slejnard Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Muppar! Jag försökte få in en låt med Glen Hughes men det går ej. Phenomena är världens bästa band! Råkade hamna i nåt galet acidjazzjam nu....vem har gjort två första låtarna??? Sitter helt5 fast! Burp!
slejnard Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 För övrigt så tycker jag låtarna är rätt så sopiga ni lagt upp! 😛 Haha vill bara starta pajkastning.... men mitt bidrag DAD sLEEPINGH MY DAY AWAY ÄR ÄNDÅ BÄST! det finns ingen bättre låt! ja möjligen om ni söker rätt på nån kisslåt
Memphis Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 (redigerat) Pajkastning? Okej, KISS är väldigt överskattade! 😛 Nä, låt oss inte sabba tråden. Jag tycker mina senaste bidrag var av mycket hög kvalité, du har dåligt smak Slejnard. 😄 Lade till en underbar låt. gammal men god. 🙂 Gothenburg - Maya Hirashawa Redigerat 26 april 2009 av Memphis
slejnard Postat 26 april 2009 Postat 26 april 2009 Nej Memphis! Du har god smak! 😛 tycker dock att det är synd att inte phenomena är sökbart! jag lyssnar minsann på radio! 😄
android Postat 27 april 2009 Postat 27 april 2009 Och vad har hänt med Korn?! Spännande. De låter som en tim Burton-musikal. ( sista låten just nu - Kidnap the sandy Claws. ) Jo, det är ju en cover på en låt från Burtons "Nightmare before christmas". 😎
android Postat 2 maj 2009 Postat 2 maj 2009 Nu har vi kommit upp på Spotify igen (äntligen - det tog över 2 månader), så nu har jag lagt in några spår i playlisten för medlemmarnas låtar.
ceedigh (oregistrerad) Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Lade till en låt som jag fastnat för den senaste tiden: Lewis Taylor - "Lovelight". Lewis Taylor var en ny upptäckt för mig som jag gärna delar med mig av till övriga här... 🙂
Matilda (oregistrerad) Postat 4 maj 2009 Postat 4 maj 2009 Lade till Naive med the Kooks och Beast med Nina Kinert 🙂 //M
joachime Postat 6 maj 2009 Trådstartare Postat 6 maj 2009 (redigerat) Lade till två låtar med Rubies och Frida Hyönen i Assars "Studio Forums medlemslåtar" Rubies har jag spelat in trummor, bas och lite annat. Frida H har jag mixat. Hoppas det ger mersmak! 🙂 Edit: "Diamonds on fire" har jag spelat spelat in i princip allt förutom leadsång. fast i bookleten står det att det är inspelat i New York. Även "Stand in a line". Både trummor och bas är inspelade av mig i Stockholm. Vanligt problem det där. Edit: La til ytterligare en låt med Rubies. som inte är omdiskuterad vem som gjorde vad. Edit 2: Och Jenny Wilsons "Let my shoes" eftersom jag tycks helt ha glömt bort den. Redigerat 7 maj 2009 av joachime
laxlaxlax Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Edit 2: Och Jenny Wilsons "Let my shoes" eftersom jag tycks helt ha glömt bort den. .. som har en himla häftig video!
chrillen (oregistrerad) Postat 7 maj 2009 Postat 7 maj 2009 Jo, det är ju en cover på en låt från Burtons "Nightmare before christmas". 🙂 Sedan en tid tillbaka har ju David Silveria hoppat av och ersatts av Terry Bozzio på trummor, det gör nog en del för Korn's "nya" sound kan jag tro, har bara hört någon låt sedan dess dock. Terry är ju en ganska okonventionell men otroligt skicklig trummis, Zappa visste vad han gjorde när han plockade in honom och skrev black page 🙂
Memphis Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 Lade till Naive med the Kooks och Beast med Nina Kinert 😄 //M Väldigt skön låt det där Matilda! Lyssnat många gånger på den nu. 😄
Matilda (oregistrerad) Postat 8 maj 2009 Postat 8 maj 2009 (redigerat) Väldigt skön låt det där Matilda! Lyssnat många gånger på den nu. 😉 Kul! 😛 Jag upptäckte henne på Storsjöyran i somras, och har lyssnat ganska mycket på hennes skiva Pets & Friends. Tror att hon gjort en nyare skiva oxå. 😎 Edit: Kan rekommendera hennes låt "The story goes" oxå, den gillar iaf jag 🙂 Redigerat 8 maj 2009 av Matilda
drloop (oregistrerad) Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Twice a man - Large glass Twice a man har varit mina idoler sedan jag såg dom live tidigt 80tal. Large glass är inspelad tidigt 80 tal och jag förundras fortfarande hur TaM fick till vissa av grejerna. Och speciellt med tanke på att det är över 25 år sedan som Large glass spelades in...
