Jump to content
Annons

Ang. ny version av Reason..."teaser" släppt...


jappe (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Jag misstänker att det är en modulärsynt..eller i alla fall något som gör Reason ännu mer modulärt.

Fast det där med "Pattern Device" och "mixer" tycker jag inte alls ser ut som nån modulsynt...

Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)

kolla denna bild:

puzzlemh-27.gif

Varför har man en ratt för att ändra device? Många pattern devices inblandade gissar jag...kan det vara en ledtråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla denna bild:

puzzlemh-27.gif

Varför har man en ratt för att ändra device? Många pattern devices inblandade gissar jag...kan det vara en ledtråd?

Ja!

Jag tror det är en sån där grej som finns i Storm, som man kan styra alla pattern grunkor med - samtidigt.

Eller är det en ny modulationsenhet?

Eller...?

Aaaaarhg, vill veta! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Ja!

Jag tror det är en sån där grej som finns i Storm, som man kan styra alla pattern grunkor med - samtidigt.

Eller är det en ny modulationsenhet?

Eller...?

Aaaaarhg, vill veta! 🙂

Förstår inte riktigt vad en sådan modul har för syfte? En Master Matrix typ? Eller arpeggio?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta nu....ser ni också bara en massa pusselbitar eller är det jag som har blivit knäpp?

Det är nog du som blivit knäpp. 😉

Hehe nä vi ser det på det viset. då propellerkepsarna tyckte det var mäkta fyndiga genom bara visa delar av grunkan! 😠

Det är ju trots allt en s.k. teaser!

Link to comment
Dela på andra sajter

Argh, nu blir jag upphetsad 😉

Kan tänka mig att det är en wrapper för att sätta ihop "makron" av flera moduler.

Argument för dettta:

1. Run Pattern Devices-knappen, som isf triggar samtliga Matrix- och Redrum-moduler i makrot.

2. Device-ratten som bara "heter" device eftersom den inte vet vad användaren har stoppat i makrot.

3. Minimixern.

Inte rock-solid evidence direkt, men vf =)

Dessutom har ju makro-grejen varit den mest önskade efter VST-stöd, MIDI-ut och audio-in.

EDIT: Vidare ser den lilla biten av skugga till vänster på puzzlevcfd-23.gif ut som skuggan från modulationshjulet på andra moduler.

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det är så sött att se hur folk blir arga på riktigt när jag slänger ur mig en sådan grej 🙂 Reason är ett rafflande program med gastkramande möjligheter! Det blir svårt att hålla sig fast i studiostolen varje gång man laddar upp sitt actionspäckade rack!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det är så sött att se hur folk blir arga på riktigt när jag slänger ur mig en sådan grej 🙂 Reason är ett rafflande program med gastkramande möjligheter! Det blir svårt att hålla sig fast i studiostolen varje gång man laddar upp sitt actionspäckade rack!

🙂😠

Nä jag skojade bara! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir bara nyfiknare för varje titt jag tar. Låt vadslagningen börja! 😄 När får vi veta tro? bergis om fem månader tror jag. 😆

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Sätter femhundra på att det är en modul för att kombinera befintliga apparater i makron, då! :rolleyes:

Tror det är närmare tre månader. Säg att pusslet är klart i slutet av nästa vecka, då borde ett announcement komma ganska snart, varvid betatestning börjar som enligt Tage tar ca 8 veckor, så är det klart för release lagom till NAMM.

Link to comment
Dela på andra sajter

jappe (oregistrerad)
Sätter femhundra på att det är en modul för att kombinera befintliga apparater i makron, då!  :rolleyes:

Tror det är närmare tre månader. Säg att pusslet är klart i slutet av nästa vecka, då borde ett announcement komma ganska snart, varvid betatestning börjar som enligt Tage tar ca 8 veckor, så är det klart för release lagom till NAMM.

Förra gången blev det ju lite upplopp när en del ansåg att Prop'sen hade hypat för mycket för Drums refillen som släpptes. Jag gissar att de inte retas så länge denna gång...måndag kommer announcement gissar jag. Fast det är klart...Dan Engelbrecht har ju retats i sin .plan fil i hela två veckor nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att det är en wrapper för att sätta ihop "makron" av flera moduler.

vad skulle man kunna göra för fräcka saker med den då, förutom att det blir lite smidigare att arbeta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det skulle underlätta vid layering, eftersom man bara behöver spela in noter för en modul istället för varje modul man använder och man slipper råka ta bort den där skumma Malströmen bara för att upptäcka att den funkade som wahwah på Rhodes-pianot. Dessutom skulle man kunna fylla en ReFill med en massa coola Subtractor-patchar + effekter och få alla gnällspikar att hålla k*ften en gång för alla. 😎

Vidare spekulerar folk i om mixern inte är en preview-i-previewen, dvs att vi även kommer få en sexkanalig minimixer för att skapa subgrupper av instrument. Finns flera goda argument för detta:

1. Om man bara använder en ljudkälla i ett makro nöjer man sig med ett stereopar ut, finns alltså ingen anledning att mixern skall vara obligatorisk. Detta argument förutsätter givetvis att det är en makromodul.

2. Inte Propellerheads "stil" att göra på det här sättet. Svårt att förklara. If you have to ask what Propellerheads style is, you'll never get it, för att parafrasera den store herr Armstrong.

3. Mixern har en egen namn-tejpbit, vilket vore onödigt om den är en integrerad del av den nya modulen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...