staf Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Jag lyssnar och gläds åt att ha Dumb Dan på msn, som ständigt intressar sig för det nya och färska och delar med sig av det: http://www.pennybridgesessions.com/crap/de...unshine%201.wmv 😳😆😆😆😆
Jocke Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Jag hade inte hört Pooulation 1 tidigare, men tar var ju skoj att höra ett livstecken från Nenu B. Vad tyckte du då? Jag tycker han skriver grymma låtar och är en kul gitarrist. Fick ett ryck och beställde ett gäng av hans (och hans olika projekts) plattor för nåt år sen och det är lite ojämn kvalitet men bra för det mesta. Tyvärr verkar det gå rätt dåligt för dom. Hörde i en amerikansk radiointervju om hur skivbolagen refuserar per automatik för dom ser Nuno som en gammal avdankad gitarrist från ett gammalt avdankat one-hit-wonder band (vilket han också är 😳 - delvis). Nästa platta ska iaf bli jävligt kul att höra. Skiva:Robbie Williams - Greatest Hits 😆 Jag vet att många ogillar honom, inklusive mig själv på sätt o vis, men musiken är skön. Lixom lite omväxling från all annan pop, den sticker ut lite med brasset osånt 😆 Robbie är skitbra. Tycker du det är omväxling? Att döma av den här tråden verkar det som du inte lyssnar på annat. 😆
ViktorDenStore Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Jag lyssnar och gläds åt att ha Dumb Dan på msn, som ständigt intressar sig för det nya och färska och delar med sig av det: http://www.pennybridgesessions.com/crap/de...unshine%201.wmv Synd att man inte va där o såg dem Live... det är ju mitt favoritband... De är grymt bra på att köra alla låtar o alla tonarter samtidigt. Jag kommer inte riktigt ihåg vad de heter, men jag tror det är nåt istil med "Det viktigaste är ju att man har kul"... 😳
ViktorDenStore Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Robbie är skitbra. Tycker du det är omväxling? Att döma av den här tråden verkar det som du inte lyssnar på annat. 😆 Haha... 😳 Men det bara sista tiden som han har regerat min spelningslista... 😆
Stinkey (oregistrerad) Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Jo, Jocke jag gillar Nenu. Han kan ju spela gitarr med känsla och inte bara schredda iväg som en oljad blixt utan musikaliskt mål. Bland den svängen, typ Vai, Satriani mfl är han ju klart den mest melodiöse.
Jocke Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Jo, Jocke jag gillar Nenu. Han kan ju spela gitarr med känsla och inte bara schredda iväg som en oljad blixt utan musikaliskt mål. Bland den svängen, typ Vai, Satriani mfl är han ju klart den mest melodiöse. Gött. Fast han heter väl Nuno... Johnny Cash - Hurt. 😳 Jag med! SJUKLIGT bra känsla.
Karemil Postat 14 augusti 2005 Postat 14 augusti 2005 Domotic - I hate you forever ryyyysligt bra låt..
Bunga Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Sun Caged - Secrets of Flight Starkaste spåret på en klockren platta med tiopoängslåtar rakt igenom.
Carl_B Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Union Jack - Red Herring.. gammal Plapitus-klassiker från '95
Carl_B Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Özgur Can Feat. Nick Beman - Not even winds Mumma vad skön den är!! Underbar låt! Var tvungen att be Özze skicka den till mej eftersom den inte har fått någon release än
Cloudsurfer Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 KoRn - Another brick in the wall Och självklart så vet jag att det är pink floyd som är original kompositören
MusicGene Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 (redigerat) The flying pickets - only you Orgazmo Soundtrack - Now you're a man Redigerat 15 augusti 2005 av MusicGene
musik (oregistrerad) Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 "Here they come again" med Sand On Bread :musik
Stinkey (oregistrerad) Postat 15 augusti 2005 Postat 15 augusti 2005 Bill Monroe: Blue moon of Kentucky.
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Allman Brothers: Jessica. Fortfarande en kanon instrumentallåt.
VacUm Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 (redigerat) Stina Nordenstam - Get on with your life edit: Den låten är en av de få där det faktiskt är helt rätt med klarinett. Redigerat 16 augusti 2005 av VacUm
TonyHEX Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Richard Thomas - I am carnal, and i know that you approve Flummigt, precis som det ska vara 😲
Patric_Håård (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Özgur Can Feat. Nick Beman - Not even winds Mumma vad skön den är!! Underbar låt! Var tvungen att be Özze skicka den till mej eftersom den inte har fått någon release än 😎 Den släpptes ju annars i November 2004... 😲
Patric_Håård (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Jag lyssnar och gläds åt att ha Dumb Dan på msn, som ständigt intressar sig för det nya och färska och delar med sig av det: http://www.pennybridgesessions.com/crap/de...unshine%201.wmv Halvera adressen så hittar ni ett skönt electrofierat dj-set istället 😲 http://www.pennybridgesessions.com/
Stinkey (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Boards of Canada: an eagle on your mind. Electronicamums.
ViktorDenStore Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Mary Celeste - Lightning never strikes in the same place twice
Eternal Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Dream Evil - Chosen Twice Gillar verkligen sångslingan i versen... så rent och atmosfäriskt...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.