Jump to content
Annons

Ljudisolera dörr


mathoglu

Recommended Posts

Hej!

Har just flyttat in i ny lägenhet och plockat upp hemma "studion". Problemet är dock att dörren till rummet läcker mycket ljud, så jag gick iväg och köpte tätningslist. Men när jag satte på tätningslisten gick inte dörren och stänga(fast jag köpte det tunnaste).

Har någon några tips på vad jag skall ta mig till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Prata med hyresvärlden om en smärre ombyggnad är tillåten. (Annars kan du strunta i resten.)

2. Köp en begagna ljudklassad dörr och sätt in den istället. (Kan bli rätt fult eftersom de inte brukar vara snygga direkt. Och då krävs tillåtelse från flickvän...)

3. Spara originaldörren i ditt förråd, för du måste återställa när du är klar för flyttning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett liknande problem. Dörren till musikrummet läcker för mycket ljud men den är ny så jag vill inte förstöra den.

I badrummet har vi en IKEA hängare som jag tänkte prova framledes . . . när jag får tid . . .

Tänkte helt enkelt göra en absorbent som passar i dörrhålet att hängas på IKEA-hängaren. Vi har haft många badlakan, badrockar, kläder etc utan att den lossnat.

Dvs den tål en hel del vikt.

Hängare på dörr

post-133-1228910999_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade tänkt att testa med ram av 22*45mm träregel med glasull i. Tyg på fram/baksidan och någon typ av skumgummi runt för att "täppa till" så att det blir lite trögstängt.

Kan funka med kraftigare reglar som ger möjlighet till tjockare glasull. Får kolla totalvikten och vad hängaren kan tänkas klara av.

Kanske perforerad masonit på sidan mot dörren med lite förstärkning runt hålet för hängaren också.

Ligger i planeringsstadiet än så länge 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...