Overkill Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 (redigerat) 2008 bjöd på en hel del intressanta släpp och säkerligen kommer det en del 2009 med. Något ni väntar eller hoppas på? Personligen kan jag komma på: The Decemberists (24 mars) Band of Horses (någon gång under året) Arctic Monkeys (någon gång under året) John Frusciante (20 januari) Bright Eyes (någon gång under året) Fire away! 😛 Vad andra hoppas på: The National Springsteen Sunset Rubdown U2 (feb?) Europe (april/maj) Betty Goes A Go-Go Depeche Mode Alice in Chains Pain of Salvation Dream Theater (CD/DVD) Mew Angels and Airwaves Redigerat 11 december 2008 av Overkill
allansson Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Hoppas på nytt album från The National. Sen väntar jag väl just nu på Springsteens nya, även om mina förväntningar på den är väldigt låga. Skulle också vara kul om Sunset Rubdown släppte nytt. Band of Horses hoppas jag också på, då jag fullkomligt älskar deras två första.
eterno Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Många av mina favo artister/band släppte skivor 2008 U2 (feb?) ser jag fram emot 🙂
bettygoesagogo Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Betty Goes A Go-Go släpper två nya e.p:s under våren. Som mitt namn här på forumet antyder, kanske ni förstår hur jag längtar. 🙂
StudioTan Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Depeche Mode och Alice in Chains ska bli instressanta
Micke H Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Pain of Salvations nya CD och DVD och Dream Theaters nya... Typ det, har inte så bra koll annars.
Rabieshund Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Decemberists!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Och Mew!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De har börjat mixa Mews skiva nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IIIIHHHHH!!!!
Hellpig Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Det finns tyvärr inga släpp som jag ser fram emot. Det är ju tragiskt. Ace Frehley kanske släpper nytt men jag tvivlar på att min gamla gitarrhjälte lyckas prestera något som är värt att lyssna på, det har han inte gjort sedan 1978.
Bear2 Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Jag hoppas på nytt album med Angels and Airwaves men det är inget jag hörttala om tyvärr
DieHard (oregistrerad) Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Nej vet heller inget som är av intresse som släpps i år. Det här året var inget bra år direkt. Det lilla jag hörde av Guns´Roses var ju inte mycket att göra vågen för. Och Metallicas platta? Har bara lyssnat på den några gånger. Den sög och ljudet gjorde den outhärdlig att lyssna på. Fan fick bara huvudvärk av den. Har fortfarande inte införskaffat senaste AC/DC men de brukar man ju inte bli besvikna på. Men å andra sidan inte heller överraskad av. Får väl se om det blir ett bättre år eller inte.
Rabieshund Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 (redigerat) Jag ser också fram emot skivsläpp från mina kompisar Adept och Saving Joshua! En preview på Adepts album finns på: http://www.myspace.com/theadept. Bästa bandet i Sverige inom den genren tycker jag lätt. Jag har tagit bilden också. 😆 Redigerat 11 december 2008 av Rabieshund
tomazopantera Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 The soundtrack of our lives släppte precis sitt dubbelalbum och den är så bra att jag kommer leva på den även nästa år. Foofighters kanske vore något att önska men de har ett break just nu så det kommer väl inte hända. Badly drawn boy kanske? Eller att My chemical romance gör ett lika bra album som the black parade.
Hellpig Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Ja, FooFighters hade kanske fått mig att vifta lite grand på öronen också.
Rabieshund Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 The Lonely Island (jag har en video i flumforumet) släpper ett helt album nästa år. Kommer antagligen vara helt sinnessjukt roligt!
Dingbats Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Ser verkligen fram emot Animal Collectives nya. Bara ett sånt omslag!: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b...erriweather.jpg Och bob hund släpper en ny skiva, och [ingenting] också troligen. Annars har jag ganska dålig koll.
gumpbert Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 Då jag håller Altes tolkning av "I kissed a girl" som det mest intressanta som hänt i musikväg under 2008 ser jag fram emot en fullängdare. Om den och en "Best of Ozzian" dyker upp under 2009 blir jag lycklig 🙂
basshole Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 U2's nya ser jag fram emot. Jag skulle också ge mycket för att höra Rubin's version av dem. Third eye blind samt Sting eller The Police vore också fiffigt att få höra något nytt ifrån. Förutsatt att Sting inte bestämmer sig för att ge ut mellanöstern- eller world music igen.
