Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag håller på och gör lite house musik på fruity loops, och vill lägga till lite sång osv i låten så att den blir lite roligare.

Det jag skulle vilja ha svar på är hur man klipper rösten så att man bara får med några ord typ?

Jag har nämligen en hel sång på nästan 1 minut, men vill bara ha med typ 10 sekunder i slutet. hur går jag till väga? 😉

/ kLEO

Annons
Postat
  kLEO sa:
Hej!

Jag håller på och gör lite house musik på fruity loops, och vill lägga till lite sång osv i låten så att den blir lite roligare.

Det jag skulle vilja ha svar på är hur man klipper rösten så att man bara får med några ord typ?

Jag har nämligen en hel sång på nästan 1 minut, men vill bara ha med typ 10 sekunder i slutet. hur går jag till väga? 😄

/ kLEO

Använd Wav editerings program såsåom sony soundforge etc för att klippa ut den biten blir nog lättast och smidigast.

Postat

Importera ljudfilen till FL som ett audioclip, högerklicka på den panel i audioklippet där spåret visas upp och välj edit, så öppnas den med edison som är en jättesmidig ljudklippare 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.