Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har ett mbox 2 pro som just nu distar gärnet efter jag bytt moderkort och satt i ett externt pci firewire kort för 100kr.

Jag måste köpa ett nytt PCI firewire kort. Verkar vara väldigt svårt att hitta och veta vilket man ska köpa.

Vet att jag bör ha Texas Instruments men ska jag ha 32bit eller 64bit?

Kan någon skicka en länk på något kort som bör funka bra?

Tack på förhand! /förvirrad pci-själ.

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mitt 32 bit Exsys EX-6450 har TI chipset med två externa portar och en på kortet, jag köpte det på Mediacenter för 220 spänn för nåt år sedan (du får googla) det funkar skitbra i min mac och borde göra det i en PC oxå. Det var en annan här som frågade i samma ärende och jag gav samma tips men han svarade att det inte funkade vilket jag personligen inte tror har nåt med PCI FW kortet att göra. Jag tror man antingen får chansa på tips man får eller fråga folk som har samma grejor som man själv har. Jag har läst att folk har ljudkort som tydligen inte funkar bra med TI utan kanske med Via eller vad det heter så det kan tydligen vara lite hipp som happ.

Mitt Phonic Firefly 302 och mitt Saffire Pro 10i/o funkar med mitt kort på min dator till och med med ett 64 bitars os. Lycka till

Redigerat av anarkisten1
Postat

Ja det ser ut som att det är ett sånt orkar inte öppna burken 😛 , bra pris var det ju oxå. Kanske värt att chansa?

Postat

OK det var bra ett tag blev jag lite orolig att det bara var jag som hade tur med det iom att den andra jag tipsade om det här kortet sa att det inte funkade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.