Jump to content
Annons

CD-Rom


Natchi

Recommended Posts

Hej alla 😄 behöver lite hjĂ€lp hĂ€r 😛 vet nĂ„gon hur man kan installera CD-romen för att jag ska starta om hela min windows för att det tar ca 1 timme att starta datorn kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig med att berĂ€tta hur man fixar CD-romen?

Redigerat av Natchi
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Nej, det kan jag inte. Men jag kan ge lite generella tips:

- Se inte tekniska problem som nÄnting magiskt som du aldrig skulle kunna fixa sjÀlv. TÀnk att du minsann ska klara av det hÀr!

- Sök och se om andra har haft samma problem och hur de har löst det.

- Om du ska frÄga pÄ ett forum (sista utvÀgen), tÀnk efter lite innan du skriver ditt inlÀgg. Som det dÀr Àr formulerat skulle det kunna vara precis vilket fel som helst.

- LÀr dig skrivreglerna som alla som gÄtt ut sjÀtte klass förvÀntas kunna.

- PM:a inte random folk pÄ forumet för att dra uppmÀrksamhet till din trÄd!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Du menar att du ska installera om windows? Och dÄ vill du göra sÄ att du kan boota via CD-rom?

Om det Àr det du vill, sÄ gÄr du in i BIOS nÀr du startar datorn, oftast trycker man pÄ "delete" nÀr skÀrmen visar hur mycket minne och sÄ man har, precis nÀr man startar datorn. DÀr inne finns det nÄgonstans ett alternativ om att tillÄta att datorn bootar frÄn cd-skiva. Det kan vara en ordningsföljd ocksÄ, och dÄ vÀljer du att cd-alternativet kommer först.

Om du menar nĂ„got annat, sĂ„ har jag ingen aning 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...