Memphis Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 (redigerat) Skumt, jag ser bara två låtar nu. Det luktar bug det här. Det måste varit de där sista rocklåtarna sixties la till - för mycket awesomeness på samma ställe. Listan sprängdes! 🙂😛 Du för för skön du. Redigerat 17 juni 2009 av Memphis
oioioi Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Skumt, jag ser bara två låtar nu. Det luktar bug det här. Finns nog nästan 30 låtar nu. Kan för den delen meddela att frågesportsfrågan faktiskt har två alternativa svar (minst). Den som svarar rätt på båda bjuder jag på en öl vid lämpligt tillfälle (enligt mig).
cborg Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 (redigerat) Ja nåt är det. I helgen lyssnade jag på en remix som helt plötsligt var 3:35 istället för 6 minuter som den var först. Och nu är den 6 min återigen. .... Jag gissar på: Where the action is. edit: bah såg att joachime la dit låtarna efter frågan precis. Det vart en lättförtjänt öl annars. Redigerat 17 juni 2009 av cborg
Memphis Postat 17 juni 2009 Postat 17 juni 2009 Finns nog nästan 30 låtar nu. Kan för den delen meddela att frågesportsfrågan faktiskt har två alternativa svar (minst). Den som svarar rätt på båda bjuder jag på en öl vid lämpligt tillfälle (enligt mig). Var det de tre översta låtarna frågan gällde?
YogSothoth Postat 18 juni 2009 Postat 18 juni 2009 Två har ju Roky Erickson-koppling (den ena rätt självklar, den andra ganska långsökt). Annars har jag ingen susning... Eller vänta, att de var aktiva på 60-talet? Nä det vore nog för lätt. /Andreas
oioioi Postat 18 juni 2009 Postat 18 juni 2009 Var det de tre översta låtarna frågan gällde? Nix, hitta de tre av alla artisterna på listan som har en gemensam nämnare. Finns som sagt minst två korrekta alternativ!
oioioi Postat 18 juni 2009 Postat 18 juni 2009 Jag gissar på: Where the action is. edit: bah såg att joachime la dit låtarna efter frågan precis. Det vart en lättförtjänt öl annars. Ha ha, nej tyvärr. 😎 Vill du ha en lättöl för ditt svar?
ceedigh (oregistrerad) Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 Är det nån som dödat hela listan? Ajajaj... det var tråkigt! 😄 Som tur är (?) hade jag sparat undan en del låtar (både från mig själv och från andra) i en privat lista som jag nu har lagt tillbaka på forumlistan... Tror faktiskt att det mer än dubblerade antalet låtar på listan... 😄 Passade också på att lägga en till ytterligare en gammal favoritlåt som blivit aktuell i samband med Jazzfestivalen i Stockholm om en månad: "Poetry" med Roy Hargrove, Erykah Badu & Q-Tip Hoppas den "nya" listan får överleva ett tag framöver... 😄
Memphis Postat 19 juni 2009 Postat 19 juni 2009 (redigerat) Lade till en låt med en snubbe vid namn Adam Young jag hittat nyligen som gör riktigt cool och skön musik! Fastnat rejält av denna musik. Låten heter On the wing. /Memphis Redigerat 19 juni 2009 av Memphis
Overkill Postat 24 juni 2009 Postat 24 juni 2009 Lade till en jättebra låt av Death Vessel som heter Peninsula, som exploderar i slutet och blir ja bra helt enkelt. Eller bättre menar jag. Men det var ett par dagar sen så den ligger inte sist i listan.
tomazopantera Postat 1 juli 2009 Postat 1 juli 2009 Tack för låten "we are the people med empire of the sun. Bra låt.
IrieNixon Postat 2 juli 2009 Postat 2 juli 2009 Hej, jag har lagt till följande: Lamb Of God - In Your Words (Mark Morton är världens skäggigaste, skönaste, vassaste och överjävligaste metalgitarrist. Punkt.) Starz - So Young, So Bad (Min bästa poppiga hårdrockslåt. Tänk om jag hade kunnat få ur mig något sådant...) Squeeze - Up The Junction (Nostalgiska skäl endast. 15 år och folkölen hade en styrka på 3,3% och Squeeze var på stereon.) Joe Jackson - Fools In Love (För att han är den underskattade Elvis Costello) Elvis Costello - (What's So Funny 'Bout) Peace, Love & Understanding (För att han är Elvis Costello) Hüsker Du - Don't Wanna Know If You Are Lonely (Har alltid gillat dem trots den helt vidriga produktionen) Mother Love Bone - Chloe Dancer/Crown Of Thorns (Skön bra pre-grunge grunge. Kanske lite bortglömt) Ha det! Niklas
oioioi Postat 2 juli 2009 Postat 2 juli 2009 Hüsker Du - Don't Wanna Know If You Are Lonely (Har alltid gillat dem trots den helt vidriga produktionen) Klassiker, som jag inte hört på mååånga år. (80-talet ngn gång?)
tomazopantera Postat 3 juli 2009 Postat 3 juli 2009 lade till en låt med den välkända gruppen New Bomb Turks... Vadå? inte hört talas om den...?
oioioi Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Fan, nu är ju listan tom igen, inte en låt så långt ögat når... Är det Spotify som buggar?
