support ordnade det sig aldrig. Har dærfør fått læmna det tillbaka och bestællt ett 1010LT-kort. Har inte fått det æn, så jag kan inte sæga om det fungerar bættre. I det stora hela måste jag nog sæga att jag tror att 1212M har lite mer finesser som tex innbygda effekter, och det hade vart skoj...om man fått grejerna att funka. Så ser jag på det! /Shape01 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Vore det inte bättre om du försökte med EMU's support för 1212M istället? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tokas Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Jag har aktivt använt M-Audio Delta 1010Lt i snart ett och ett halvt år, och jag kan säga att det funkar helt underbart. Jag rekomenderar det till tusen. 🙂 Jag dock aldrig testat Emu 1212, fast jag har aldrig någonsin känt något behöv av det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Kommer endast att ha ljudkortet till att lyssna på musik via försteg/processor.Missförstå mig inte nu ,jag ska ska köra filmer via S/pdif genom försteget och musik via analogt.. Eller har ni andra föslag. Filmer, försteg och processorer..? Jag begriper ärligt talat inte riktigt vad det är du ska göra. Men det låter kanske inte riktigt som att du behöver en massa in/utgångar (som åtminstone Deltat har). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esa Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Ett intressant ljudkort är Audiophile 192. Se http://www.m-audio.com/products/en_us/Audi...le192-main.html Lite fakta: ------------------------------------------------------------------------------------ up to 24-bit/192kHz audio 2 balanced analog inputs (1/4” TRS) 2 balanced analog outputs (1/4” TRS) S/PDIF digital I/O (coaxial RCA connectors) with 2-channel PCM SCMS copy protection control digital I/O supports surround-encoded AC-3 and DTS pass-through** direct hardware input monitoring via separate balanced 1/4” TRS monitor outputs software routing of inputs and outputs digital I/O can be routed to/from external effects 16-channel MIDI I/O ASIO, WDM, GSIF 2 and Core Audio driver support for compatibility with most applications 64-bit driver support for Windows PCI 2.2 compatibility works with other Delta cards* * check www.m-audio.com for current system requirements ** Windows XP required for Dolby Digital and DTS “pass-through”; Mac OS 10.3.4 required for Dolby Digital and DTS “pass-through” with Apple DVD Player Combatibility: ASIO WDM GSIF 2 Core Audio ------------------------------------------------------------------------------------ GSIF 2 är speciellt för GigaStudio 3. En bra sampler... Se http://www.tascamgiga.com/intro.html Vet inte själv vilken sampler jag skall välja... Det står mellan: Halion Kompakt Kontakt GigaStudio Kanske blev det mer förvirrat och svårare att välja ljudkort nu? 🙂😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nike (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Bonzo: Kommer att köra musik via ljudkortet och använda kortets resurser och inte processorn som sitter på försteget.Dvdfilmer kommer jag däremot kör via S/pdif och använda förstegets processor. Varför? Har som sagt läst igenom en del forum där det påpekas att en dator kan piska betydligt dyrare förstegs-processoren.Så därför vill jag ha en form av en mediaserver där jag styr allt via pocketpc och netremote......funkar grymt ......världens bästa fjärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Bonzo:Kommer att köra musik via ljudkortet och använda kortets resurser och inte processorn som sitter på försteget.Dvdfilmer kommer jag däremot kör via S/pdif och använda förstegets processor. Det låter fortfarande inte som att du behöver 10 in och 10 ut. Ett hyfsat multimediakort - typ Audigy - borde räcka. Alternativt ett Audiophile 24/96. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nike (oregistrerad) Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 Bonzo: Kan inte annat än hålla med ang antal in/ut gångar men vill ha en bra Da omvandlare som sagt.Har tidigare lurat på Audiophile men ............har du själv nån erfarenhet av det kortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bonzo Postat 20 november 2004 Dela Postat 20 november 2004 (redigerat) Bonzo:Kan inte annat än hålla med ang antal in/ut gångar men vill ha en bra Da omvandlare som sagt.Har tidigare lurat på Audiophile men ............har du själv nån erfarenhet av det kortet. Har ingen personlig erfarenhet av Audiophile, men jag har haft ett 1010LT och såvitt jag vet är det ingen större skillnad på omvandlarna. Åtminstone inte så stor att det är berättigat att köpa ett kort med så mycket in/ut utan att behöva dem. Möjligen kan du ju titta på det nya Audiophile-kortet som Esa puffar för här ovan. Det bör väl ha nyare och förmodligen lite bättre teknik. Det klassiska Audiophile har några år på nacken. Annars är RME-korten kända för ypperliga omvandlare, men då kliver priset också upp en del. http://www.rme-audio.com/english/index.htm Redigerat 20 november 2004 av bonzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shape01 Postat 21 november 2004 Dela Postat 21 november 2004 Ojdå...Sjælvklart menade jag EMUs support 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 21 november 2004 Dela Postat 21 november 2004 Bonzo:Kan inte annat än hålla med ang antal in/ut gångar men vill ha en bra Da omvandlare som sagt.Har tidigare lurat på Audiophile men ............har du själv nån erfarenhet av det kortet. Om det är bra DA omvandlare du vill ha så är 1212m förmodligen det bättre alternativet. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 november 2004 Dela Postat 21 november 2004 Jag har aktivt använt M-Audio Delta 1010Lt i snart ett och ett halvt år, och jag kan säga att det funkar helt underbart. Jag rekomenderar det till tusen. 🙁 Jag dock aldrig testat Emu 1212, fast jag har aldrig någonsin känt något behöv av det. Bump. asbra kort 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.