jappe (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Ny Reasonmodul ...så då börjar väl gissningstävlingen....några bud?
Lindeberg Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Ser ut som nån global grej.... Nånting med hardware interface att göra? Kanske en global patternkontroll?
jappe (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Stickningsmodul? 🙂 Du hittade kanske samma googleträff på "pattern device" som jag
mattias Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Jag misstänker att det är en modulärsynt..eller i alla fall något som gör Reason ännu mer modulärt.
Lindeberg Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Jag misstänker att det är en modulärsynt..eller i alla fall något som gör Reason ännu mer modulärt. Fast det där med "Pattern Device" och "mixer" tycker jag inte alls ser ut som nån modulsynt... Eller?
jappe (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 kolla denna bild: Varför har man en ratt för att ändra device? Många pattern devices inblandade gissar jag...kan det vara en ledtråd?
Lindeberg Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 kolla denna bild: Varför har man en ratt för att ändra device? Många pattern devices inblandade gissar jag...kan det vara en ledtråd? Ja! Jag tror det är en sån där grej som finns i Storm, som man kan styra alla pattern grunkor med - samtidigt. Eller är det en ny modulationsenhet? Eller...? Aaaaarhg, vill veta! 🙂
jappe (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Ja!Jag tror det är en sån där grej som finns i Storm, som man kan styra alla pattern grunkor med - samtidigt. Eller är det en ny modulationsenhet? Eller...? Aaaaarhg, vill veta! 🙂 Förstår inte riktigt vad en sådan modul har för syfte? En Master Matrix typ? Eller arpeggio?
mattias Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Något nyskapande är det i alla fall. För det är dom duktiga på.
Pluffo Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Vänta nu....ser ni också bara en massa pusselbitar eller är det jag som har blivit knäpp?
nkai Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Vänta nu....ser ni också bara en massa pusselbitar eller är det jag som har blivit knäpp? Det är nog du som blivit knäpp. 😉 Hehe nä vi ser det på det viset. då propellerkepsarna tyckte det var mäkta fyndiga genom bara visa delar av grunkan! 😠 Det är ju trots allt en s.k. teaser!
Johan Royen Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 (redigerat) Argh, nu blir jag upphetsad 😉 Kan tänka mig att det är en wrapper för att sätta ihop "makron" av flera moduler. Argument för dettta: 1. Run Pattern Devices-knappen, som isf triggar samtliga Matrix- och Redrum-moduler i makrot. 2. Device-ratten som bara "heter" device eftersom den inte vet vad användaren har stoppat i makrot. 3. Minimixern. Inte rock-solid evidence direkt, men vf =) Dessutom har ju makro-grejen varit den mest önskade efter VST-stöd, MIDI-ut och audio-in. EDIT: Vidare ser den lilla biten av skugga till vänster på puzzlevcfd-23.gif ut som skuggan från modulationshjulet på andra moduler. Redigerat 20 november 2004 av royen
Lindeberg Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Kan tänka mig att det är en wrapper för att sätta ihop "makron" av flera moduler. Så menade jag också. Jag tror vi har rätt Royen! 😠 Hur länge måste man vänta då.... 😉
dbd Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Pff Reason hit och Reason dit... Reason är en lekstuga för små barn.
Lindeberg Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Pff Reason hit och Reason dit... Reason är en lekstuga för små barn. Jaså du mr Terminalhead.
nkai Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Pff Reason hit och Reason dit... Reason är en lekstuga för små barn. 🙂
Reason Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Pff Reason hit och Reason dit... Reason är en lekstuga för små barn. Jaså du mr Terminalhead. 🙂
dbd Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 (redigerat) Haha det är så sött att se hur folk blir arga på riktigt när jag slänger ur mig en sådan grej 🙂 Reason är ett rafflande program med gastkramande möjligheter! Det blir svårt att hålla sig fast i studiostolen varje gång man laddar upp sitt actionspäckade rack! Redigerat 20 november 2004 av dbd
nkai Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Haha det är så sött att se hur folk blir arga på riktigt när jag slänger ur mig en sådan grej 🙂 Reason är ett rafflande program med gastkramande möjligheter! Det blir svårt att hålla sig fast i studiostolen varje gång man laddar upp sitt actionspäckade rack! 🙂😠 Nä jag skojade bara! ☺️
Lindeberg Postat 20 november 2004 Postat 20 november 2004 Inte jag. Nu är det kriiiiiiiiiiiiiiiiiiiig.
Johan Royen Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Reasonstation har en schysst tabell med alla delar på förstasidan. Observera "...(m?)binator"-biten, som ger ytterligare stöd för min (och alla andras) makroteori.
L.C Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 (redigerat) Blir bara nyfiknare för varje titt jag tar. Låt vadslagningen börja! 😄 När får vi veta tro? bergis om fem månader tror jag. 😆 Redigerat 21 november 2004 av L.C
Johan Royen Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Sätter femhundra på att det är en modul för att kombinera befintliga apparater i makron, då! Tror det är närmare tre månader. Säg att pusslet är klart i slutet av nästa vecka, då borde ett announcement komma ganska snart, varvid betatestning börjar som enligt Tage tar ca 8 veckor, så är det klart för release lagom till NAMM.
jappe (oregistrerad) Postat 21 november 2004 Postat 21 november 2004 Sätter femhundra på att det är en modul för att kombinera befintliga apparater i makron, då! Tror det är närmare tre månader. Säg att pusslet är klart i slutet av nästa vecka, då borde ett announcement komma ganska snart, varvid betatestning börjar som enligt Tage tar ca 8 veckor, så är det klart för release lagom till NAMM. Förra gången blev det ju lite upplopp när en del ansåg att Prop'sen hade hypat för mycket för Drums refillen som släpptes. Jag gissar att de inte retas så länge denna gång...måndag kommer announcement gissar jag. Fast det är klart...Dan Engelbrecht har ju retats i sin .plan fil i hela två veckor nu...
Sonnert Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Kan tänka mig att det är en wrapper för att sätta ihop "makron" av flera moduler. vad skulle man kunna göra för fräcka saker med den då, förutom att det blir lite smidigare att arbeta?
Johan Royen Postat 23 november 2004 Postat 23 november 2004 Tja, det skulle underlätta vid layering, eftersom man bara behöver spela in noter för en modul istället för varje modul man använder och man slipper råka ta bort den där skumma Malströmen bara för att upptäcka att den funkade som wahwah på Rhodes-pianot. Dessutom skulle man kunna fylla en ReFill med en massa coola Subtractor-patchar + effekter och få alla gnällspikar att hålla k*ften en gång för alla. 😎 Vidare spekulerar folk i om mixern inte är en preview-i-previewen, dvs att vi även kommer få en sexkanalig minimixer för att skapa subgrupper av instrument. Finns flera goda argument för detta: 1. Om man bara använder en ljudkälla i ett makro nöjer man sig med ett stereopar ut, finns alltså ingen anledning att mixern skall vara obligatorisk. Detta argument förutsätter givetvis att det är en makromodul. 2. Inte Propellerheads "stil" att göra på det här sättet. Svårt att förklara. If you have to ask what Propellerheads style is, you'll never get it, för att parafrasera den store herr Armstrong. 3. Mixern har en egen namn-tejpbit, vilket vore onödigt om den är en integrerad del av den nya modulen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.