ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 jag lyssnar nu på bo kasper orkesters ett fullkomligt kaos - diggar 😄 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Agnes Carlsson - Right Here, Right Now Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Gram Parsons: Las Vegas!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Blev lite inspirerad av mr_chess: Bo Kaspers Orkester - Söndag i Sängen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Peter Gunn theme - The Blues Brothers Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 The killers - All These Things I have done "I got soul but I´m not a soldier" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter .Viktor Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester Snart: Marc Broussard - Hope for me yet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 (redigerat) Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 😄 .Viktor Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester Snart: Marc Broussard - Hope for me yet Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. Redigerat 9 mars 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 🙂 .Viktor Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester Snart: Marc Broussard - Hope for me yet Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. 😄 Ehm... Vad är det för låt? Jag har den inte, om den inte är väldigt känd så att mina föräldrar har den på nån gammal skiva utan att jag vet om det. .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 9 mars 2006 Dela Postat 9 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Nä det har jag inte. Ingen aning... men förmodligen var ingen av de två först. "You had time" finns det nog ganska många låtar som heter 🙂 .Viktor Nu: Söndag i Sängen med Bo Kaspers Orkester Snart: Marc Broussard - Hope for me yet Hmm..du är inte riktigt med. Lyssna på den och du kommer att förstå. 😎 Ehm... Vad är det för låt? Jag har den inte, om den inte är väldigt känd så att mina föräldrar har den på nån gammal skiva utan att jag vet om det. .Viktor Hon är en Amerikan som släppt flera skivor på 2000talet. Och jag tror att det är hon som skrivit "du hade tid" Winnerbäck har bara gjort sitt arr på den. Trodde han skrev allt sitt förutom humlegården. Personligen föredrar jag orginalet även fast jag är Winnerbäck fan. Det är piano med härliga färgningar som intro och hon har en vacker röst. För att inte driva detta längre, vilket visserligen är trådens mening men man måste prioritera sin tid. Så se detta som ett tips. Gillar du "du hade tid" så lyssna på Ani Difrancos skiva "out of range" nästa gång du är i en skivaffär. You may like it. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Tack Zyan! 😳 I will 😳 Goo Goo Dolls - Slide Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Bruce Springsteen - Hungry heart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Toto - King of the world Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Brand New Day - Sting Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Slade - Slam the hammer down!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dingbats Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Butthole Surfers - USSA Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 The Idan Raichel Project - Bo'i (Come with me) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
milton Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Chaka khan - Thru the Fire. Mer slickmusik åt folket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Butthole Surfers - USSA Hooaa, dom var en gammal väns favoriter. Har för mig att dom lät energiskt, elektriskt på. Skall nog gå försöka lyssna igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 Ray of light - Ketil Bjørnstad : Floating Ketil Bjørnstad: piano Palle Danielsson: Double bass Marilyn Mazur: Drums & percussion Underbar skiva. Inte vanlig triojazz. Sparsamt med solon, snarare utveckling av melodiken och teman. Mazur är en ovanlig slagverkare med ett eget uttryck. Låter inte som en traditionell jazztrummis - vilket bidrar till andra färgningar och passar perfekt till Bjørnstads kompositioner. Palle är alltid underbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 El fudgoo - Toccata and fudge in D minor 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jah Bengt (oregistrerad) Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Sage Francis - Crack pipes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Kroke: Time Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Lars Winnerbäck - Du Hade Tid Har du hört Ani Difranco - You had time Vem var först? Båda låtarna är grymt bra... men Difranco var först. Winnerbäck gjorde en svensk version av den. Detta kan man bekfräfta genom att kolla i häftet till "Live - För Dig"-skivan. Där står det typ "Alltext och musik av Lars Winnerbäck utom spår 11 "You Had Time" av Ani Difranco, svensk text L.W." Jag upptäckte detta när jag läste "40 låtar" av Nick Hornby, där han nämner "You Had Time". Det verkade konstigt att båda låtarna hade samma namn fast på olika språk och handlade om samma sak, så jag slet fram skivhäftet till "Live - För dig" och upptäckte att Ani Difranco gjort den först... Jag tankade låten och lyssnade på den, vilket ledde till att jag rusade iväg och köpte skivan en vecka senare. Simon & Garfunkel - The Boxer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Celldweller - The Last Firstborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 demon - remembrance day grymt, grymt bra alternativ-metal... ofattbart och orättvist att de är så förhållandevis okända. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elton Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 Green day - American idiot Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 11 mars 2006 Dela Postat 11 mars 2006 WinterSun - Just in my dreams ( Your browser does not support the HTML5 audio tag ) Får man digga sin egna musik? 😱 I brist på att ingen annan gör det 😆 natti natti .Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.