Polder Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Fan, nu är ju listan tom igen, inte en låt så långt ögat når... Är det Spotify som buggar? får inte heller upp något...
Memphis Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 (redigerat) Eller så e det nån som tar bort låtarna för att jäklas? Eftersom den e Collaborative/publik så kan ju vem som helst göra det. Jag har över tio spellistor från andra håll och aldrig sätt någon liknande "bugg". Redigerat 6 juli 2009 av Memphis
Polder Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 Eller så e det nån som tar bort låtarna för att jäklas? Eftersom den e Collaborative/publik så kan ju vem som helst göra det. Jag har över tio spellistor från andra håll och aldrig sätt någon liknande "bugg". mm så måste det fan va. Folk som jävlas borde få fängelse!
Memphis Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 (redigerat) Tråkigt om det är så. Inget att göra åt. Vi får fortsätta fylla på igen bara. Jag lade till fyra nya låtar av blandad sort. Today - Joschua Rabin (Soft akustisk) Sarah McLachlan - Angel (Härlig klassiker) On with the flies - Soilwork (Fettung metal helt enkelt) Rainbow Veins - Owl City (Fräscht elektroniskt) God lyssning önskar Memphis. 😛 Kör på gott folk. Redigerat 6 juli 2009 av Memphis
SiDEKICK Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 La till Cookie Sweetheart - Neverending Story på listan över grejer man jobba med. (Studio forums medlemslåtar mao...)Cover på ja... ni vet. Måste bara nämna att jag älskar den covern! Har tänkt på den sen första gången jag såg toapapper-reklamen 😛
oioioi Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 mm så måste det fan va. Folk som jävlas borde få fängelse! Nja, tror snarare på att Spotify har problem med transaktionshanteringen. När flera uppdaterar en lista samtidigt blir det knas, och felhanteringen är då under all kritik.
DivineCo Postat 6 juli 2009 Postat 6 juli 2009 (redigerat) La till lite Cult, God Help the Girl och Judie Tzuke för att fylla på lite igen. Edit: Var bara tvungen att lägga in Chicks on Speed också. Redigerat 6 juli 2009 av DivineCo
cborg Postat 14 juli 2009 Postat 14 juli 2009 Hittade i ett mejl till mig själv ett tips om The Kid - Transient Love som jag då självklart hade glömt bort. Påminner om nåt men vet inte vad (förutom 80/90tal då ..... 😉 )
tomazopantera Postat 30 juli 2009 Postat 30 juli 2009 La in ett par låtar; The Hooisers - Goodbye mr A - Klockren radiomusik, som jag konstigt nog aldrig hört på radio. samt Arcade Fire - intervention
Analogfreak (oregistrerad) Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 Regina Spektor - Human Of The Year
drloop (oregistrerad) Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 Egotrippar lite eftersom Thinkingmachine äntligen finns på Spotify... http://open.spotify.com/album/5UUCOth2vkd6IgTSdOL6FG Och lägger låtarna till spellistan. Hepp!
android Postat 28 september 2009 Postat 28 september 2009 Uppdaterade också medlemslistan med någa fler NMA-låtar eftersom Spotify nu äntligen lyckats få upp allt som vår label laddat upp, och dessutom fått rätt titlar på grejerna... Det tog ju bara 7-8 månader nånting... 😄
MattiasA Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 (redigerat) Har lagt upp 2 spår ifrån mitt förra band Dog Almighty. En samlingsplatta ifrån 99-06. Kolla in det ena spåret som vi spelade in/mixade/mastrade själva 2000(inte en aning hur vi skulle göra. gissade oss fram. Det andra spåret är gjort i en "riktig" studio (studio Omega, då i bollebyggd, nu i varberg) Hör ni skillnad? (Jag spelar git och delar på bakgrundssång) Redigerat 29 september 2009 av MattiasA
MattiasA Postat 29 september 2009 Postat 29 september 2009 imponerad av musiken som många lagt ut. Grym talang här ute. Har dock inte lyssnat in mig för att favorisera någon (än??). Några av artisterna som folk vart med känner man ju igen.
tomazopantera Postat 16 oktober 2009 Postat 16 oktober 2009 (redigerat) Aimee Mann, Foo fighters, Saxon och Propaganda... Propaganda måste vara släppt nyligen på Spotify. Deras album från -85 håller jag som två mästerverk och håller fortfarande. Albumet 1234 från -90 håller dessvärre ingen högre klass. Redigerat 16 oktober 2009 av tomazopantera
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.