debatt Postat 6 december 2008 Postat 6 december 2008 PC - persondator Kallar man både sin stationära och bärbara för det? Jag såg en artikel där enbart den stationära kallades för pc, den andra kallades laptop. Jag säger pc om min laptop också - är det fel? Kan man kalla den bärbara för UC i så fall? Unpersonal Computer... 🙁 //:debatt
VacUm Postat 6 december 2008 Postat 6 december 2008 Det fanns en kille som kallade sig Musik här på forumet för ett tag sen... Kan man kalla både bacon och fläskfilé för griskött?
pme (oregistrerad) Postat 6 december 2008 Postat 6 december 2008 Innan persondatorerna fanns så fanns det datorer som många delade på. Sedan kom någon på att alla skulle ha sin egen dator. Och persondatorn var uppfunnen. Den var mycket mer begränsad, den kunde inte köra flera processer samtidigt och var helt oberoende av omvärlden. Idag har de flesta av de gränserna suddats ut. Idag är en persondator oftast något som kör x86 processor och en enanvändarmiljö. En enanvändarmilö är mer en tankebegränsning än en teknikalitet idag.
Hellpig Postat 6 december 2008 Postat 6 december 2008 PC betyder persondator och den kan vara både bärbar eller stationär. Och det finns ännu fler begrepp än de du har nämnt om man så önskar, det är bara att leva med skulle jag tro. 🙁
debatt Postat 6 december 2008 Trådstartare Postat 6 december 2008 PC betyder persondator och den kan vara både bärbar eller stationär. Fantastiskt!! Då hade jag rätt och 69 andra personer fel. 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.