Stonerbox Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 (redigerat) Förhoppningsvis Dungen! "en "Best of Ozzian" dyker upp under 2009 blir jag lycklig 🙂 " Absolut! Redigerat 11 december 2008 av Stonerbox
Fidden Postat 11 december 2008 Postat 11 december 2008 I förra årets tråd i den här stilen, så höll jag med om att jag såg fram emot Imogen Heaps skiva... men den kom aldrig. Jag ser fram emot den i år igen.
antikartellmusikern Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 (redigerat) 2008 bjöd på en hel del intressanta släpp och säkerligen kommer det en del 2009 med. Något ni väntar eller hoppas på? Personligen kan jag komma på: The Decemberists (24 mars) Band of Horses (någon gång under året) Arctic Monkeys (någon gång under året) John Frusciante (20 januari) Bright Eyes (någon gång under året) Fire away! 🙂 Vad andra hoppas på: The National Springsteen Sunset Rubdown U2 (feb?) Europe (april/maj) Betty Goes A Go-Go Depeche Mode Alice in Chains Pain of Salvation Dream Theater (CD/DVD) Mew Angels and Airwaves Residents en skiva där dom spelar Ljunggren och G:son covers på , på sitt sätt Redigerat 12 december 2008 av antikartellmusikern
KillwithSkill Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 Finns inte så mycket man väntar på direkt! U2 är ju alltid intressant. Men hoppas att Michael Jackson släpper nåt bra! Gillar hans produktioner som fan! Men det lär väl bli en mesplatta med en massa tyck-synd-om-ballader. Vore kul om Jesus Jones gjorde nåt. Likaså Prodigy, dom har ju precis släppt en singel/video Inte så ball direkt! Sting har inte släppt nåt vettigt på 15 år. Och Dream Theater är jag så jävla trött på, spyr!
Guitar Nilsson Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 Inget. Den sista skiva jag köpte var The Cry of Love med Jimi Hendrix. Han dog ju efter att de släppt den. September 1970. Att lyssna på Gibbs och annat modernt plojty-plojty har jag aldrig pallat.
debatt Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 Är mest spänd på mina två egna plattor som kommer detta året faktiskt...
antikartellmusikern Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 2008 bjöd på en hel del intressanta släpp och säkerligen kommer det en del 2009 med. Något ni väntar eller hoppas på? Personligen kan jag komma på: The Decemberists (24 mars) Band of Horses (någon gång under året) Arctic Monkeys (någon gång under året) John Frusciante (20 januari) Bright Eyes (någon gång under året) Fire away! 🙂 Vad andra hoppas på: The National Springsteen Sunset Rubdown U2 (feb?) Europe (april/maj) Betty Goes A Go-Go Depeche Mode Alice in Chains Pain of Salvation Dream Theater (CD/DVD) Mew Angels and Airwaves Residents en skiva där dom spelar Ljunggren och G:son covers på , på sitt sätt Dansbandsplattan med scoots o lars kristerz m.m , på vilket skivbolag släpps den 😄
bettygoesagogo Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 Finns inte så mycket man väntar på direkt! Vore kul om Jesus Jones gjorde nåt. Herrejösses! Jesus Jones!?! Då hoppas jag på att EMF släpper nytt. Sjukt underskattat band (unbelievable räknas inte) från samma århundrade.
Memphis Postat 12 december 2008 Postat 12 december 2008 (redigerat) System of a down väntar jag på! De borde komma me någon ny snart tycker jag. Håller med Fidden om att en ny skiva av Imogen Heap skulle vara väldigt kul. Och som gammalt Dream Theater-fan så kan jag inte låta bli att vänta på nytt även fast de senaste skivorna inte blev så bra.. /Memphis Redigerat 12 december 2008 av Memphis
Lemanic (oregistrerad) Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 Tja, Jag längtar efter Daft Punks nya, som antingen kommer någonstans i mars eller på deras eget datum; 9 September (Revolution 909, vettu)
DivineCo Postat 16 december 2008 Postat 16 december 2008 På Kitchewares hemsida står det att Prefab Sprout ska komma ut med en ny skiva early 09. Jag ser verkligen fram mot detta!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.