Jump to content
Annons

Varför stannar alla bilar när man brutit foten?


debatt

Recommended Posts

Jag bröt foten härförleden. Under den perioden, då jag hade som värst ont så märkte jag att varenda bil stannade för mig om jag stod och skulle gå över någon gata, både vid övergångsställen och annorstädes. Varför är det så?

Just då vill man ju INTE att de ska stanna. Det är ju då man vill gå över när det är extra lugnt och inga bilar kommer från något håll. Annars stannar ju aldrig nån...

Det värsta exemplet var en gång när en kille i en mellanklassbil av okänt märke stannade och jag försökte med stor möda med min multiskadade fot ta mig över. När jag kommit precis vid grillen på hans bil började han tuta och visa fingret.

😆

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Beklagar frakturen!

Fast vad jag tycker är jätte, jätte konstigt... Hur kunde du, trots att du befann dig i höjd med bilens grill, dels avgöra ett det var en mellanklass bil, dels att det var en manlig chaufför, men inte vilket märke bilen var av?

Gav du fingret tillbaka?

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar frakturen!

Fast vad jag tycker är jätte, jätte konstigt... Hur kunde du, trots att du befann dig i höjd med bilens grill, dels avgöra ett det var en mellanklass bil, dels att det var en manlig chaufför, men inte vilket märke bilen var av?

Gav du fingret tillbaka?

Tack. Jag befann mig nog inte i höjd med bilens grill, utan snarare var bilens grill precis bredvid mig (mina ben) när jag passerade. Jag såg klart och tydligt att det var en man. Hans käft befann sig ju mindre än 2 meter ifrån mig och även om det var mörkt ute, så var det upplyst inne i bilen. Jag gav inte fingret tillbaka, av rädsla för att bli nedmejad.

Det kan ha varit en Mercedes, men det kan lika gärna ha varit en japanare. Den var mörkblå eller svart. Ingen jätteliten sak och inget schabrak.

//:debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag befann mig nog inte i höjd med bilens grill, utan snarare var bilens grill precis bredvid mig (mina ben) när jag passerade. Jag såg klart och tydligt att det var en man. Hans käft befann sig ju mindre än 2 meter ifrån mig och även om det var mörkt ute, så var det upplyst inne i bilen. Jag gav inte fingret tillbaka, av rädsla för att bli nedmejad.

Va!? Upplyst inne i bilen — du menar att innerbelysningen var tänd? Vilken galning till förare! Det försämrar ju sikten utanför bilen jättemycket — tur att föraren kunde se dig överhuvudtaget!

Fan, du ska nog vara glad att du "bara" fick fingret, trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...