joachime Postat 6 februari 2009 Trådstartare Postat 6 februari 2009 Jag hoppas att jag fick dit Moonage Daydream med David Bowie...å så försökte jag få dit I remember med Damien Rice 😲 Det funkade! Och jag blev så inspirerad att jag la dit "Be my wife" med Bowie (no pun intended). Grym låt, snygg video!
brojd Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 De stackars heavymetaldårar som bryr sig kan söka på "Sabaton" och lyssna på "Ghost Division", "Cliffs of Gallipoli" och "40:1" för att höra min inte allför ljuva stämma 😳
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jag la till Some Are med Bowie för den låten har berört mig så djupt. 😳
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 La även till Iggy pops version av David Bowies China girl... 😳
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 För alla Status Quo-fans så la jag till "När Man Är 15 År" med Eddie Meduza. 😳
laxlaxlax Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Halvvägs igenom. Guldkornen än så länge var Headhunter med fronten och Hell bent for leather. Nu diggar jag clash. Vad fan sysslar de med i straight to hell? 😳 Ah, misfits! yay yay! Fan så gött! Tack för den. Steget mellan den här låten och valfritt milksap-band från 60-talet är inte så långt. Jag tänker på t.ex Tell Laura i love her. Känns som besläktat låtskriveri.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jag la till en så underbar låt jag hörde mycket i min barndom. Elton John, Captain Fantastic And The Brown Dirt Cowboy
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Jag la till flera låtar från Eltons album Captain Fantastic. Vad tycker ni om delayet på trummorna i låten "Better Of Dead" Lite coolt
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 (redigerat) Åååååååååååååååh jag har hittat den mest underbara låt med Elton som jag gråtit till så många gånger... We All Fall In Love Sometomes Redigerat 7 februari 2009 av Analogfreak
laxlaxlax Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Analogfreak: Vilket jävla bra ljud det var på den låten. Eller liksom, realistiskt. Känns som att på sjuttiotalet var inte sträckan från left till right ett streck, det går liksom runt omkring.. på nåt jävla vis. Känns som ljuden är i en halvcirkel runtomkring en. Förstår ni vad jag menar?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Analogfreak: Vilket jävla bra ljud det var på den låten. Eller liksom, realistiskt. Känns som att på sjuttiotalet var inte sträckan från left till right ett streck, det går liksom runt omkring.. på nåt jävla vis. Känns som ljuden är i en halvcirkel runtomkring en. Förstår ni vad jag menar? Ja 70-talet bjöd på många riktigt bra produktioner.
Assar Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Ja 70-talet bjöd på många riktigt bra produktioner. Rekommenderar Eltons Yellow Brick Road. Riktigt jäkla skitbra produktion. Från 1973. 😉
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 David Bowie, Sweet Thing - Candidate - Sweet Thing (reprise) Lyssna och njut 😆
djstyler Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 lite annat än vad ni lagt in, In Flames - Only For The Weak (hoppas det funkade... :S)
Overkill Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 (redigerat) Lade till Animal Collective – My Girls. 😄 EDIT: Och Lisa Miskovksy – Lady Stardust. 🙁 Redigerat 8 februari 2009 av Overkill
flash Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Lägger till lite Annihilator för att dom är så grymt tajta.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 8 februari 2009 Postat 8 februari 2009 Måste lägga till några Bowie igen... 🙁 Den här gången blev det: Letter To Hermione, Cygnet Committee (Space Oddity) After All, Saviour Machine, The Man Who Sold The World (The Man Who Sold The World)
