Jump to content
Annons

Bounca ner alla spår samtidigt till enskilda spår

Recommended Posts

frejan (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag undrar om det finns någon funktion i cubase/nuendo som gör så att man kan bounca ner många separata spår samtidigt? Alltså låt säga att jag har 24 spår, då är det rätt jobbigt att bounca ner varje spår solat för sig. Jag skulle istället vilja kunna använda en särskild funktion som gör så att alla 24 spåren sparas separat på min hårddisk samtidigt. Hur gör jag? Eller är detta omöjligt att göra enklare?

Tack!

Mvh

F r e j

Annons
Postat
Hej!

Jag undrar om det finns någon funktion i cubase/nuendo som gör så att man kan bounca ner många separata spår samtidigt? Alltså låt säga att jag har 24 spår, då är det rätt jobbigt att bounca ner varje spår solat för sig. Jag skulle istället vilja kunna använda en särskild funktion som gör så att alla 24 spåren sparas separat på min hårddisk samtidigt. Hur gör jag? Eller är detta omöjligt att göra enklare?

Tack!

Mvh

F r e j

Hej,

Vad jag fattat ska denna funktion inte finnas (i alal fall inte i Cubase). För mig är detta helt otroligt att funktionen inte finns. Jag tycker det är helt otroligt att funktionen inte finns och skulle vilja ta ett samtal med deras utvecklingschef i en mörk gränd någon gång..../&%¤#!&!!

Majken hade någon tips i en tråd nyligen som innebar en hel del jobb men som underlättade något. Själv är jag för lat/besviken (4000 spänn och inte ens de grundläggande funktionerna finns med) för att ha testat Majkens tips. Kommer tyvär ej ihåg vad tråden hette. Nån annan kanske gör?

Cheers!

frejan (oregistrerad)
Postat

Tack för infot. Jag gogglade lite och hittade faktiskt tråden du snackar om. Verkade ju minns sagt rätt drygt.

Hittade förövrigt ett program som gör detta:

http://www.meap.biz/download/p2000_section.../p2000_fileid/1

Hittade även en artikel som beskrev problematiken lite till:

http://www.soundonsound.com/sos/dec06/arti...setech_1206.htm

Väldigt förvånande att cubase inte har byggt in denna funktionalitet.

/F

DieHard (oregistrerad)
Postat

Instämmer att det är vääääldigt irriterande att det inte finns någon sådan funktion i kobajs. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.