Jump to content
Annons

Satriani-plektrum

Recommended Posts

Annons
Postat

hmm, en polare testade sånt, och tydligen så var det obekvämt och stelt.

Men det är ju nog mest vanesak.

Men det borde ju blir fett ljud!

Postat

Vad är det för något? Ett stålplektrum? Designen ser ju annars traditionell ut. Värt att testa kanske?

För många år sen minns jag att jag provade plektrum i metall. Hade även polare som skar ut dem ur gamla cymbaler. Jag gillade det inget vidare 😛

Däremot så gillar jag stenplektrum.

tjing

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja jag tänker testa i alla fall. Måste snart köpa nya ändå. Blir de inte utnötta så försvinner de på golvet, under soffan och liknande och slutligen i dammsugaren. Hur ska man annars förklara svinnet? 🙂

Postat
Ja jag tänker testa i alla fall. Måste snart köpa nya ändå. Blir de inte utnötta så försvinner de på golvet, under soffan och liknande och slutligen i dammsugaren. Hur ska man annars förklara svinnet? 🙂

Jag tror personligen att det är små gröna tomtar som nappar plektrum om natten.

Det är även dom som gör knutar på hoprullade kablage!

Btw, är inte plektrumen i Aluminium?

Postat
det låter som att man spelar med en enkrona typ

det är iaf inte ett dyrt sound att fixa själv 🙂

Då får du nog slipa en del 😉

Postat

Jag vet inte om jag blev så impad. Men säg till när ni har köpt dem, om jag borde ändra uppfattning 🙁

DieHard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nä vi tänkte oss att du skulle börja. Vi har utsett dig enhälligt som försöksperson. 🙁 Spring och handla nu!

Redigerat av DieHard
Postat
Kolla på MB och såg de hade Satriani-plektrum som det går få fram lite mer roliga ljud ur guran. Nån som testat dem än? Hör själv några audiofiler: http://www.planetwaves.com/js_chrome_dome.aspx

Seriöst, det här är ett sätt att blåsa shreddande fjortonåringar på sin veckopeng. 🙁

Lyssna på exemplen och säg sedan att det är nyskapande eller åtminstone intressant.

Går det att skapa de där ljuden med vilket plektrum som helst. Ja! Alla utom metal-pick. Då behövs en krona eller liknande.

Postat

Som någon sa, ett försök att suga ut pengar. I alla fall som jag ser det. Jag har ett plektrum gjort av ben hemma, som jag köpte någon gång på 90-talet. Det fanns även andra i metall osv i denna serie. Enda effekten var att jag spelade av strängarna i högre takt än med vanliga plek's.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.