Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mitt moderkort jag har nu kan jag tyvärr inte lösa min IRQ-konflikt med. Det vill bara inte. Har testat precis ALLT.

Nu ska jag byta moderkort och söker efter ett som är bra för musikdatorer. Min nuvarande CPU är en AMD Athlon XP 2400+ för Socket A, men det går även bra med moderkort för andra Socket:ar.

Mvh Troxy

Annons
Postat

För mig står alltid valet mellan ASUS och MSI. Sist blev det ett ASUS, till min AMD socket 754.

Om det finns något som är passar speciellt för en musikdator, vet jag inte.

Postat

Ett moderkort med ett BIOS där man kan assign:a IRQ:s till speciella PCI-platser.

Dessutom vore det bra om man slapp integrerat ljud.

Postat

Jag hörde att asus p4c800-e deluxe socket 478 skulle vara bäst för audio ihop med bra irq så jag köpte det. Vissa körde nuendo och 4 uad kort utan konflikter.

jappe (oregistrerad)
Postat

Ett moderkort med RAID-0 anslutning för att få två hårddiskar att jobba parallellt&snabbt är att rekommendera!

jappe (oregistrerad)
Postat
Jag har ett ASUS P4P800/GD I865PE/800MHZ/SATA/GBLAN/AGP8X, och det funkar helt perfekt. 🙂

...och det har dessutom RAIDanslutning! Kör själv med ASUS...problemfritt hittills (lite rocket science vid RAID-drivisinstallationen dock...men det funkar om man bara är noga med RTFM)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.