Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hey sitter med ny dator nytt os och är ny på logic.

De kan ju betyda lite flum och så innan man kommit in i det.

Hursom så får jag inte ut något ljud i logic när jag väljer mitt ljudkort i preferences. Om vi säger så att jag drar in en appleloop för att sedan spela upp den låter det inget.

Byter jag i preferences till built in input eller built in microfon så låter det musik hela dagen om jag vill.

Säker någon simpel inställning jag har missat men vart?

Kan också tillägga att jag kan spela in med mitt ljudkort men hör då inget.

Annons
Postat

Har du installerat alla drivrutiner för ljudkortet osv? (eller det kanske inte behvös på osx)

Postat

lite lättare att ge dig ett svar om du berättar; vilken dator, version av OS, version av Logic samt vilket ljudkort.

annars så kan du titta i ljud/midi inställningar i verktygsmappen.

Postat

Logic studio 8, macbook pro unibody 2.53an, osx leopard och ljudkort native instruments audio kontrol 1.

Har kört in alla drivar för kortet.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Kolla så du har kanalerna inställda på rätt output, in och outputs kan ju kanske skilja mellan det interna och ditt Ni kort. Kör du med samma låt och byter ljudkort så står nog valen för in och output kvar ändå. Kolla oxå i Ljud-/Midi-Inställningar i Finder/Program/Verktygsprogram att du har valt rätt ljudkort. Funkar det inte då så borde det ju vara nåt med ljudkortet, det kanske följer en mjukvaru mixer som du måste mecka med.

En tanke det kan ju vara att du råkat slå ihop det interna och ditt Ni kort som en sammanslagen enhet och då blir det totala antalet in och ut gångar båda enheternas. Då kanske det kan bli lite flummigt att hitta hur datorn lägger upp det med vilken par som blir det första. Men det är nog inte troligt iom att du är ny på mac.

Det är iofs en häftig funktion som jag bara tror är möjlig i Macar och själv har jag precis testat att köra tre ljudkort som en sammanslagen enhet och det funkar bra.

Troligtvis är det som sagt nåt lätt för sånt här brukar funka minst sagt smärtfritt i macar.

Postat

Fick igång det nu (: litet slarvfel från min sida gav mig 3 h felsökande. tack för hjälpen grabbs

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.