Memphis Postat 9 februari 2009 Postat 9 februari 2009 (redigerat) Låten Worth fighting for med Hevein var cool. Vem lade till den? Speak out! 🙂 lite annat än vad ni lagt in, In Flames - Only For The Weak (hoppas det funkade... :S) Jag som sökt på Inflames flera gånger utan resultat.. men så sökte jag aldrig på In flames.... med mellanrum.. 😄 Fast det borde ju komma: "Du kanske menade: In Flames?" Diggar verkligen idén med gemensam lista. Har hittat flera instressanta saker där. Keep it up. Lade till något helt annat. Adiemus av Karl Jenkins. Sjukt mäktig låt. /Memphis the sometimes trögfattade Redigerat 9 februari 2009 av Memphis
djstyler Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Låten Worth fighting for med Hevein var cool. Vem lade till den? Speak out! 😄 🙂 Jag som sökt på Inflames flera gånger utan resultat.. men så sökte jag aldrig på In flames.... med mellanrum.. 🙂 Fast det borde ju komma: "Du kanske menade: In Flames?" Diggar verkligen idén med gemensam lista. Har hittat flera instressanta saker där. Keep it up. Lade till något helt annat. Adiemus av Karl Jenkins. Sjukt mäktig låt. /Memphis the sometimes trögfattade HAHA lite klantigt 🙁
Gäst Postat 10 februari 2009 Postat 10 februari 2009 Ok, jag bidrar också då! Natasha Bedingfield - Soulmate (Musikaliskt) The Script - Man who cant be moved (Skön låt) Carolina Liar - I´m not over (för att jag känner dem och har på så vis en viss förkärlek till dem) 🙁 Colbie Cailat - One fine wire (Musikaliskt, skön låt) Lady GaGa - Pokerface (Skön låt) Mvh. Robin
Overkill Postat 11 februari 2009 Postat 11 februari 2009 Lade till John Lennons son Sean Lennon och hans låt Mystery Juice från hans grymma platta Into the Sun. Spaceship är en annan riktigt trevlig låt på samma skiva, kolla gärna in. 😄
drloop (oregistrerad) Postat 11 februari 2009 Postat 11 februari 2009 Jazzanova - Let me show ya Old school och coolt.
joachime Postat 11 februari 2009 Trådstartare Postat 11 februari 2009 Jazzanova - Let me show ya Old school och coolt. Snyggt!
drloop (oregistrerad) Postat 11 februari 2009 Postat 11 februari 2009 Snyggt! Mmm, men jag har inte bestämt mig om jag egentligen tycker det är en bra låt. Jag är nog mer impad av soundet... Hela Jazzanova plattan har ju samma sound. Snyggt så man svimmar men är det bra låtar? Jag får suga på den karamellen en stund.
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 februari 2009 Postat 11 februari 2009 David Bowie - Hallo Spaceboy
oioioi Postat 11 februari 2009 Postat 11 februari 2009 Jag slängde in lite punk i ungefärlig kronologisk ordning.
tomazopantera Postat 13 februari 2009 Postat 13 februari 2009 La in två Clashlåtar... Jesus vilket fulländat band de var.
joachime Postat 13 februari 2009 Trådstartare Postat 13 februari 2009 Ja jisses! Det har trillat in en hel del punk i listan på sistone. I like! Det var hur länge sedan som helst jag lyssnade på Stiff Little Fingers (hade den plattan på vinyl). Tänkte just skriva att jag kom att tänka på Angelic Upstarts när jag ser att de också är inlagda. 😛 Men omväxling är bra. Nu ska jag leta fram lite progressiv rock och annat som vilken normal punkare som helst brukar bli kallsvettig av. 😉
drloop (oregistrerad) Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 Pizzicato Five - Twiggy Twiggy / Twiggy vs James Bond Sug på den här beskrivning av bandet: Godfathers of the Shibuya-kei scene, Tokyo kitsch-pop! Kan inte vara dåligt 😆
hackeman Postat 18 februari 2009 Postat 18 februari 2009 Typiskt... de tre första nostalgispåren jag kommer på.... Nilsmen - The Sand Step Taco - Puttin' On The Ritz Malcolm McLaren - Buffalo Gals (single b-side mix... non-LP track) ...finns inte med på Spotify. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.