Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej! Har upptäckt att jag är i behov av en riktigt bra reverb/delay-pedal, själv har jag kollat in Boss RV-3 som jag i alla fall tycker ser bra ut på pappret/egenskaper. Är det någon som har lirat på den/äger en sådan? Är de bra? Eller finns det andra pedaler som enligt Er erfarenhet kan vara bättre/likvärdig?

Cheers!

Redigerat av Fromhell
Annons
Postat
Rekomenderar line 6 DL4, jättenöjd med min.

Som jag förstått det så fungerar Line 6 DL4 så att man (Line 6) har "samplat" ljuden från "originalmodellerna" och tryckt in i sin egen box.... Stämmer det?

Cheers!

Postat

Först och främst, tack för alla svaren - bra att man har fått lite mer bredd i vad man skall kolla efter. Vore riktigt intressant om någon som har eller haft, eller kanske provat Boss RV-3... verkar vara en pedal som inte tillverkas längre men som dessutom har reverb inbyggt......?

Cheers!

Postat
verkar vara en pedal som inte tillverkas längre men som dessutom har reverb inbyggt......?

Lite som Boss RE-20 då med andra ord. Som fortfarande tillverkas.

Postat

om du är ute efter ett schyst reverb i pedalform så finns det inget bättre än en EHX holy grail enligt mig. som helge i växjö sa när jag köpte den, "det är två riktiga kalle-anka-lägen och sen finns det spring reverbet som är helt underbart bra". går att använda till mer än bara gitarr med väldigt bra resultat.

Postat
om du är ute efter ett schyst reverb i pedalform så finns det inget bättre än en EHX holy grail enligt mig. som helge i växjö sa när jag köpte den, "det är två riktiga kalle-anka-lägen och sen finns det spring reverbet som är helt underbart bra". går att använda till mer än bara gitarr med väldigt bra resultat.

+1

Postat
Om vi snackar reverb finns det inte mycket som slår ett äkta rördrivet fenderreverb

+1 igen!

Postat
Om vi snackar reverb finns det inte mycket som slår ett äkta rördrivet fenderreverb

+1 igen!

Sånt har man ju. Hehe.

Att spela gitarra utan nåt reverb alls är ju för hemst!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.