Jump to content
Annons

Recommended Posts

stexum (oregistrerad)
Postat

Hej.

Jag har precis skaffat mig en midisynth, en enkel Midistart-2.

Problemet jag har är att jag inte får den att fungera i Cubase. Jag har fått det att fungera en gång, och sen gjorde jag exakt likadant dagen efter utan framgång. Jag får helt enkelt ingen signal.

Det jag gjort är "grunden", dvs lagt till ett midi-spår, valt en inbyggd VST, haft synthen på MIDI-in och VST på midi ut. På Device Setup har jag synthen på midi in och ljudkortet på midi - out. Där ändras det dock, till Not connected ?! ibland. Kan tilläggas att jag kör med ASIO4all i väntan på ett ljudkort.

Annons
stexum (oregistrerad)
Postat

Synd att ingen kan hjälpa mig.

Postat

Har tyvärr ingen koll på Cubase o hur det fungerar men jag svarar ändå. Om jag förstår dig rätt så har du kopplat klaviaturet på midi in och ljudkortet på midi ut? Om det stämmer testa då och göra tvärt om. Midiklaviaturet ska skicka midi, inte ta emot. Kanske löser ditt problem.

stexum (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Har tyvärr ingen koll på Cubase o hur det fungerar men jag svarar ändå. Om jag förstår dig rätt så har du kopplat klaviaturet på midi in och ljudkortet på midi ut? Om det stämmer testa då och göra tvärt om. Midiklaviaturet ska skicka midi, inte ta emot. Kanske löser ditt problem.

Det var så jag hade när det fungerade sist ialf. Jag kan inte välja Ljudkortet på IN (på cubase), men däremot både ljudkort och klaviaturen på OUT. Tror att jag ger upp och ber musikaffärn om hjälp när jag köper ett ljudkort.

Tack ändå!

EDIT: Jag formaterade om datorn, och det löste alla mina problem. Nu har man lite för roligt med synthen och sambon blir tokig =/

Redigerat av stexum

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.