KillwithSkill Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Lite Pantera, k0rn, Jesus Jones.... på tok för mkt mespop 😄
Memphis Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 (redigerat) Bra skit KWS! Har börjat lyssna mer på Korn på senaste. Ofta simpla men dock så grymt tunga riff! Hård musik, en del tråkiga och konstiga låtar men en del e riktigt kanontunga och fetschyssta. Det var förresten väldigt stor skillnad på ljudtrycket mellan Korn och Pantera! Lät väldigt klent på I´m broken. Var inte kompressorn uppfunnen vid inspelningen av den plattan eller? 🙂 Redigerat 10 maj 2009 av Memphis
KillwithSkill Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 Bra skit KWS! Har börjat lyssna mer på Korn på senaste. Ofta simpla men dock så grymt tunga riff! Hård musik, en del tråkiga och konstiga låtar men en del e riktigt kanontunga och fetschyssta. Det var förresten väldigt stor skillnad på ljudtrycket mellan Korn och Pantera! Lät väldigt klent på I´m broken. Var inte kompressorn uppfunnen vid inspelningen av den plattan eller? 🙂 Hehehe ja du! 🙂 Panteraplattan med I'm Broken är inspelad 1994! k0rn Eaten up inside inspelad 2005
KillwithSkill Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 k0rn's cover av Word Up! är ju verkligen svinbra! Cool 🙂
Memphis Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 (redigerat) Hehehe ja du! 🙂Panteraplattan med I'm Broken är inspelad 1994! k0rn Eaten up inside inspelad 2005 Ja, det förklarar ju en del. 🙂 edit, lade in ett citat oxå så vi inte skapar en allmän förvirring och skadar någon. Redigerat 10 maj 2009 av Memphis
KillwithSkill Postat 10 maj 2009 Postat 10 maj 2009 La till ytterligare två, yberbly Powerman 5000 - When words collide Och Supernova goes pop
YogSothoth Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Skjuter lite från höften och lägger med en salig blandning; Sly & The Family Stone, Eagles of Death Metal och Amos Milburn. Lyssna på Underdog, snacka om sväng... /Andreas
joachime Postat 11 maj 2009 Trådstartare Postat 11 maj 2009 Skjuter lite från höften och lägger med en salig blandning; Sly & The Family Stone, Eagles of Death Metal och Amos Milburn. Lyssna på Underdog, snacka om sväng... /Andreas Är du säker? Jag hittar ingen av artisterna i mappen?
YogSothoth Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Jag klantade mig första gången och kollade inte innan jag postade här. Tydligen måste man "hoovra" över listnamnet tills listan dyker upp, sen kan man släppa över låten. Jag var lite för snabb helt enkelt, nu ligger dom där vad jag kan se i alla fall. Edit: såg att det blivit dublett också, fixat... /Andreas
Memphis Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 hm.. jag ser fortfarande inte de låtarna du skulle lagt till..
pikzel Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Jag får Playlist not found, men det verkar funka för er andra, eller?
OutOfEgypt Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Slängde dit Coattails of a Dead Man med Primus/Tom Waits! Kan inte bli bättre!
YogSothoth Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Konstigt... Jag kan inte se låten OutOfEgypt la till. Ändå har jag startat om Spotify. Är det någon annan än jag som ser mina låtar förresten? Mina låter var alltså Sly & The Family Stone; Underdog, EODM; Don't speak (I came to make a BANG!) och Amos Milburn; Chicken Shack Boogie om nån känner för att kolla efter. PS Motivationen bakom var att det är så skönt sväng i alla tre, men dom svänger på ganska olika sätt .
DanielK Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 Jag vill också va me råkar inte händelsevis vara nån som har en inbjudan...? //daniel
YogSothoth Postat 11 maj 2009 Postat 11 maj 2009 jodå, pm:a mailadress bara så skickar jag en. /Andreas
DanielK Postat 12 maj 2009 Postat 12 maj 2009 (redigerat) jodå, pm:a mailadress bara så skickar jag en. /Andreas Tack så mycket Andreas 😄 Nu ska jag bara surfa runt lite därinne o se om det är så bra som det verkar... Men hur hittar man forumets playlist? När jag gör en vanlig sökning får jag ju upp artists och albums, men inte "playlists"... Men det är kanske en dum fråga jag kommer att skratta åt om fem minuter 😆 annars får nån gärna säga mig hur det funkar, ifall ni kan hålla er för skratt 😉 EDIT: jo nu har jag fattat ☺️ men spotify kunde inte ladda playlisten... får väl försöka senare Redigerat 12 maj 2009 av DanielK
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.