Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick igår något som kändes som en vaxpropp, aldrig haft problem med det tidigare så jag fick för första gången skaffa mig revaxör. Körde ett par omgångar en ligt bruksanvisningen med sköljblåsa. Jag måste påpeka att det där med sköljblåsan kan inte vara något vidare för hörseln, eller vad säger ni som använt? någon som håller med mig? Det för ganska bra oväsen inne i örat när man sköljer...

Hur som tyckte jag senare på kvällen att "balansen" mellan öronen kändes någorlunda bättre, som att det där locket hade släppt. Svårt att avgöra med all placebo och nojja... Men, en stund innan jag skulle lägga mig märker jag att jag har en väldigt startk sinuston i örat som jag joxat med. Alltså jag vet inte, men detta kändes beyond tinnitus liksom, den överröstade det mesta. Fick typ panik och tänkte att nu är det kört.

När jag nu vaknade i morse var den borta? Är det normalt att det tjuter i öronen efter man revaxörat? Någon som använt detta mycket?

Skall även tilläggas att jag i övrigt är väldigt rädd om min hörsel och därmed nojjig. Använder formgjutna ER...

Annons
Postat

Det ska inte vara någon fara!!!

Däremot ska Du inte låte någon använda en vaxutsugningsapparat direkt inne i mellanörat.

Det gjorde jag och gav mig kroniska skador. DÄR kan man tala om oljud - en (damm)sugare rätt in...

Förbjuden sedan flera år... men använd av oseriösa.

😛

//:debatt

Postat
Fick igår något som kändes som en vaxpropp, aldrig haft problem med det tidigare så jag fick för första gången skaffa mig revaxör. Körde ett par omgångar en ligt bruksanvisningen med sköljblåsa. Jag måste påpeka att det där med sköljblåsan kan inte vara något vidare för hörseln, eller vad säger ni som använt? någon som håller med mig? Det för ganska bra oväsen inne i örat när man sköljer...

Hur som tyckte jag senare på kvällen att "balansen" mellan öronen kändes någorlunda bättre, som att det där locket hade släppt. Svårt att avgöra med all placebo och nojja... Men, en stund innan jag skulle lägga mig märker jag att jag har en väldigt startk sinuston i örat som jag joxat med. Alltså jag vet inte, men detta kändes beyond tinnitus liksom, den överröstade det mesta. Fick typ panik och tänkte att nu är det kört.

När jag nu vaknade i morse var den borta? Är det normalt att det tjuter i öronen efter man revaxörat? Någon som använt detta mycket?

Skall även tilläggas att jag i övrigt är väldigt rädd om min hörsel och därmed nojjig. Använder formgjutna ER...

Jag tror det där kan vara väldigt individuellt. Jag får ordentliga tjutljud i öronen ibland men enligt läkaren så handlar det inte om att jag förstört hörseln med för höga ljud utan tydligen så spänner jag käkmusklerna mycket under nätterna när jag har varit stressad under en längre period och de musklerna trycker på nån mekanik i öronen som ger upphov till ett tinnitusliknande fenomen. SÅ då är det bara att boka första bästa biljett till solen. 😛

Men jag tror inte du behöver vara orolig. Det ska till väldigt mycket för att man helt plötsligt ska få tinnitus.

Postat

Fast jag kom att tänka på en annan sak. Har du låtit göra en MR-scanning?

Postat

Det räcker med att tänka intensivt på sin tunga och hur den känns och ligger i käften en stund så känner man hur den växer. Så funkar känselneuroner i allmänhet och det är meningen. Samma sak händer i öronen.

Det är inte placebo, det är biologi. Du kanske skulle testa ett avslappningsband eller något?

Postat (redigerat)

Uppsök öronläkare så får du säkert de bästa svaren och kan samtidigt plocka ut vaxproppen om den mot förmodan sitter kvar.

Redigerat av Implasticyde
Postat

Men man ska vara vädligt noga att kolla vad de gör och fråga gärna läkaren. Om det vill blåsa i örat, om lock eller liknadne. Så fråga gärna fall det går att lösa på annat sätt. Min kommpis mamma gjorde det, läkaren var inte helt hundra och hon blev döv på ena örat :/.

Men jag fick det efter jag hade flygit, tog en starkare nässpray och gjorde lite huvud/käk övningar varje dag så släppte det efter 4 dagar ca.

///

Postat

sätt en lapp bredvid datorskärmen "Tappa hakan" ... det är väldigt lätt hänt att man spänner käkarna/musklerna i ansiktet utan att man riktigt tänker på det, eller om man sitter koncentrerad... Vilekt han ge upphov till spänningshuvudvärk å annat... Inte vet jag om det kan ge upphov till tinnitus eller oljud i öronen, men, stress, huvveverk och annat tillsammans så?? ... aja.. bara ett förslag...

Postat

Nä det var inget dumt förslag alls... Det är så jobbigt att vara efterklok bara. Känns som den där sköljblåsan man fick med var en degraderande faktor på hörseln, det var ett himla väsen inne i örat när man körde med den.

Någon annan som tyckte likadant under en revaxörkur?

Postat

Man kan tydligen använda Revaxör UTAN sköljblåsa. Jag vet inte hur det funkar.

Hoppas du får bort vaxproppen.

Att det kommer toner eller brus när man har vax är helt normalt!!

😉

Postat

Ha Revaxör i över natten. Du kan kanske få det att vara kvar i örat med de formgjutna propparna.Då kanske det kommer ur mer gegga. Är man i oväsen (musik) bildas mer vax än annars.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.