karl Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Såg min favvisfilm igår Once up on a time...med en sanslös musik så trots att jag sett filmen ett antal ggr så kommer jag på mig själv att jag bara lyssnar och tappar tråden i handlingen....Vad vore filmen utan music 🙂😄
Stinkey (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Morricone är ju en av de allra bästa inom genren också. Tillsammans med Nino Rota. Viva Italia!!! 🙂
Futuro (oregistrerad) Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Har gjort en cover på en Morricone låt, vilket i sig är något man kanske inte bör göra...ska lägga upp den här för sågning någon dag! Måste säga att han nog är den som influerat mig mest, bombastiska melodier när det är som bäst.
karl Postat 19 november 2004 Trådstartare Postat 19 november 2004 Har gjort en cover på en Morricone låt, vilket i sig är något man kanske inte bör göra...ska lägga upp den här för sågning någon dag! Måste säga att han nog är den som influerat mig mest, bombastiska melodier när det är som bäst. Den vill vi gärna höra 😉😄😄
dede Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 "Harmony" är den totala filmupplevelsen. Manus; Kurosava Musik; Morricone Regi; Leone
MusicNixon Postat 19 november 2004 Postat 19 november 2004 Såg min favvisfilm igår Once up on a time...med en sanslös musik så trots att jag sett filmen ett antal ggr så kommer jag på mig själv att jag bara lyssnar och tappar tråden i handlingen....Vad vore filmen utan music 😉😄 Morricone är en av mina stora favoriter också. Läste någonstans att han bara sätter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar på en gång. Han har ett rasande tempo också. Komponerar för en jäkla massa filmer varje år. Vilken är din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till båda (och Leone har regisserat dem).
karl Postat 20 november 2004 Trådstartare Postat 20 november 2004 Såg min favvisfilm igår Once up on a time...med en sanslös musik så trots att jag sett filmen ett antal ggr så kommer jag på mig själv att jag bara lyssnar och tappar tråden i handlingen....Vad vore filmen utan music 😲 Morricone är en av mina stora favoriter också. Läste någonstans att han bara sätter sig vid ett skrivbord med partiturpapper och komponerar och orkestrerar på en gång. Han har ett rasande tempo också. Komponerar för en jäkla massa filmer varje år. Vilken är din favvisfilm? "Once upon a time in the west" (1968) eller "Once upon a time in America" (1984)? Morricone har skrivit kanonbra musik till båda (och Leone har regisserat dem). in America.... 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.